Geometria w quattro B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Geometria w quattro B5

Post autor: aw69 »

Dzis pojeździłem troche audi, no i odwiedzilem ładny duzy parking w moim mieście w celu zajebania paru boków :) na lajciku tocze sie na 1 biegu lekka podcinka kołami strzał i co? Dupaaa - wóz zachowuje sie jakby miał jebanego haldexa, przód wyciąga, słysze ze laczki się jarają ale auto nie chce iść "dryftem" :) chcialem go zmusić kilkukrotnie. Moja była srebrna eska nie miała z tym wogole problemu.
I teraz pytanie....czy ktoś przerabiał taki temat (zakładając ze mocy jest wystarczająco żeby zakurwiać bączki :) .....Jedynie co mi przychodzi do głowy to totalnie rozjechana geometria tylnych kół, są rozbieżne albo zbieżne, hmmm sam nie wiem. Potem to juz nawet próbowałem na trawie i ledwo ledwo zawinął dupą. Jak dopierdalam na trasie to wóż deko jakby myszkuje i musze kontrować kierownicą. Oczywiście jak na prostych kołach strzele to zapalają się 4 laczki więc z napędami wszystko ok. Oczywiście niema zadnych systemów ESP ASR itp.
A może mój wóz zostawia 4 ślady - hmmm :mrgreen:
Każda rada mile widziana :)
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Nie wiem czy to pomogę ale u mnie geometria wygląda tak:

Przód:
Kąt wyprzedzenia: 3*
Kąt pochylenia: -1*
Zbieżność: 1*

Tył:
Kąt pochylenia: -1*
Zbieżność: 1,5*

Zero myszkowania czy czegoś podobnego... Co do boków to nic nie wiem bo mocy za mało ;-)
moment
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-18, 14:39
Lokalizacja: GDZ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: moment »

ja jak mialem tyl lekko przestawiony to po wyjsciu z zakretu czylem jakby mi uciekal, po ustawienu geometri wszystko jest ok i tak jak piszesz nie ma problemu z zarzuceniem tylu, najlepiej sprawdzic i bedzie jasne;)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

a wiec myśle w dobrym kierunku....to dobrze wróży :)

[ Dodano: 2012-10-06, 22:48 ]
przodu to poza zbieżnością i tak nie ustawi bo tam niema żadnej regulacji....Ale tył jest regulowany i kąt pochylenia mozna ustawić i zbiezność. Więc myśle ze tam jest pies pogrzebany
Obrazek
Słonik
Posty: 96
Rejestracja: 2012-07-12, 14:45
Lokalizacja: Łowicz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Słonik »

No raczej.
Jak czesto lubisz bokiem i opon ci nie szkoda to pochylenie ustaw sobie na -1,5* troszke bardziej sterowny sie robi ale i latwiej uslizgnac tylna os w zakrecie.
Michał S4
Posty: 148
Rejestracja: 2012-08-15, 08:32
Lokalizacja: Piątnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Michał S4 »

ustaw tak, żeby przede wszystkim jechał prosto! zresztą mówiłem Ci kto pradopodobnie ogarnie to najlepiej :)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

robiłem geometrię 4 dni temu i okazało się, że każde koło w inną stronę jechało:) teraz o niebo lepiej.
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Ja ostatnio po tych filmikach testowałem i na normalnej ulicy nie wiem jaka szerokość 8-9 metrów wieczorem stojąc przy krawędzi skręciłem koła i z odcinki strzał spokojnie wykręciłem bączka
ODPOWIEDZ