MBC vs. AGB
MBC vs. AGB
Dziś w moje ręce wpadł taki oto MBC:
http://forums.nicoclub.com/zerothread/346138
Postanowiłem się tym ustrojstwem troche pobawić i zobaczyć czy to coś daje. I z testów:
1 konfiguracja:
N75 podpięte elektronicznie oraz jeden wężyk lewy natomiast króćce od Boost Presure i WG zaślepione. MBC podpięte tak jak na rysunku w załączonym powyżej linku czyli pressure, WG i dodatkowo Manual od góry do dolnego kroćca a górnego wentylacyjnego nie zaślepiałem.
Test:
Ustawiony MBC- but w podłoge i pik w średnich obrotach 1bar a koło 4 tys obr gwałtowny zonk spadek na 0,2 -0,3 bara do końca
Wyniki:
O dziwo nie wybiło błędu Overboostu jak przy całkiem odpiętym N75 ale interesuje mnie skąd ten nagły spadek wyżej. Aha po tym spadku odpuszczamy gaz jedziemy dalej i z dołu ciągnąc ładuje już tylko jakieś 0,4 bara znowu luz but w podłoge i po chwili znowu podciska do 1 bara ale ciągnąc dalej po obrotach gwałtowny spadek.
2 konfiguracja:
N75 podpięte należycie- boost do dolnego króćca ale po wyjściu z N75 wpięty MBC- rozumiąc najprościej liczyłem iż to co puści n75 zatrzyma MBC ale N75 nie pozwoli wyżej do tak drastycznego spadku.
Test i wyniki:
Myliłem się sytuacja znowu się powtarzała można było dobić do 1 bara ale tylko na jakichś 3,5 tys obr na każdym biegu powyżej drastyczny spadek.
Chłopaki zza wielkiej wody robili to jeszcze inaczej:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679
Ale według ich testów najbardziej stabilny Boost dawało MBC i jednocześnie najwyższy gdyby go podkręcić natomiast opcja z wpięciem MBC według ich schematu wydaje się bez celu....
Teraz pada pytanie co może być przyczyną tego gwałtownego spadku doładowania który występuje:
A) zbyt mała ilość wahy
B) mimo wszystko coś wykrywa Overboost
C) gów...... MBC
D) ...........??????
Wiem że powinno się bardziej podlać przy większym ciśnieniu ale czy założenie MBC nie mogło by chociaż załatwić sprawy do 0.9-1.0 bara?
Pozdro i z góry dzięki za odp...
http://forums.nicoclub.com/zerothread/346138
Postanowiłem się tym ustrojstwem troche pobawić i zobaczyć czy to coś daje. I z testów:
1 konfiguracja:
N75 podpięte elektronicznie oraz jeden wężyk lewy natomiast króćce od Boost Presure i WG zaślepione. MBC podpięte tak jak na rysunku w załączonym powyżej linku czyli pressure, WG i dodatkowo Manual od góry do dolnego kroćca a górnego wentylacyjnego nie zaślepiałem.
Test:
Ustawiony MBC- but w podłoge i pik w średnich obrotach 1bar a koło 4 tys obr gwałtowny zonk spadek na 0,2 -0,3 bara do końca
Wyniki:
O dziwo nie wybiło błędu Overboostu jak przy całkiem odpiętym N75 ale interesuje mnie skąd ten nagły spadek wyżej. Aha po tym spadku odpuszczamy gaz jedziemy dalej i z dołu ciągnąc ładuje już tylko jakieś 0,4 bara znowu luz but w podłoge i po chwili znowu podciska do 1 bara ale ciągnąc dalej po obrotach gwałtowny spadek.
2 konfiguracja:
N75 podpięte należycie- boost do dolnego króćca ale po wyjściu z N75 wpięty MBC- rozumiąc najprościej liczyłem iż to co puści n75 zatrzyma MBC ale N75 nie pozwoli wyżej do tak drastycznego spadku.
Test i wyniki:
Myliłem się sytuacja znowu się powtarzała można było dobić do 1 bara ale tylko na jakichś 3,5 tys obr na każdym biegu powyżej drastyczny spadek.
Chłopaki zza wielkiej wody robili to jeszcze inaczej:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679
Ale według ich testów najbardziej stabilny Boost dawało MBC i jednocześnie najwyższy gdyby go podkręcić natomiast opcja z wpięciem MBC według ich schematu wydaje się bez celu....
Teraz pada pytanie co może być przyczyną tego gwałtownego spadku doładowania który występuje:
A) zbyt mała ilość wahy
B) mimo wszystko coś wykrywa Overboost
C) gów...... MBC
D) ...........??????
