luk448 pisze:Witam pozwoliłem sobie założyć taki temat.Obecnie poszukuję s4-tzn jestem zainteresowany tym autem i chciałbym kupić s4.Czy sedan czy Avant bez znaczenia.Jednak nigdy nie miałem auta z silnikiem doładowanym.I mam kilka pytań-jak dobrze kupić s4 żeby nie wp$%#ić się w mega koszty?
1.Jak sprawdzić stan turbin i wszystkiego co za tym idzie?
2.Jakie najczęstsze bolączki ma S4 abym mógł na nie zwrócić szczególną uwagę?
3.Jak sprawdzić stan intercoolerówDVek,N75 itp itd.?
4.Ogólnie na co zwrócić uwagę przy zakupie s4.
5.Jakie są koszty założenia FMIC i zrobienia programu w aucie?(bo raczej nie będę chciał jeździć serią

).
Wiem że dla wielu formułowiczów moje pytanie mogą wydać się tendencyjne bądź nawet głupie ale proszę o każdą uwagę bo każda będzie dla mnie cenna.Z góry dziękuję każdemu Formułowiczowi.
[ Dodano: 2011-09-09, 21:12 ]
Acha jeśli zamieściłem temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
1. Auto sprawdzisz dokładnie:
a) Na hamowni ( + logi ) - polecam robić to u jakiegoś w miarę renomowanego tunera w okolicy gdzie będziesz kupował. Jest ich co najmniej kilku w różnych częściach PL. Jak zrobi logi to bedziesz widział stan przepływki, sond, boost ( czyli w jakim stanie są turbiny ) itp. Bedzie też można zdiagnozować ew usterkę i koszty jej naprawy.
b) Na podnośniku - w/w tuner z reguły posiada takowy. Chodzi głownie o zawieszenie i dół silnika ( wycieki - z góry niewiele widać )
Osobiście odradzam ASO, bo oni sprawdzają tylko baaaaaardzo pobieżnie ( wiem z autopsji ).
Oczywiście miernik lakieru też wskazany.
2. Jeżeli chodzi o bolączki to wg moich doświadczeń są to wycieki z różnych miejsc w silniku i na to zwróciłbym szczególną uwagę, bo żeby zrobić niektóre uszczelnienia to kosztuje parę pln ( bo dużo rozbierania ). Poza tym silniki uchodzą za trwałe. Oczywiście może się zdarzyć że trzeba wymienić przepływkę, N75 czy lambdę, ale to możesz uznać za koszty eksploatacyjne.
3. Logi, ale np N75 możesz sprawdzić organoleptycznie ( dmuchając w niego ).
4. Ogólnie to co opisałem wyżej.
5. Program ze strojeniem to ok 1500-2000 zł ( zależy gdzie robisz ), FMIC ( chinol ) to +/- drugie tyle. Przyokazji warto uwolnić wydech ( +/- 500 zł ).
Ja bym się kierował przy szukaniu tym żeby buda była max bezwypadkowa ( i prosta ). Technicznie wszystko można naprawić, budy nie wyprostujesz. Jedź, oglądaj, negocjuj i kupuj.
Powodzenia
