[AJK 2.7t] 5hp19-->DQT ew. EDU itp.
[AJK 2.7t] 5hp19-->DQT ew. EDU itp.
Kompletuję zestaw do swapa na manual i mam do Was kilka pytań szanowni forumowicze.
Obecnie AJK w serii ale gdy ogarnę przekładkę to plany na ~300, max ~350. Auto do jazdy na co dzień (w koło komina + kilka razy w roku trasy po kilkaset km), czasem killing for fun jakieś punciaki;) Na 90% jestem już zdecydowany na DQT ale jeszcze gdzieś mi ćmi z tyłu głowy ori z 2.7t np. EDU. Rozwiejcie proszę moje dylematy bo siedzę w netach od dwóch tygodni i nadal głupi jestem.
Proszę więc o spostrzeżenia fachowców-użytkowników powyższych skrzyń w setupie z tym motorem.
Druga sprawa to prośba o info jakie manu występowały z tym motorem i jakie miały przełożenia ponieważ muszę jeszcze skonfrontować je z DQT. Nie piszę o esowych czy eresowych bo to białe kruki (chyba, że ktoś coś w dobrych pieniądzach-->pw proszę) tylko o EDU i innych tego typu bo nie mam wiedzy co tam jeszcze spinane fabrycznie było.
Po trzecie to jaki zamach upychać w przypadku wyboru DQT tj. dyzlowy z owej czy z czego?
A może jakaś jednomasa (jak wtedy z komfortem na co dzień?)?
Jak coś mi się przypomni to będę Was gnębił w tym topiku;P
Z góry dziękuję za zaangażowanie w temat.
Obecnie AJK w serii ale gdy ogarnę przekładkę to plany na ~300, max ~350. Auto do jazdy na co dzień (w koło komina + kilka razy w roku trasy po kilkaset km), czasem killing for fun jakieś punciaki;) Na 90% jestem już zdecydowany na DQT ale jeszcze gdzieś mi ćmi z tyłu głowy ori z 2.7t np. EDU. Rozwiejcie proszę moje dylematy bo siedzę w netach od dwóch tygodni i nadal głupi jestem.
Proszę więc o spostrzeżenia fachowców-użytkowników powyższych skrzyń w setupie z tym motorem.
Druga sprawa to prośba o info jakie manu występowały z tym motorem i jakie miały przełożenia ponieważ muszę jeszcze skonfrontować je z DQT. Nie piszę o esowych czy eresowych bo to białe kruki (chyba, że ktoś coś w dobrych pieniądzach-->pw proszę) tylko o EDU i innych tego typu bo nie mam wiedzy co tam jeszcze spinane fabrycznie było.
Po trzecie to jaki zamach upychać w przypadku wyboru DQT tj. dyzlowy z owej czy z czego?
A może jakaś jednomasa (jak wtedy z komfortem na co dzień?)?
Jak coś mi się przypomni to będę Was gnębił w tym topiku;P
Z góry dziękuję za zaangażowanie w temat.
Według mnie jak już swapować na manual to od razu na 0A3 z S4 B6/B7.
To jest nieporównywalnie inna kultura zmiany biegów.
Opis co i jak:
https://jhmotorsports.com/jhm-b5-s4-c5- ... -list.html
To jest nieporównywalnie inna kultura zmiany biegów.
Opis co i jak:
https://jhmotorsports.com/jhm-b5-s4-c5- ... -list.html
Trzeba będzie tak zrobić. Stawić się z jakimiś gratami czy wystarczy z gotówką?
Nie chciałbym z drugiej strony wykładać na sprzęgło więcej niż na zestaw do przekładki bo to żaden mega projekt jak u Was
BTW Szacunek dla Was za te NM/KM. Może kiedyś gdy już synowie będą na swoim będę miał czas i złoto na coś grubego bo póki co to nawet nie wiem kiedy ogarnę przekładkę...
Edit: skrzynię muszę szukać zapewne z łapami./? A co z poduszkami? Mogą zostać z automatu? Rok temu wkładałem nowe Corteco...podobne pytanie o poduchy silnika - moje są wylane i czuć drgania na jałowych. Noszę się z zamiarem kupna nowych u SID'a i nie wiem do końca czy wziąć od auto czy manu czy wsjo rawno (BTW jestem b. zadowolony z elektroniki EGT - już trzy lata płytki hulają i taniej wychodzi niż używki bo jak ostatnio widziałem ceny takowych to zaplułem laptop ze śmiechu). To samo jeśli chodzi o podpory dyfra, włożyłem lmo w zeszłym roku - czy posłużą mi czy muszę kupować podpory razem z CUB?
Nie chciałbym z drugiej strony wykładać na sprzęgło więcej niż na zestaw do przekładki bo to żaden mega projekt jak u Was

BTW Szacunek dla Was za te NM/KM. Może kiedyś gdy już synowie będą na swoim będę miał czas i złoto na coś grubego bo póki co to nawet nie wiem kiedy ogarnę przekładkę...
