Zakupiłem początkiem 2020r Audi 80 B4 Quattro Competition 2.0 140km, było to już przerobione autko na amatorską rajdówkę z klatką homemade, kubłami, hydrołapą, swapem silnika na VR5 10V 150km. Niestety swoje przeżyło, powgniatane drzwi, progi, mocno uszkodzone zderzaki, skorodowane zawieszenie i hamulce. Zacząłem więc budowę autka. Plan - mocna fura (dla mnie 400-500km to dużo :)) w miarę możliwości lekka, tylko for fun. Na dzień dzisiejszy kiedy piszę tego posta jestem na etapie wkładania silnika :)
Silnik: VR5 20V AZX (stary 10V średnio nadawał się pod turbienie), kuta odprężająca korba 161mm, tłoki seria z ceramiką, panewki R36, główne Mahle. Głowica po przeglądzie, nowe uszczelniacze, sprawdzana szczelność, ogarnięte koła od zmiennych faz rozrządu. Poskładany na nowym rozrządzie, po rewizji pompy oleju i wymiany wszystkich uszczelniaczy. Dorobiony spływ oleju od turbo, manualny nap. rozrządu wraz z banjo do smarowania turbiny.
Turbo: GTX 3076R na podwójnej ceramicznej kulce, niestety narazie chinol
Ukł. paliwowy: wtryski bosch 630ccm, pompa w baku Bosch 044
Elektronika: EcuMaster Black + ADU5, dołożone zostaną czujnik IAT i ciśnienia paliwa dla większego bezpieczeństwa, poza tym reszta oczywiste EGT, szerokopasmówka, stuki itp.
Zawieszenie: seria kyb przód na gwintowanej ladze, topmount na unibolu Verkline, tył koni sport, sprężyny będą dobierane dopiero pod wagę auta po zakończeniu budowy. Sanki przód na alu tulei z przesunięciem, sanki tył jak i cała reszta na poliuretanie od MPBS 90sha. Stabilizatory seria + łączniki regulowane na unibalach. Całość wypiaskowana i polakierowana
Napęd: seryjna skrzynia tak naprawdę na chwilę, docelowo FTS 01E (już leży), sprzęgło dwumas przerobiony na sztywno, odelżony, tarcza 4 łopatkowy spiek 240mm, docisk Sachs Performance. Wszystkie przeguby nowe, półosie, wał, dyfer wypiaskowane i polakierowane. Zwrotnice również wypiaskowane i polakierowane, dostały nowe łożyska + długie szpilki zamiast śrub
Hamulce: zima seria żeby weszło koło 15' z uwagi na kolce, lato przód 4pot brembo, tarcza 330mm, klocek DS2500, tył z S8 D2 lift, tarcza 286 wentyl, klocek DS Performance, serwo i pompa Audi A5, hydrołapa NoName, stalowy oplot + miedź, płyn Castrol SRF.
Dolot: kolektor ssący custom (strona zima turbo i kolektor domowym sposobem przeszły proces anodowania na czarno :D wyszło jak wyszło haha), reszta nierdzewka 3cale, blow-off ori TIAL Q 50mm, IC 450x300x76mm czarny
Wydech: przelot 3cale, zew. WG ori Turbosmart HyperGate 45mm
Buda: całe podwozie wyczyszczone i zabezpieczone farbą okrętową SigmaShield, wspawane nowe progi + tuleje pod kobyłki, przerobione mocowania silnika i wzmocnione, pomalowana komora silnika na kolor Catalunya Red Pearl z palety audi i docelowo całe autko będzie w tym kolorze. Poduszki silnika, skrzyni, dyfra poliuretan 90sha. Zderzak przód RS2 replica z ABS, tył Competition replica laminat, risery pod ori alu spoiler.
Koła: lato 18' OZ 35 Anniversary black, ET25 lub 17' 5cio ramienne nie pamiętam co :) Zima Toora lub stalówki ze szwedzkim kolcem
Kilka fotek:
Tutaj jeszcze fura jak była świeżo poskładana kilka a może nawet kilkanaście lat temu, 4ta fotka to stan przed konserwacją :)

Tajle



































