MBC vs. AGB
: 2010-04-09, 17:43
Dziś w moje ręce wpadł taki oto MBC:
http://forums.nicoclub.com/zerothread/346138
Postanowiłem się tym ustrojstwem troche pobawić i zobaczyć czy to coś daje. I z testów:
1 konfiguracja:
N75 podpięte elektronicznie oraz jeden wężyk lewy natomiast króćce od Boost Presure i WG zaślepione. MBC podpięte tak jak na rysunku w załączonym powyżej linku czyli pressure, WG i dodatkowo Manual od góry do dolnego kroćca a górnego wentylacyjnego nie zaślepiałem.
Test:
Ustawiony MBC- but w podłoge i pik w średnich obrotach 1bar a koło 4 tys obr gwałtowny zonk spadek na 0,2 -0,3 bara do końca
Wyniki:
O dziwo nie wybiło błędu Overboostu jak przy całkiem odpiętym N75 ale interesuje mnie skąd ten nagły spadek wyżej. Aha po tym spadku odpuszczamy gaz jedziemy dalej i z dołu ciągnąc ładuje już tylko jakieś 0,4 bara znowu luz but w podłoge i po chwili znowu podciska do 1 bara ale ciągnąc dalej po obrotach gwałtowny spadek.
2 konfiguracja:
N75 podpięte należycie- boost do dolnego króćca ale po wyjściu z N75 wpięty MBC- rozumiąc najprościej liczyłem iż to co puści n75 zatrzyma MBC ale N75 nie pozwoli wyżej do tak drastycznego spadku.
Test i wyniki:
Myliłem się sytuacja znowu się powtarzała można było dobić do 1 bara ale tylko na jakichś 3,5 tys obr na każdym biegu powyżej drastyczny spadek.
Chłopaki zza wielkiej wody robili to jeszcze inaczej:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679
Ale według ich testów najbardziej stabilny Boost dawało MBC i jednocześnie najwyższy gdyby go podkręcić natomiast opcja z wpięciem MBC według ich schematu wydaje się bez celu....
Teraz pada pytanie co może być przyczyną tego gwałtownego spadku doładowania który występuje:
A) zbyt mała ilość wahy
B) mimo wszystko coś wykrywa Overboost
C) gów...... MBC
D) ...........??????
Wiem że powinno się bardziej podlać przy większym ciśnieniu ale czy założenie MBC nie mogło by chociaż załatwić sprawy do 0.9-1.0 bara?
Pozdro i z góry dzięki za odp...
http://forums.nicoclub.com/zerothread/346138
Postanowiłem się tym ustrojstwem troche pobawić i zobaczyć czy to coś daje. I z testów:
1 konfiguracja:
N75 podpięte elektronicznie oraz jeden wężyk lewy natomiast króćce od Boost Presure i WG zaślepione. MBC podpięte tak jak na rysunku w załączonym powyżej linku czyli pressure, WG i dodatkowo Manual od góry do dolnego kroćca a górnego wentylacyjnego nie zaślepiałem.
Test:
Ustawiony MBC- but w podłoge i pik w średnich obrotach 1bar a koło 4 tys obr gwałtowny zonk spadek na 0,2 -0,3 bara do końca
Wyniki:
O dziwo nie wybiło błędu Overboostu jak przy całkiem odpiętym N75 ale interesuje mnie skąd ten nagły spadek wyżej. Aha po tym spadku odpuszczamy gaz jedziemy dalej i z dołu ciągnąc ładuje już tylko jakieś 0,4 bara znowu luz but w podłoge i po chwili znowu podciska do 1 bara ale ciągnąc dalej po obrotach gwałtowny spadek.
2 konfiguracja:
N75 podpięte należycie- boost do dolnego króćca ale po wyjściu z N75 wpięty MBC- rozumiąc najprościej liczyłem iż to co puści n75 zatrzyma MBC ale N75 nie pozwoli wyżej do tak drastycznego spadku.
Test i wyniki:
Myliłem się sytuacja znowu się powtarzała można było dobić do 1 bara ale tylko na jakichś 3,5 tys obr na każdym biegu powyżej drastyczny spadek.
Chłopaki zza wielkiej wody robili to jeszcze inaczej:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679
Ale według ich testów najbardziej stabilny Boost dawało MBC i jednocześnie najwyższy gdyby go podkręcić natomiast opcja z wpięciem MBC według ich schematu wydaje się bez celu....
Teraz pada pytanie co może być przyczyną tego gwałtownego spadku doładowania który występuje:
A) zbyt mała ilość wahy
B) mimo wszystko coś wykrywa Overboost
C) gów...... MBC
D) ...........??????
Wiem że powinno się bardziej podlać przy większym ciśnieniu ale czy założenie MBC nie mogło by chociaż załatwić sprawy do 0.9-1.0 bara?
Pozdro i z góry dzięki za odp...