Ciężko pali
Ciężko pali
Koledzy od niedawna eska zaczęła dziwnie palić jak jest zimna. Jak jest ciepła to jest ok, natomiast jak pale ją rano to musze przytrzymać tak z 3-4 sek, czasem dopiero po drugim takim kręceniu odpali. Wcześniej paliła od razu. Vag nie wywala żadnych błędów. Co może być przyczyną??
miałem to samo. Winny jest czujnik podwójny temperatury. W jednym czujniku są dwa - jeden pokazuje temeraturę na blacie, drugi daje sygnał o temeraturze do ECU. Na blacie pokazywał dobrze ale do ECU dawał sygnał, że temperatura zimnego silnika jest 61 stopni. ECU nie podaje wtedy odpowiedniej dawki startowej paliwa bo myśli, że silnik jest rozgrzany. Sprawdzić to można w kodach klimatronika. Kanał o ile pamiętam 51.edi_nt pisze:dalej problem nie rozwiązany. Myślałem że może się jakiś czujnik wykończy do końca i pokaże błąd, ale nie stało się tak. Problem dotyczy w zasadzie tylko pierwszego odpalenia. Jak odpale i od razu zgasze czyli silnik nadal zimny auto już pali normalnie od strzała.
Cytat A4-klub.pl:
"Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod."
Na zimno powinien nie pokazywać więcej niż 0. Czujnik F18/F54 - cena w ASO około 100PLN (!ważny jest kolor plastiku czujnika!). Wymiana około 10 minut i po sprawie.
Lokalizacja czujnika: http://s4sid.pl/media/DIR_123/Audi_S4_e ... nglish.pdf , strona 19, Coolant temperature sender F18/F54.
proszę się uspokoićbracus pisze:skalarx = kopalnia wiedzy..szkoda że żona zaniedbywana
a na poważnie dobrze że mamy takiego świrusa co pcha nos w te wszystkie techniczne manuale


hmm, no niby dobrze pokazauje bo temp otoczenia. Z tymi powolnymi obrotami po starcie miałem identycznie, najpierw łapał jakieś 300 400 obrotów (po długim kręceniu oczywiście) i w miare jak chodził to obroty się zwiększały aż do standardowych na jałowym. Potem już normalnie wszystko grało tylko ze startem miałem problem. Jak już temp otoczenia spadła tak do 5 - 0 stopni (zima) to któregoś dnia w ogóle nie zapalił. Szybka zmiana czujnika i odpalił jak burza przy -10edi_nt pisze:U mnie na zimnym pokazało dziś rano 20 i rosło sobie powoli mimo że nie odpaliłem silnika...skalarx pisze:
Na zimno powinien nie pokazywać więcej niż 0.
