Ciężko pali

Moderatorzy: buba, Mod-Team

edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Ciężko pali

Post autor: edi_nt »

Koledzy od niedawna eska zaczęła dziwnie palić jak jest zimna. Jak jest ciepła to jest ok, natomiast jak pale ją rano to musze przytrzymać tak z 3-4 sek, czasem dopiero po drugim takim kręceniu odpali. Wcześniej paliła od razu. Vag nie wywala żadnych błędów. Co może być przyczyną??
Suchar
Posty: 249
Rejestracja: 2010-03-02, 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Suchar »

Akuma. Może to banalne ale często tak jest.
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

Suchar pisze:Akuma. Może to banalne ale często tak jest.
tyle że on kręci jak szalony... poza tym czasem jest tak że już odpuszcze a on załapie ale takie obroty na poziomie 100-200 i po sekundzie podniesie sobie i chodzi.
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

sprawdź ciśnienie na listwie paliwowej bo może paliwko ci schodzi i trzeba ją napompować.a to trwa.
JohnyBI
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Sprawdż czujnik temperatury płynu
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

JohnyBI pisze:sprawdź ciśnienie na listwie paliwowej bo może paliwko ci schodzi i trzeba ją napompować.a to trwa.
hmm, śmierdzi paliwem jak potem zapali więc pewnie dochodzi. Nie mam kurcze na razie czasu na sprawdzanie.
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

bolo-s4 pisze:Sprawdż czujnik temperatury płynu
można go vagiem sprawdzić?? jeśli tak to jak??
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

śmierdzi paliwem to nie do końca czujnik ,gdyby na ciepłym zalewał to pewne ,elektryka jest wredna i może jeden błąd dotyczyć kilku czujników, możesz sprawdzić odczyt czujnika
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

dalej problem nie rozwiązany. Myślałem że może się jakiś czujnik wykończy do końca i pokaże błąd, ale nie stało się tak. Problem dotyczy w zasadzie tylko pierwszego odpalenia. Jak odpale i od razu zgasze czyli silnik nadal zimny auto już pali normalnie od strzała.
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

edi_nt pisze:dalej problem nie rozwiązany. Myślałem że może się jakiś czujnik wykończy do końca i pokaże błąd, ale nie stało się tak. Problem dotyczy w zasadzie tylko pierwszego odpalenia. Jak odpale i od razu zgasze czyli silnik nadal zimny auto już pali normalnie od strzała.
miałem to samo. Winny jest czujnik podwójny temperatury. W jednym czujniku są dwa - jeden pokazuje temeraturę na blacie, drugi daje sygnał o temeraturze do ECU. Na blacie pokazywał dobrze ale do ECU dawał sygnał, że temperatura zimnego silnika jest 61 stopni. ECU nie podaje wtedy odpowiedniej dawki startowej paliwa bo myśli, że silnik jest rozgrzany. Sprawdzić to można w kodach klimatronika. Kanał o ile pamiętam 51.
Cytat A4-klub.pl:
"Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod."

Na zimno powinien nie pokazywać więcej niż 0. Czujnik F18/F54 - cena w ASO około 100PLN (!ważny jest kolor plastiku czujnika!). Wymiana około 10 minut i po sprawie.
Lokalizacja czujnika: http://s4sid.pl/media/DIR_123/Audi_S4_e ... nglish.pdf , strona 19, Coolant temperature sender F18/F54.
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

skalarx = kopalnia wiedzy..szkoda że żona zaniedbywana :mrgreen:
a na poważnie dobrze że mamy takiego świrusa co pcha nos w te wszystkie techniczne manuale 8-)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

bracus pisze:skalarx = kopalnia wiedzy..szkoda że żona zaniedbywana :mrgreen:
a na poważnie dobrze że mamy takiego świrusa co pcha nos w te wszystkie techniczne manuale 8-)
proszę się uspokoić :mrgreen: ja tylko dziele sie tym co wiem a samochód mam nie dawno :-) Ale jeżeli komuś np. urwie sie wirnik w turbinie, to mogę też napisać "HOW TO"
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

skalarx pisze:
Na zimno powinien nie pokazywać więcej niż 0.
U mnie na zimnym pokazało dziś rano 20 i rosło sobie powoli mimo że nie odpaliłem silnika...
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

edi_nt pisze:
skalarx pisze:
Na zimno powinien nie pokazywać więcej niż 0.
U mnie na zimnym pokazało dziś rano 20 i rosło sobie powoli mimo że nie odpaliłem silnika...
hmm, no niby dobrze pokazauje bo temp otoczenia. Z tymi powolnymi obrotami po starcie miałem identycznie, najpierw łapał jakieś 300 400 obrotów (po długim kręceniu oczywiście) i w miare jak chodził to obroty się zwiększały aż do standardowych na jałowym. Potem już normalnie wszystko grało tylko ze startem miałem problem. Jak już temp otoczenia spadła tak do 5 - 0 stopni (zima) to któregoś dnia w ogóle nie zapalił. Szybka zmiana czujnika i odpalił jak burza przy -10 :-D. Ja bym zaryzykował te 100PLN. Chyba, że masz kogoś z takim czujnikiem, kto pożyczy na chwilę. To jest jedna wtyczka i jedna zawleczka.
edi_nt
Posty: 175
Rejestracja: 2010-02-10, 16:06
Lokalizacja: Nowy Targ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: edi_nt »

spróbuje jutro przełożyć od brata Passata 2.8. Chyba jest taki sam.
Sprawdzałem jeszcze jak się zagrzeje i na klimatroniku pokazał 80 a na blacie 90. A ostatnio wydaje mi się że więcej pali więc może to jest przyczyną.
ODPOWIEDZ