Wiem że powinno się bardziej podlać przy większym ciśnieniu ale czy założenie MBC nie mogło by chociaż załatwić sprawy do 0.9-1.0 bara?
Pozdro i z góry dzięki za odp...
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
Czyli rozumię że podpięcie w ten sposób jest złe?
Czyli rozumię że wypiąć N75 całkowicie, ale może chociaż jakaś mała podpowiedź jak się wpiąć żeby było dobrze skoro powyższy schemat jest zły...
Ten filmik pokazuje że chłopaki również wpieli te MBC w ten sposób jak na schemacie powyżej
http://www.youtube.com/watch?v=4PJciwzst5U
Zastanawiam się rónież czy tego króćca zaznaczonego na rysunku jako "Vent into engine bay" nie podpiąć do tego wolnego który zostanie z N75 czyli "Ambient Pressure"
Czyli rozumię że wypiąć N75 całkowicie, ale może chociaż jakaś mała podpowiedź jak się wpiąć żeby było dobrze skoro powyższy schemat jest zły...
Ten filmik pokazuje że chłopaki również wpieli te MBC w ten sposób jak na schemacie powyżej
http://www.youtube.com/watch?v=4PJciwzst5U
Zastanawiam się rónież czy tego króćca zaznaczonego na rysunku jako "Vent into engine bay" nie podpiąć do tego wolnego który zostanie z N75 czyli "Ambient Pressure"
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
poprostu posłuchałem rady sportmile . Usunąłem całkowicie N75 wtyczke zaizolowałem na wszelki wypadek prawy wężyk od strony wtyczki zaślepiłem. Z MBC które posiadam zastosowałem tylko tą górną część bez tego trójnika ze strzałką( sprawdzałem też na innym mb i też dawało rade). Do jednego wejścia dolny wężyk po N75 od boosta a do drugiego wejścia prawy wężyk po N75. Zakręciłem mniej więcej MBC w kierunku przeciwnym do jego wskazań na pokrętle tak aby lekko puszczało. Pierwszy przejazd - ładuje ale za mało raptem 0,5 bara- więc podkręciłem jeszcze parę ząbków na MBC i wynik jest taki jak wcześniej napisałem 1 bar w piku a pod koniec dociągania biegu spada na 0,8 czyli tyle co szczyt normalnie.
Różnica jest może nie jakaś Cudowna jak po zrobionym jeszcze paliwie ale kiedy dokręca na bara to ładnie dociska. Kosztem 80 zł udało się chociaż troszeczke podciągnąć wyniki
Aha nie ma żadnych skoków ładuje ładnie za każdym razem tyle ile powinno także myślę że póki co mogę polecić
Różnica jest może nie jakaś Cudowna jak po zrobionym jeszcze paliwie ale kiedy dokręca na bara to ładnie dociska. Kosztem 80 zł udało się chociaż troszeczke podciągnąć wyniki
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
Ok, dzięki za wyjaśnienie. Nie wiem na ile jest to bezpieczne ale przy podkręceniu na 1 bar raczej chyba nic nie powinno się stać... (?)
Rozumiem że zaślepiłeś ten wężyk idący z N75 do odmy?
A czy po całkowitym odpięciu N75 samochód nie będzie w trybie awaryjnym?To że będzie błąd na vag-u to normalne ale czy będzie to skutkowało jeszcze czymś więcej niż samym błędem np. tak jak w przypadku padniętych czujników egt,czyli błąd na vag-u, tryb awaryjny, notlauf + znacznie powiększone spalanie?
P.S. DOGI MBC, którego użyłeś to bleed czy pressure(z kulką i sprężynką w środku)?
Rozumiem że zaślepiłeś ten wężyk idący z N75 do odmy?
A czy po całkowitym odpięciu N75 samochód nie będzie w trybie awaryjnym?To że będzie błąd na vag-u to normalne ale czy będzie to skutkowało jeszcze czymś więcej niż samym błędem np. tak jak w przypadku padniętych czujników egt,czyli błąd na vag-u, tryb awaryjny, notlauf + znacznie powiększone spalanie?
P.S. DOGI MBC, którego użyłeś to bleed czy pressure(z kulką i sprężynką w środku)?
nie bedzie w zadnym trybie awaryjnym. Bedzie mial tylko blad w silniku ale nic nie bedzie robil. Nie martwcie sie nic mu nie bedzie . To madry sterownik i zabezpieczy sie jak cos mu bedzie nie tak. Ma sondy lambda , przeplywke i mase innych czujnikow. Da sobie rade. Kiedy to wyskakuje ze pomoglem heheh :) bo jak narazie tylko raz
