Strona 1 z 2

[AJK 2.7t] 5hp19-->DQT ew. EDU itp.

: 2020-09-14, 20:20
autor: Lukasz007
Kompletuję zestaw do swapa na manual i mam do Was kilka pytań szanowni forumowicze.
Obecnie AJK w serii ale gdy ogarnę przekładkę to plany na ~300, max ~350. Auto do jazdy na co dzień (w koło komina + kilka razy w roku trasy po kilkaset km), czasem killing for fun jakieś punciaki;) Na 90% jestem już zdecydowany na DQT ale jeszcze gdzieś mi ćmi z tyłu głowy ori z 2.7t np. EDU. Rozwiejcie proszę moje dylematy bo siedzę w netach od dwóch tygodni i nadal głupi jestem.

Proszę więc o spostrzeżenia fachowców-użytkowników powyższych skrzyń w setupie z tym motorem.

Druga sprawa to prośba o info jakie manu występowały z tym motorem i jakie miały przełożenia ponieważ muszę jeszcze skonfrontować je z DQT. Nie piszę o esowych czy eresowych bo to białe kruki (chyba, że ktoś coś w dobrych pieniądzach-->pw proszę) tylko o EDU i innych tego typu bo nie mam wiedzy co tam jeszcze spinane fabrycznie było.

Po trzecie to jaki zamach upychać w przypadku wyboru DQT tj. dyzlowy z owej czy z czego?
A może jakaś jednomasa (jak wtedy z komfortem na co dzień?)?

Jak coś mi się przypomni to będę Was gnębił w tym topiku;P

Z góry dziękuję za zaangażowanie w temat.

: 2020-09-14, 20:43
autor: luk448
Dqt jak najbardziej na plus biorac pod uwagę dostępność i jej koszt. Możesz wyrzucić dwumas i wsadzić jednomas. Użytkuje na codzień jako Daily 600 PS z dqt właśnie inż jednomasem i daje to to rade

: 2020-09-14, 21:17
autor: Lukasz007
Dzięki za odzew. Jednomas masz z jakiś seryjny/modzony/customowy?

: 2020-09-14, 21:20
autor: luk448
Jednomas Fidanzy. Customowe sprzęgło, spiek Od Radzika

: 2020-09-14, 21:30
autor: daniel.c
Według mnie jak już swapować na manual to od razu na 0A3 z S4 B6/B7.
To jest nieporównywalnie inna kultura zmiany biegów.
Opis co i jak:
https://jhmotorsports.com/jhm-b5-s4-c5- ... -list.html

: 2020-09-14, 21:49
autor: luk448
daniel.c, owszem ale chyba cenowo wyjdzie więcej No i z dostępnością nie jest tak kolorowo jak z dqt

: 2020-09-14, 22:03
autor: Lukasz007
A coś bardziej prostego tj. jakiś zestaw ogólnodostępny z s/rs b5 plus obicie kevlarem?

: 2020-09-15, 07:49
autor: luk448
Lukasz007, jesteś z Wawy więc podjedź sobie do Radzikowskiego na Bemowo i pogadaj z nim to Ci zrobi sprzęgło

: 2020-09-15, 19:22
autor: Lukasz007
Trzeba będzie tak zrobić. Stawić się z jakimiś gratami czy wystarczy z gotówką?
Nie chciałbym z drugiej strony wykładać na sprzęgło więcej niż na zestaw do przekładki bo to żaden mega projekt jak u Was ;-)

BTW Szacunek dla Was za te NM/KM. Może kiedyś gdy już synowie będą na swoim będę miał czas i złoto na coś grubego bo póki co to nawet nie wiem kiedy ogarnę przekładkę...

Edit: skrzynię muszę szukać zapewne z łapami./? A co z poduszkami? Mogą zostać z automatu? Rok temu wkładałem nowe Corteco...podobne pytanie o poduchy silnika - moje są wylane i czuć drgania na jałowych. Noszę się z zamiarem kupna nowych u SID'a i nie wiem do końca czy wziąć od auto czy manu czy wsjo rawno (BTW jestem b. zadowolony z elektroniki EGT - już trzy lata płytki hulają i taniej wychodzi niż używki bo jak ostatnio widziałem ceny takowych to zaplułem laptop ze śmiechu). To samo jeśli chodzi o podpory dyfra, włożyłem lmo w zeszłym roku - czy posłużą mi czy muszę kupować podpory razem z CUB?

