tutorial: czyli montaz dyfra z audi 80/ s2 / rs2
: 2011-11-22, 15:42
				
				Co na bedzie potrzebne:
• Dyfer z 80Q z tym samym przełożeniem co nasz
• 4-5 metrów węża na podciśnienie
• 1 jeden trójnik
• Rezonator podciśnienia 049 129 808 A
• 1 zaworek jednokierunkowy
• Przełącznik do blokady
• kontroler podciśnienia. 893 919 173
• trochę kabli
• standardowe narzędzia + klucz do półosi nie pamiętam jak po polsku to się nazywa 12 kątowy imbus??
• klucz pneumatyczny
Wymiana dyfra:
Wymienić olej póki jest wyciągnięty. Zaleca sie tez wymianę symeringow itp.
Odkręcić wydech albo można go przesunąć na bok jak kto woli.
Odkręcić wał i półośki. Przydał by się jakiś podnośnik albo kolega żeby trochę pomógł żeby na czaszki nie zmiarzdzyło nam.
Teraz zostało tylko odkręcić mocowania dyfra i tyle.
Dobra teraz skoro mamy dyfer wyciągnięty musimy wyciągnąć plastikowa zatyczkę w podłodze żeby poprowadzić przewody. Guma uszczelniająca z 80tki powinna tu pasować .
Teraz tylko pomontowac wszystko w odwrotnej kolejności.
Dyfer gotowy do montażu:
 
 
te mocowanie tylnie trzeba wymienić na te z b5 dlatego ze tam jest mocowanie wydechu :)
wybić plastikowa zaślepkę
 
 
Podcisnienie:
Trzeba podciagniac jeden przewód podciśnienia z kolektora dolotowego pod tylnie siedzenie, najlepiej pociagniac przez puche ecu i dalej pod panelem progowym.
Zamontować zaworek zwrotny jak najbliżej kolektora żeby podciśnienie nie wracało spowrotem.
Teraz podłączyć trójnik gdzie jeden waz idzie do”E” w kontrolerze podciśnienia a drugi do rezonatora i schować to ładnie przy nadkolu pod siedzeniem.
Prosta wersja systemu:
 
 
Zdjęcie jak to jest zamontowane:
 
 
Kabelki:
My to zrobiliśmy w ten sposób ze prąd podciągnęliśmy od stacyjki ze zasilanie jest odłączane jak się wyciągnie kluczyk
pin 1 - Speed signal. (tego nie ruszamy.)
pin 2 - masa
pin 3 - 12v
pin 4 - masa od lampki załączonego dyfra - nie uzywamy
pin 5 – przełącznik +
 
 
schemat elektryczny:
 
 
przełącznik :
 
 
trzeba było go dość sporo przerobić ale można go gdzie komu pasuje zamontować :)
a i jeszcze dodana dioda jest która świeci kiedy blokada jest włączona
 
 
Bardzo ważne żeby mieć dyfer z takim samym przełożeniem z audi 80 od 92 do 95 roku większość 80tek ma takie samo przełożenie jak s4/rs4 czyli 4:11:1. Dyfer od s2, rs2 tez pasuje ale gorzej z jego dostepnoscia ;)
Znajdzie odpowiednie graty i do działania.
Pozdrawiam
			• Dyfer z 80Q z tym samym przełożeniem co nasz
• 4-5 metrów węża na podciśnienie
• 1 jeden trójnik
• Rezonator podciśnienia 049 129 808 A
• 1 zaworek jednokierunkowy
• Przełącznik do blokady
• kontroler podciśnienia. 893 919 173
• trochę kabli
• standardowe narzędzia + klucz do półosi nie pamiętam jak po polsku to się nazywa 12 kątowy imbus??
• klucz pneumatyczny
Wymiana dyfra:
Wymienić olej póki jest wyciągnięty. Zaleca sie tez wymianę symeringow itp.
Odkręcić wydech albo można go przesunąć na bok jak kto woli.
Odkręcić wał i półośki. Przydał by się jakiś podnośnik albo kolega żeby trochę pomógł żeby na czaszki nie zmiarzdzyło nam.
Teraz zostało tylko odkręcić mocowania dyfra i tyle.
Dobra teraz skoro mamy dyfer wyciągnięty musimy wyciągnąć plastikowa zatyczkę w podłodze żeby poprowadzić przewody. Guma uszczelniająca z 80tki powinna tu pasować .
Teraz tylko pomontowac wszystko w odwrotnej kolejności.
Dyfer gotowy do montażu:
 
 te mocowanie tylnie trzeba wymienić na te z b5 dlatego ze tam jest mocowanie wydechu :)
wybić plastikowa zaślepkę
 
 Podcisnienie:
Trzeba podciagniac jeden przewód podciśnienia z kolektora dolotowego pod tylnie siedzenie, najlepiej pociagniac przez puche ecu i dalej pod panelem progowym.
Zamontować zaworek zwrotny jak najbliżej kolektora żeby podciśnienie nie wracało spowrotem.
Teraz podłączyć trójnik gdzie jeden waz idzie do”E” w kontrolerze podciśnienia a drugi do rezonatora i schować to ładnie przy nadkolu pod siedzeniem.
Prosta wersja systemu:
 
 Zdjęcie jak to jest zamontowane:
 
 Kabelki:
My to zrobiliśmy w ten sposób ze prąd podciągnęliśmy od stacyjki ze zasilanie jest odłączane jak się wyciągnie kluczyk
pin 1 - Speed signal. (tego nie ruszamy.)
pin 2 - masa
pin 3 - 12v
pin 4 - masa od lampki załączonego dyfra - nie uzywamy
pin 5 – przełącznik +
 
 schemat elektryczny:
 
 przełącznik :
 
 trzeba było go dość sporo przerobić ale można go gdzie komu pasuje zamontować :)
a i jeszcze dodana dioda jest która świeci kiedy blokada jest włączona
 
 Bardzo ważne żeby mieć dyfer z takim samym przełożeniem z audi 80 od 92 do 95 roku większość 80tek ma takie samo przełożenie jak s4/rs4 czyli 4:11:1. Dyfer od s2, rs2 tez pasuje ale gorzej z jego dostepnoscia ;)
Znajdzie odpowiednie graty i do działania.
Pozdrawiam
