Strona 1 z 1

Geometria w quattro B5

: 2012-10-06, 22:02
autor: aw69
Dzis pojeździłem troche audi, no i odwiedzilem ładny duzy parking w moim mieście w celu zajebania paru boków :) na lajciku tocze sie na 1 biegu lekka podcinka kołami strzał i co? Dupaaa - wóz zachowuje sie jakby miał jebanego haldexa, przód wyciąga, słysze ze laczki się jarają ale auto nie chce iść "dryftem" :) chcialem go zmusić kilkukrotnie. Moja była srebrna eska nie miała z tym wogole problemu.
I teraz pytanie....czy ktoś przerabiał taki temat (zakładając ze mocy jest wystarczająco żeby zakurwiać bączki :) .....Jedynie co mi przychodzi do głowy to totalnie rozjechana geometria tylnych kół, są rozbieżne albo zbieżne, hmmm sam nie wiem. Potem to juz nawet próbowałem na trawie i ledwo ledwo zawinął dupą. Jak dopierdalam na trasie to wóż deko jakby myszkuje i musze kontrować kierownicą. Oczywiście jak na prostych kołach strzele to zapalają się 4 laczki więc z napędami wszystko ok. Oczywiście niema zadnych systemów ESP ASR itp.
A może mój wóz zostawia 4 ślady - hmmm :mrgreen:
Każda rada mile widziana :)

: 2012-10-06, 22:38
autor: Gracjan
Nie wiem czy to pomogę ale u mnie geometria wygląda tak:

Przód:
Kąt wyprzedzenia: 3*
Kąt pochylenia: -1*
Zbieżność: 1*

Tył:
Kąt pochylenia: -1*
Zbieżność: 1,5*

Zero myszkowania czy czegoś podobnego... Co do boków to nic nie wiem bo mocy za mało ;-)

: 2012-10-06, 22:39
autor: moment
ja jak mialem tyl lekko przestawiony to po wyjsciu z zakretu czylem jakby mi uciekal, po ustawienu geometri wszystko jest ok i tak jak piszesz nie ma problemu z zarzuceniem tylu, najlepiej sprawdzic i bedzie jasne;)

: 2012-10-06, 22:46
autor: aw69
a wiec myśle w dobrym kierunku....to dobrze wróży :)

[ Dodano: 2012-10-06, 22:48 ]
przodu to poza zbieżnością i tak nie ustawi bo tam niema żadnej regulacji....Ale tył jest regulowany i kąt pochylenia mozna ustawić i zbiezność. Więc myśle ze tam jest pies pogrzebany

: 2012-10-07, 11:08
autor: Słonik
No raczej.
Jak czesto lubisz bokiem i opon ci nie szkoda to pochylenie ustaw sobie na -1,5* troszke bardziej sterowny sie robi ale i latwiej uslizgnac tylna os w zakrecie.

: 2012-10-07, 11:13
autor: Michał S4
ustaw tak, żeby przede wszystkim jechał prosto! zresztą mówiłem Ci kto pradopodobnie ogarnie to najlepiej :)

: 2012-10-07, 13:09
autor: skalarx
robiłem geometrię 4 dni temu i okazało się, że każde koło w inną stronę jechało:) teraz o niebo lepiej.

: 2012-10-07, 20:28
autor: bolo-s4
Ja ostatnio po tych filmikach testowałem i na normalnej ulicy nie wiem jaka szerokość 8-9 metrów wieczorem stojąc przy krawędzi skręciłem koła i z odcinki strzał spokojnie wykręciłem bączka