Edit: skrzynię muszę szukać zapewne z łapami./? A co z poduszkami? Mogą zostać z automatu? Rok temu wkładałem nowe Corteco...podobne pytanie o poduchy silnika - moje są wylane i czuć drgania na jałowych. Noszę się z zamiarem kupna nowych u SID'a i nie wiem do końca czy wziąć od auto czy manu czy wsjo rawno (BTW jestem b. zadowolony z elektroniki EGT - już trzy lata płytki hulają i taniej wychodzi niż używki bo jak ostatnio widziałem ceny takowych to zaplułem laptop ze śmiechu). To samo jeśli chodzi o podpory dyfra, włożyłem lmo w zeszłym roku - czy posłużą mi czy muszę kupować podpory razem z CUB?
Lukasz007, Jeśli to ma być około 300-350KM i nie będziesz jak idiota z każdych świateł walił z miejsca z 6K obr. to RS4 plus kevlar w zupełności Ci wystarczy :) sam na tym jeździłem. Co do poduszek silnika , ja mam u siebie MEYLE za ok 100zł jedna i zero drgań ;). Poduszki skrzyni raczej mogą zostać bo to będzie to samo wg mnie. Ale mogę to sprawdzić w robocie w katalogu ;)
Co do skrzyni , to fajną opcją jest EHW ( posiadam u siebie) jest krótsza od DQT. w DQT 5 to jak 6 w EHW :D
Co do skrzyni , to fajną opcją jest EHW ( posiadam u siebie) jest krótsza od DQT. w DQT 5 to jak 6 w EHW :D
Dawcio05 z tego co szukalem to skrzyn EHW jest jak na lekarstwo teraz, druga sprawa ze moze byc za krotka na moj styl jazdy. Sprawdzalem przelozenia DQT i prawdopodobnie beda mi odpowiadac tylko musze je jeszcze porownac z EDU lub innym ori manualem z 2.7t (niestety nie moge sie doszukac przelozen tych skrzyn). Co do sprzegla to pewnie bedzie odpowiednie z Rs (nie strzelam z odcinki, wyroslem z takich rzeczy choc fakt lubie czasem pocisnac ale na ogol z rolki) ale skonsultuje to z Panem Radzikiwskim jak radzi luk448.zaciekawiles mnie tymi poduchami meyle pod motor. Masz jakies numery tych poduszek lub jakis namiar? Bylem niemal pewny ze zamienniki nie wystepuja, tylko SID lub ASO...
Ostatnio zmieniony 2020-09-18, 07:30 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Co prawda link do innego forum, ale tutaj masz rozpiskę przełożeń skrzyń, których szukasz: https://a4-klub.pl/topic/448633-prze%C5%82ozenia-skrzy%C5%84-6biegowych/
Dzięki Panowie. Pomogliście. Przeliczyłem przełożenia EWH: 1, 2, 3 takie same w EDU, DQT, EHW.
4 minimalnie dłuższa w EHW niż w EDU (o 2km/h przy 2krpm i 7km/h przy 6,5krpm), 5 w EWH podobnie dłuższa względem 5 w DQT. EDU w przypadku 5 biegu jest krótsza od EHW o 10km/h przy 2krpm, a przy 6,5krpm już o 32km/h. 6 w EHW jest krótsza niż w DQT ale dłuższa niż w EDU. Zrobię w Excellu jakąś tabelkę w wolnej chwili to zamieszczę w celach informacyjnych. Wychodzi na to że EHW może być rzeczywiście niezłą skrzynką...tylko szkoda że mało tego w necie...
4 minimalnie dłuższa w EHW niż w EDU (o 2km/h przy 2krpm i 7km/h przy 6,5krpm), 5 w EWH podobnie dłuższa względem 5 w DQT. EDU w przypadku 5 biegu jest krótsza od EHW o 10km/h przy 2krpm, a przy 6,5krpm już o 32km/h. 6 w EHW jest krótsza niż w DQT ale dłuższa niż w EDU. Zrobię w Excellu jakąś tabelkę w wolnej chwili to zamieszczę w celach informacyjnych. Wychodzi na to że EHW może być rzeczywiście niezłą skrzynką...tylko szkoda że mało tego w necie...
Ostatnio zmieniony 2020-09-18, 07:31 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Kontakt:
Skrzynia, którą masz na myśli ma oznaczenie EHW, a nie EWH ;)Lukasz007 pisze:... EWH: ...
Ogólnie handlarze się skapnęli OCB... pewnie klienci powysprzęglali się, że mają zamiar wrzucić EHW do 2.7 BiT :D i ceny drastycznie poszły w górę. Dużą rolę odgrywa też to, że występowały tylko w pierwszych 1.9 TDI na PD, a tych aut nie było tak dużo w porównaniu do 1.9 TDI na VP, tym bardziej w Quattro/4Motion. Podobnie jest ze skrzyniami DQT z 2.5 TDI, dawniej ceny były śmieszne, teraz trochę siana trzeba położyć :(
Jak coś to szukaj EHW w A4 B5 1.9 TDI Quattro/Passat B5 4Motion 115/116KM (85kW) PD, oznaczenie silnika AJM/ATJ.
Myślę, że najrozsądniejszą opcją byłoby pojeździć po szrotach (najlepiej na jakimś wypizdowie :D)
można by to wyrwać za śmieszny pieniądz, zrobić sobie pełną rewizję i cieszyć się ;)