Strona 1 z 2
					
				wplyw niskich temperatur na doładowanie
				: 2012-01-31, 09:15
				autor: sokol22
				Pytanie czysto teoretyczne, zauwazyliscie jakies roznice przy niskich temperaturach ponizej -10 cos w stylu wiekszy boost czy szybciej wstajace turbo.
			 
			
					
				
				: 2012-01-31, 10:12
				autor: nosb
				silnik w niskiej tmeperaturze ma byc mocniejszy. Chodzi mi o powietrze a nie temp wody czy oleju :P
			 
			
					
				
				: 2012-01-31, 10:22
				autor: Flyer
				boost to Ci skoczy co najwyzej w upale ;)
			 
			
					
				
				: 2012-01-31, 10:33
				autor: sokol22
				Chyba pisze doladowanie a nie olej czy woda wiadomo wszystko ze zimniej = mocniej ale jak to z wstawaniem turbo itp
			 
			
					
				
				: 2012-01-31, 10:58
				autor: Flyer
				im zimniej auto lepiej jedzie i tyle, bo jest nizsza temp. w dolocie, sa lepsze "warunki" atmosferyczne, boost sie nie zmienia.
ja np. zauwazylem, ze u mnie boost czasami spada do 0,5 (0,6 standardowo), a czasami laduje 0,6 - nie czuje jednak, ze auto jedzie gorzej... wiec pewnie ecu sobie koryguje wartosci w zaleznosci od warunkow - ale nie jestem pewien :)
			 
			
					
				
				: 2012-01-31, 11:18
				autor: aw69
				boost sie nie zmienia
Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04  zmienia się diametralnie !   między +30  a -30 stopni  jest różnica nawet z 0,5 bara !
 
			
					
				
				: 2012-01-31, 12:13
				autor: marcinz
				Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam  

 )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.
 
			
					
				
				: 2012-01-31, 12:22
				autor: Flyer
				aw69 pisze:Boost się zmienia, na K03 moze tego az tak nie widać....ale na K04  zmienia się diametralnie !   między +30  a -30 stopni  jest różnica nawet z 0,5 bara !
no to na k03 tez az tak nie widac, u mnie tylko od 0,5 (zima) do 0,7 (upaly), a tak caly czas 0,6.
 
			
					
				
				: 2012-02-01, 08:18
				autor: ziut
				A ja przy okazji zapytam o temperatury w dolocie...przy seryjnych IC przy -10 stopniach olej rozgrzany do 80 stopni temperaturę dolotu mam 36 stopni... jak sprawdzić czujnik temperatury?? błędów zero..
			 
			
					
				
				: 2012-02-01, 08:52
				autor: sportmile
				czyli masz normalne temp hehehehe  

 
			
					
				
				: 2012-02-01, 09:00
				autor: ziut
				czyli tak ma być:) szukam od pewnego czasu powodów cofania zapłonu najpierw cofało o 11 po wymianie swiec i cewek cofa najwiecej o 4 ile powinno być max??
			 
			
					
				
				: 2012-02-01, 20:43
				autor: DOGI
				Flyer,  u mnie też o dziwo teraz przy niższej temp.. boost o 0,1 -0,2 niższy przy ko4 rs6- zawsze wydawało mi sie ze w zimę powinno być więcej...
			 
			
					
				
				: 2012-02-02, 00:45
				autor: Flyer
				DOGI, nie sprzedalo sie auto ? 

 
			 
			
					
				
				: 2012-02-02, 07:28
				autor: mietas
				marcinz pisze:Gęstość powietrza zmienia się od temperatury. Przy niższej jest wyższy/niższy (nie pamiętam  

 )współczynnik kg/m^3 czyli więcej powietrza wchodzi do cylindra.
 
Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.
 
			
					
				
				: 2012-02-02, 09:04
				autor: Flyer
				mietas pisze:Z tego co mi sie obiło o uszy to im wyższa temperatura powietrza tym mniej jest w niej tlenu, co powoduje, że latem bost jest wyższy niż zimą.
pewnie gdzies na fizyce Ci sie obilo 
 
 
dokladnie tak jest - im cieplej tym poprostu mniej "powietrza" :)