Strona 1 z 2

wplyw niskich temperatur na doładowanie

: 2012-01-31, 09:15
autor: sokol22
Pytanie czysto teoretyczne, zauwazyliscie jakies roznice przy niskich temperaturach ponizej -10 cos w stylu wiekszy boost czy szybciej wstajace turbo.

: 2012-01-31, 10:12
autor: nosb
silnik w niskiej tmeperaturze ma byc mocniejszy. Chodzi mi o powietrze a nie temp wody czy oleju :P

: 2012-01-31, 10:22
autor: Flyer
boost to Ci skoczy co najwyzej w upale ;)

: 2012-01-31, 10:33
autor: sokol22
Chyba pisze doladowanie a nie olej czy woda wiadomo wszystko ze zimniej = mocniej ale jak to z wstawaniem turbo itp

: 2012-01-31, 10:58
autor: Flyer
im zimniej auto lepiej jedzie i tyle, bo jest nizsza temp. w dolocie, sa lepsze "warunki" atmosferyczne, boost sie nie zmienia.

ja np. zauwazylem, ze u mnie boost czasami spada do 0,5 (0,6 standardowo), a czasami laduje 0,6 - nie czuje jednak, ze auto jedzie gorzej... wiec pewnie ecu sobie koryguje wartosci w zaleznosci od warunkow - ale nie jestem pewien :)

: 2012-01-31, 11:18
autor: aw69
boost sie nie zmienia
Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04 zmienia się diametralnie ! między +30 a -30 stopni jest różnica nawet z 0,5 bara !

: 2012-01-31, 12:13
autor: marcinz
Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam :oops: )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.

: 2012-01-31, 12:22
autor: Flyer
aw69 pisze:Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04 zmienia się diametralnie ! między +30 a -30 stopni jest różnica nawet z 0,5 bara !
no to na k03 tez az tak nie widac, u mnie tylko od 0,5 (zima) do 0,7 (upaly), a tak caly czas 0,6.

: 2012-02-01, 08:18
autor: ziut
A ja przy okazji zapytam o temperatury w dolocie...przy seryjnych IC przy -10 stopniach olej rozgrzany do 80 stopni temperaturę dolotu mam 36 stopni... jak sprawdzić czujnik temperatury?? błędów zero..

: 2012-02-01, 08:52
autor: sportmile
czyli masz normalne temp hehehehe :mrgreen:

: 2012-02-01, 09:00
autor: ziut
czyli tak ma być:) szukam od pewnego czasu powodów cofania zapłonu najpierw cofało o 11 po wymianie swiec i cewek cofa najwiecej o 4 ile powinno być max??

: 2012-02-01, 20:43
autor: DOGI
Flyer, u mnie też o dziwo teraz przy niższej temp.. boost o 0,1 -0,2 niższy przy ko4 rs6- zawsze wydawało mi sie ze w zimę powinno być więcej...

: 2012-02-02, 00:45
autor: Flyer
DOGI, nie sprzedalo sie auto ? :shock:

: 2012-02-02, 07:28
autor: mietas
marcinz pisze:Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam :oops: )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.
Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.

: 2012-02-02, 09:04
autor: Flyer
mietas pisze:Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.
pewnie gdzies na fizyce Ci sie obilo :-P
dokladnie tak jest - im cieplej tym poprostu mniej "powietrza" :)