tutorial: czyli montaz dyfra z audi 80/ s2 / rs2

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

tutorial: czyli montaz dyfra z audi 80/ s2 / rs2

Post autor: sokol22 »

Co na bedzie potrzebne:
• Dyfer z 80Q z tym samym przełożeniem co nasz
• 4-5 metrów węża na podciśnienie
• 1 jeden trójnik
• Rezonator podciśnienia 049 129 808 A
• 1 zaworek jednokierunkowy
• Przełącznik do blokady
• kontroler podciśnienia. 893 919 173
• trochę kabli
• standardowe narzędzia + klucz do półosi nie pamiętam jak po polsku to się nazywa 12 kątowy imbus??
• klucz pneumatyczny

Wymiana dyfra:
Wymienić olej póki jest wyciągnięty. Zaleca sie tez wymianę symeringow itp.
Odkręcić wydech albo można go przesunąć na bok jak kto woli.
Odkręcić wał i półośki. Przydał by się jakiś podnośnik albo kolega żeby trochę pomógł żeby na czaszki nie zmiarzdzyło nam.
Teraz zostało tylko odkręcić mocowania dyfra i tyle.
Dobra teraz skoro mamy dyfer wyciągnięty musimy wyciągnąć plastikowa zatyczkę w podłodze żeby poprowadzić przewody. Guma uszczelniająca z 80tki powinna tu pasować .
Teraz tylko pomontowac wszystko w odwrotnej kolejności.

Dyfer gotowy do montażu:

Obrazek
te mocowanie tylnie trzeba wymienić na te z b5 dlatego ze tam jest mocowanie wydechu :)

wybić plastikowa zaślepkę
Obrazek

Podcisnienie:
Trzeba podciagniac jeden przewód podciśnienia z kolektora dolotowego pod tylnie siedzenie, najlepiej pociagniac przez puche ecu i dalej pod panelem progowym.
Zamontować zaworek zwrotny jak najbliżej kolektora żeby podciśnienie nie wracało spowrotem.
Teraz podłączyć trójnik gdzie jeden waz idzie do”E” w kontrolerze podciśnienia a drugi do rezonatora i schować to ładnie przy nadkolu pod siedzeniem.

Prosta wersja systemu:

Obrazek

Zdjęcie jak to jest zamontowane:
Obrazek

Kabelki:
My to zrobiliśmy w ten sposób ze prąd podciągnęliśmy od stacyjki ze zasilanie jest odłączane jak się wyciągnie kluczyk


pin 1 - Speed signal. (tego nie ruszamy.)
pin 2 - masa
pin 3 - 12v
pin 4 - masa od lampki załączonego dyfra - nie uzywamy
pin 5 – przełącznik +
Obrazek

schemat elektryczny:
Obrazek

przełącznik :
Obrazek
trzeba było go dość sporo przerobić ale można go gdzie komu pasuje zamontować :)
a i jeszcze dodana dioda jest która świeci kiedy blokada jest włączona
Obrazek

Bardzo ważne żeby mieć dyfer z takim samym przełożeniem z audi 80 od 92 do 95 roku większość 80tek ma takie samo przełożenie jak s4/rs4 czyli 4:11:1. Dyfer od s2, rs2 tez pasuje ale gorzej z jego dostepnoscia ;)
Znajdzie odpowiednie graty i do działania.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2011-12-25, 16:31 przez sokol22, łącznie zmieniany 1 raz.
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

a nie lepiej założyć poprostu torsen w tylnym dyfrze od Audi V8 ? chyba mniej kłopotliwe i o wiele bardziej trwałe
Obrazek
Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sokol22 »

bedzie pasowal plug&play? bo patrzac na dyfer v8 jakos nie wydaje mi sie a wogle nawet nad tym nie myslalem. rozwinac temat mozna :)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 09&start=0


proszę bardzo ciekawa lektura....bedzie pasował

[ Dodano: 2011-11-23, 02:11 ]
dyfer sam w sobie nie bedzie pasował.....poprostu trzeba z niego zdemontować torsen i zamontować w dyfrze z S4
Obrazek
Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sokol22 »