: 2020-09-16, 12:25
autor: Dawcio05
Lukasz007, Jeśli to ma być około 300-350KM i nie będziesz jak idiota z każdych świateł walił z miejsca z 6K obr. to RS4 plus kevlar w zupełności Ci wystarczy :) sam na tym jeździłem. Co do poduszek silnika , ja mam u siebie MEYLE za ok 100zł jedna i zero drgań ;). Poduszki skrzyni raczej mogą zostać bo to będzie to samo wg mnie. Ale mogę to sprawdzić w robocie w katalogu ;)

Co do skrzyni , to fajną opcją jest EHW ( posiadam u siebie) jest krótsza od DQT. w DQT 5 to jak 6 w EHW :D

: 2020-09-16, 13:15
autor: luk448
Lukasz007, podjedź o pogsdaj z Radzikiem.Powinien Ci zrobić sprzęgło w bdb pieniądzach

: 2020-09-17, 13:13
autor: Lukasz007
Dawcio05 z tego co szukalem to skrzyn EHW jest jak na lekarstwo teraz, druga sprawa ze moze byc za krotka na moj styl jazdy. Sprawdzalem przelozenia DQT i prawdopodobnie beda mi odpowiadac tylko musze je jeszcze porownac z EDU lub innym ori manualem z 2.7t (niestety nie moge sie doszukac przelozen tych skrzyn). Co do sprzegla to pewnie bedzie odpowiednie z Rs (nie strzelam z odcinki, wyroslem z takich rzeczy choc fakt lubie czasem pocisnac ale na ogol z rolki) ale skonsultuje to z Panem Radzikiwskim jak radzi luk448.zaciekawiles mnie tymi poduchami meyle pod motor. Masz jakies numery tych poduszek lub jakis namiar? Bylem niemal pewny ze zamienniki nie wystepuja, tylko SID lub ASO...

: 2020-09-17, 13:19
autor: RobertZ1993
Co prawda link do innego forum, ale tutaj masz rozpiskę przełożeń skrzyń, których szukasz: https://a4-klub.pl/topic/448633-prze%C5%82ozenia-skrzy%C5%84-6biegowych/

: 2020-09-17, 22:03
autor: Lukasz007
Dzięki Panowie. Pomogliście. Przeliczyłem przełożenia EWH: 1, 2, 3 takie same w EDU, DQT, EHW.
4 minimalnie dłuższa w EHW niż w EDU (o 2km/h przy 2krpm i 7km/h przy 6,5krpm), 5 w EWH podobnie dłuższa względem 5 w DQT. EDU w przypadku 5 biegu jest krótsza od EHW o 10km/h przy 2krpm, a przy 6,5krpm już o 32km/h. 6 w EHW jest krótsza niż w DQT ale dłuższa niż w EDU. Zrobię w Excellu jakąś tabelkę w wolnej chwili to zamieszczę w celach informacyjnych. Wychodzi na to że EHW może być rzeczywiście niezłą skrzynką...tylko szkoda że mało tego w necie...

: 2020-09-18, 01:38
autor: RobertZ1993
Lukasz007 pisze:... EWH: ...
Skrzynia, którą masz na myśli ma oznaczenie EHW, a nie EWH ;)

Ogólnie handlarze się skapnęli OCB... pewnie klienci powysprzęglali się, że mają zamiar wrzucić EHW do 2.7 BiT :D i ceny drastycznie poszły w górę. Dużą rolę odgrywa też to, że występowały tylko w pierwszych 1.9 TDI na PD, a tych aut nie było tak dużo w porównaniu do 1.9 TDI na VP, tym bardziej w Quattro/4Motion. Podobnie jest ze skrzyniami DQT z 2.5 TDI, dawniej ceny były śmieszne, teraz trochę siana trzeba położyć :(

Jak coś to szukaj EHW w A4 B5 1.9 TDI Quattro/Passat B5 4Motion 115/116KM (85kW) PD, oznaczenie silnika AJM/ATJ.
Myślę, że najrozsądniejszą opcją byłoby pojeździć po szrotach (najlepiej na jakimś wypizdowie :D)
można by to wyrwać za śmieszny pieniądz, zrobić sobie pełną rewizję i cieszyć się ;)