MBC vs. AGB

Moderatorzy: buba, Mod-Team

DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

MBC vs. AGB

Post autor: DOGI »

Dziś w moje ręce wpadł taki oto MBC:

http://forums.nicoclub.com/zerothread/346138

Postanowiłem się tym ustrojstwem troche pobawić i zobaczyć czy to coś daje. I z testów:

1 konfiguracja:

N75 podpięte elektronicznie oraz jeden wężyk lewy natomiast króćce od Boost Presure i WG zaślepione. MBC podpięte tak jak na rysunku w załączonym powyżej linku czyli pressure, WG i dodatkowo Manual od góry do dolnego kroćca a górnego wentylacyjnego nie zaślepiałem.

Test:

Ustawiony MBC- but w podłoge i pik w średnich obrotach 1bar a koło 4 tys obr gwałtowny zonk spadek na 0,2 -0,3 bara do końca

Wyniki:

O dziwo nie wybiło błędu Overboostu jak przy całkiem odpiętym N75 ale interesuje mnie skąd ten nagły spadek wyżej. Aha po tym spadku odpuszczamy gaz jedziemy dalej i z dołu ciągnąc ładuje już tylko jakieś 0,4 bara znowu luz but w podłoge i po chwili znowu podciska do 1 bara ale ciągnąc dalej po obrotach gwałtowny spadek.

2 konfiguracja:

N75 podpięte należycie- boost do dolnego króćca ale po wyjściu z N75 wpięty MBC- rozumiąc najprościej liczyłem iż to co puści n75 zatrzyma MBC ale N75 nie pozwoli wyżej do tak drastycznego spadku.

Test i wyniki:

Myliłem się sytuacja znowu się powtarzała można było dobić do 1 bara ale tylko na jakichś 3,5 tys obr na każdym biegu powyżej drastyczny spadek.



Chłopaki zza wielkiej wody robili to jeszcze inaczej:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1526679


Ale według ich testów najbardziej stabilny Boost dawało MBC i jednocześnie najwyższy gdyby go podkręcić natomiast opcja z wpięciem MBC według ich schematu wydaje się bez celu....


Teraz pada pytanie co może być przyczyną tego gwałtownego spadku doładowania który występuje:
A) zbyt mała ilość wahy
B) mimo wszystko coś wykrywa Overboost
C) gów...... MBC
D) ...........??????


Wiem że powinno się bardziej podlać przy większym ciśnieniu ale czy założenie MBC nie mogło by chociaż załatwić sprawy do 0.9-1.0 bara?


Pozdro i z góry dzięki za odp...
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

nie wiem co chcesz osiągnąć wpinając MBC w auto w którym silnikiem steruje super inteligentny ME.7. Co z tego ze podbijesz sam boost jesli nie ruszysz reszty map ? To niema prawa jeździć !
Obrazek
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

dlatego pytam o opinie ekspertów- myślałem że da rade podbić jakieś 0,2 ale widocznie mija to się z celem :roll:
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

Da rade spokojnie . Nikolas latal na 1.6 bara poki wahy nie zabraklo na seryjnej pompie i seryjnych wtryskach, ale to byly czasy w ktorym sterowniki nie byly tak rozgryzione. Na k04 wyplul mi 370 koni. Zle go podlaczasz i na Boga odepnij wtyczke ! Poza bledem na vagu nie bedzie to ingerowac w nic .
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

Czyli rozumię że podpięcie w ten sposób jest złe?

