Strona 1 z 1
					
				[RS6 C5] Wymiana filtra oleju - jak?
				: 2019-05-03, 23:16
				autor: qba_wawa
				Szanowni,
czy ktoś z Was zna dobry patent na wymianę filtra oleju w RS6 C5?
Dostęp jest trudny i mało jest miejsca.
Dużo trzeba rzeczy po drodze zdemontować?
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 02:20
				autor: pioootr
				Najlepszy dostęp jest gdy zdemontujesz rurę od intercooler'a oraz odkręcisz stabilizator od sanek i pociągniesz go w dół.
Wtedy filtr oleju wyciągniesz bez problemu dołem.
Jakim olejem chcesz zalać auto ?
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 06:56
				autor: qba_wawa
				Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 18:29
				autor: volski1
				Olej dobry, a co do wymiany to ja opuszczam tylko stabilizator.
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 18:38
				autor: qba_wawa
				To przy okazji zapytam.
Teraz mam zainstalowany filtr oleju K&N. Kontynuować?
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 19:18
				autor: volski1
				Filtr oleju kupuje w ASO dedykowany do tego silnika. Aftermarkietowy filtr oleju  np. KNECHT  ma ten sam numer do silnika 4.2tt jak  i do 1.8  tak że trochę się martwię o przepływ i dla spokojnej głowy biorę z aso (87zł).
			 
			
					
				
				: 2019-05-04, 23:17
				autor: pioootr
				volski1 pisze:ja opuszczam tylko stabilizator.
Rura od IC nie przeszkadza jakoś bardzo, ale zawsze jest oblana olejem, dlatego ją wyciągam.
 
			
					
				
				: 2019-05-05, 08:16
				autor: marcin8585
				knecht to jest ten sam filtr, on idzie na pierwszy montaż, zbiorniczek wyrównawczy też pasuje do passata 1.9 i jaka to różnica?
			 
			
					
				
				: 2019-05-05, 08:41
				autor: nivek
				W ASO też ten sam filtr montują do 1.8 i do 4.2tt. A jak nie mają na stanie to montują Ci Filtrona z Inter Carsu. 
[ Dodano: 2019-05-05, 08:41 ]
qba_wawa pisze:Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.
 
Może i dobry olej, ale nie spełniający normy VW 502.00 i niezgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta. Sam Millers też nie wskazuje go jako właściwy olej tego silnika
 
			
					
				
				: 2019-05-05, 12:21
				autor: pioootr
				Zastanów się nad CFS 5w40 NT+
Jak pisze producent, jest to olej "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30"
			 
			
					
				
				: 2019-05-07, 13:04
				autor: qba_wawa
				Tu jest opis CFS 10W60: 
https://www.millersoils.pl/produkty/mot ... cfs-10w60/
A tu opis CFS 5w40 NT+: 
http://www.millersoils.pl/produkty/moto ... s-5w40-nt/
I szczerze mówiąc nie widzę takich różnic, aby powiedzieć, że to jest niewłaściwy olej do RS6.
A norma VW 502.00 to tak właściwie niewiele mówi co ta ma być za olej.
 
			
					
				
				: 2019-05-07, 14:55
				autor: Immo
				Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami
			 
			
					
				
				: 2019-05-07, 15:27
				autor: qba_wawa
				Immo pisze:Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami
Sugerujesz zatem aby następnym razem wlać CFS 5W40 NT+?
 
			
					
				
				: 2019-05-07, 15:47
				autor: Immo
				Na pewno będzie lepszy niż 10W60 

 
			
					
				
				: 2019-05-08, 19:57
				autor: pioootr
				Najlepszy to byłby olej 0W60, ale takiego nie ma...
Pamiętaj, że w RS6 masz zmienną fazę i hydrauliczne popychacze, które silnik musi napompować przy rozruchu. Między innymi dlatego producent zaleca 5W30.
Jeśli chcesz upalać auto lepiej zainwestuj w chłodnicę oleju (silnikowego i przekładniowego)