a no o tym nie slyszalem jeszcze, tylko wez dostan taki dyfer bo ich chyba zabardzo niema :) moze sid zrobi jakis dział how to czy tam jakies DIY
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Ciekawe jakby to wsiadlo dob dyfra z b6 :)
Obrazek
1kowal1
Posty: 164
Rejestracja: 2010-08-02, 13:08
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: 1kowal1 »

a jak z wytrzymałościa takiego dyfra od 80
na pełnym spieciu i suchej nawierzchni??
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

a no o tym nie slyszalem jeszcze, tylko wez dostan taki dyfer bo ich chyba zabardzo niema :) moze sid zrobi jakis dział how to czy tam jakies DIY
ale tu nie trzeba robić żadnego how to....przeczytaj link tam jest opisane wszystko.....No chyba że do tego potrzebny jest ci SID :) ?

[ Dodano: 2011-11-24, 12:10 ]
a jak z wytrzymałościa takiego dyfra od 80
na pełnym spieciu i suchej nawierzchni??
cenzura go strzeli prędzej niż się spodziewacie.....Wszyscy własnie wypierdalają go i wkładają torsen z V8 a tu kolega widze zrobił "sobie dobrze" tylko trochę na odwrót :)
Ostatnio zmieniony 2011-11-24, 12:16 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.
Suchar
Posty: 249
Rejestracja: 2010-03-02, 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Suchar »

a ja się pytam się: po co komu taki dyfer w sytuacji, kiedy 95% sytuacji i 99% userów, jeździ po asfalcie...? Szpera 100% na asfalcie? Słaby pomysł...
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

dlatego lepiej jest założyć torsen. albo jakąs dedykowaną szpere o mniejszym rozkładzie sił
Awatar użytkownika
sokol22
Posty: 177
Rejestracja: 2011-03-21, 14:17
Lokalizacja: Norway
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sokol22 »

ee napierdala baczki na suchym asfalcie i zyje juz ponad rok :)
Suchar
Posty: 249
Rejestracja: 2010-03-02, 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Suchar »

aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

to co wkleiłeś to jest centralny torsen....Bezsensem byłoby wymieniać torsen na torsen....mi chodziło o dołożenie drugiego torsena w tylnym dyfrze.
Obrazek
Awatar użytkownika
ziut
Posty: 50
Rejestracja: 2010-06-28, 16:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ziut »

Bardzo dziwnie opisany objaw zachowania samochodu bez torsena i z nim...

muszę sprawdzić u siebie czy mam szpere z tylu...

W zimie bez predkosci nie ma zabawy z quattro...
Wcześniej jezdzilem E36 328i najpierw bez szpery ( bardzo nerwowe auto w prowadzeniu) pozniej załozylem szpere 25% odrazu lepiej...rondo przejechac bokiem wystarczylo bawic sie obrotami bez krecenia kierownica. Audi musze sie nakrecic kierownica i pomagac sobie recznym jak przod zabardzo wyciaga auto z poslizgu...

najlepiej by było gdyby rozklad momentu byl 40/60 z przewaga na tył...ewentualnie 50/50 wtedy mozna sie pobawic :)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

najlepiej by było gdyby rozklad momentu byl 40/60 z przewaga na tył...ewentualnie 50/50 wtedy mozna sie pobawic :)
ale tak własnie jest fabrycznie w S4 ! 40 przód 60 tył....najlepiej to widać podczas pomiaru na rolkach na którą oś idzie większy rozkład siły.....Dlatego S4 można śmiało iść bokiem podczas wyjścia z zakrętu, skrzyżowania.....Panowi wydaje mi się że wy mylicie pojęcia....Torsen w tylnym dyfrze jest praktycznie jak szpera. Dzięki temu masz spiętą tylną oś i ciąg na oba koła jednocześnie, auto jeszcze bardziej zachowuje się jak RWD. Fabrycznie w S4 centralny torsen rozkłada odpowiednio rozkład sił napędu między przednią i tylną osią, ale juz nie między lewym a prawym kołem, siły działają po przekątnej auta masz ciąg na przednie prawe koło i tylne lewe....dzięki tylnej szperze/torsenowi masz spięte dwa tylne koła przez to możesz o wiele łatwiej manewrować autem w poślizgu i o wiele w ten poślig łatwiej je wprowadzić.
ODPOWIEDZ