Obrazek

Czyli rozumię że wypiąć N75 całkowicie, ale może chociaż jakaś mała podpowiedź jak się wpiąć żeby było dobrze skoro powyższy schemat jest zły... :roll:


Ten filmik pokazuje że chłopaki również wpieli te MBC w ten sposób jak na schemacie powyżej

http://www.youtube.com/watch?v=4PJciwzst5U

Zastanawiam się rónież czy tego króćca zaznaczonego na rysunku jako "Vent into engine bay" nie podpiąć do tego wolnego który zostanie z N75 czyli "Ambient Pressure"
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

No i opanowane dmuchnie w piku 1 bar pod koniec schodzi na 0,7 -0,8 bar :mrgreen:


Sorry za post pod postem..... :oops:
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

DOGI to teraz podziel się z niewtajemniczonymi jak w końcu podpiąłeś to MBC żeby wszystko działało
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

poprostu posłuchałem rady sportmile . Usunąłem całkowicie N75 wtyczke zaizolowałem na wszelki wypadek prawy wężyk od strony wtyczki zaślepiłem. Z MBC które posiadam zastosowałem tylko tą górną część bez tego trójnika ze strzałką( sprawdzałem też na innym mb i też dawało rade). Do jednego wejścia dolny wężyk po N75 od boosta a do drugiego wejścia prawy wężyk po N75. Zakręciłem mniej więcej MBC w kierunku przeciwnym do jego wskazań na pokrętle tak aby lekko puszczało. Pierwszy przejazd - ładuje ale za mało raptem 0,5 bara- więc podkręciłem jeszcze parę ząbków na MBC i wynik jest taki jak wcześniej napisałem 1 bar w piku a pod koniec dociągania biegu spada na 0,8 czyli tyle co szczyt normalnie.

Różnica jest może nie jakaś Cudowna jak po zrobionym jeszcze paliwie ale kiedy dokręca na bara to ładnie dociska. Kosztem 80 zł udało się chociaż troszeczke podciągnąć wyniki :mrgreen: Aha nie ma żadnych skoków ładuje ładnie za każdym razem tyle ile powinno także myślę że póki co mogę polecić
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

Ok, dzięki za wyjaśnienie. Nie wiem na ile jest to bezpieczne ale przy podkręceniu na 1 bar raczej chyba nic nie powinno się stać... (?)

Rozumiem że zaślepiłeś ten wężyk idący z N75 do odmy?

A czy po całkowitym odpięciu N75 samochód nie będzie w trybie awaryjnym?To że będzie błąd na vag-u to normalne ale czy będzie to skutkowało jeszcze czymś więcej niż samym błędem np. tak jak w przypadku padniętych czujników egt,czyli błąd na vag-u, tryb awaryjny, notlauf + znacznie powiększone spalanie?

P.S. DOGI MBC, którego użyłeś to bleed czy pressure(z kulką i sprężynką w środku)?
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

a tego to nie wiem mam te same MBC co w linku w pierwszym poście
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

nie bedzie w zadnym trybie awaryjnym. Bedzie mial tylko blad w silniku ale nic nie bedzie robil. Nie martwcie sie nic mu nie bedzie . To madry sterownik i zabezpieczy sie jak cos mu bedzie nie tak. Ma sondy lambda , przeplywke i mase innych czujnikow. Da sobie rade. Kiedy to wyskakuje ze pomoglem heheh :) bo jak narazie tylko raz
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

juz dodaje :mrgreen:
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
sportmile
Posty: 1026
Rejestracja: 2010-02-02, 18:03
Lokalizacja: ....
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sportmile »

heheh zeby to czlowiek musial sie prosic hehehe oczywiscie zartuje . Zycze weolego upalania. Jak bedziesz mial gdzies mozliwosc sprawdz na bloku 020 korekcje zaplonow a jak bedziesz mial nadmiar gotowki kup swiece o oznaczeniach pfr7q. Pozdr.
Najgorszy Tuning w Mieście
www.sportmile.pl
http://www.facebook.com/sportmile
tel. 792 22 44 84
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

Mam jeszcze jedno pytanie, może nie tyle związane z MBC o ile z układem dolotowym-który króciec wychodzący z N75 idzie do westgate, jeden z tych poprzecznych(drugi idzie do odmy), czy ten na dole?
DOGI
Posty: 107
Rejestracja: 2010-02-03, 22:48
Lokalizacja: Knurów
Płeć:

Post autor: DOGI »

ten co nie jest po stronie wtyczki elektrycznej czyli poprzeczny prawy patrząc od przodu auta leci do WG
I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or less I'm free nothing else matter
ODPOWIEDZ