S4 2.7BT] Jak dobrze kupić s4

Moderatorzy: buba, Mod-Team

luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

S4 2.7BT] Jak dobrze kupić s4

Post autor: luk448 »

Witam pozwoliłem sobie założyć taki temat.Obecnie poszukuję s4-tzn jestem zainteresowany tym autem i chciałbym kupić s4.Czy sedan czy Avant bez znaczenia.Jednak nigdy nie miałem auta z silnikiem doładowanym.I mam kilka pytań-jak dobrze kupić s4 żeby nie wp$%#ić się w mega koszty?
1.Jak sprawdzić stan turbin i wszystkiego co za tym idzie?
2.Jakie najczęstsze bolączki ma S4 abym mógł na nie zwrócić szczególną uwagę?
3.Jak sprawdzić stan intercoolerówDVek,N75 itp itd.?
4.Ogólnie na co zwrócić uwagę przy zakupie s4.
5.Jakie są koszty założenia FMIC i zrobienia programu w aucie?(bo raczej nie będę chciał jeździć serią :mrgreen: ).
Wiem że dla wielu formułowiczów moje pytanie mogą wydać się tendencyjne bądź nawet głupie ale proszę o każdą uwagę bo każda będzie dla mnie cenna.Z góry dziękuję każdemu Formułowiczowi.

[ Dodano: 2011-09-09, 21:12 ]
Acha jeśli zamieściłem temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Re: S4 2.7BT] Jak dobrze kupić s4

Post autor: deSigner »

luk448 pisze:Witam pozwoliłem sobie założyć taki temat.Obecnie poszukuję s4-tzn jestem zainteresowany tym autem i chciałbym kupić s4.Czy sedan czy Avant bez znaczenia.Jednak nigdy nie miałem auta z silnikiem doładowanym.I mam kilka pytań-jak dobrze kupić s4 żeby nie wp$%#ić się w mega koszty?
1.Jak sprawdzić stan turbin i wszystkiego co za tym idzie?
2.Jakie najczęstsze bolączki ma S4 abym mógł na nie zwrócić szczególną uwagę?
3.Jak sprawdzić stan intercoolerówDVek,N75 itp itd.?
4.Ogólnie na co zwrócić uwagę przy zakupie s4.
5.Jakie są koszty założenia FMIC i zrobienia programu w aucie?(bo raczej nie będę chciał jeździć serią :mrgreen: ).
Wiem że dla wielu formułowiczów moje pytanie mogą wydać się tendencyjne bądź nawet głupie ale proszę o każdą uwagę bo każda będzie dla mnie cenna.Z góry dziękuję każdemu Formułowiczowi.

[ Dodano: 2011-09-09, 21:12 ]
Acha jeśli zamieściłem temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie.
1. Auto sprawdzisz dokładnie:

a) Na hamowni ( + logi ) - polecam robić to u jakiegoś w miarę renomowanego tunera w okolicy gdzie będziesz kupował. Jest ich co najmniej kilku w różnych częściach PL. Jak zrobi logi to bedziesz widział stan przepływki, sond, boost ( czyli w jakim stanie są turbiny ) itp. Bedzie też można zdiagnozować ew usterkę i koszty jej naprawy.
b) Na podnośniku - w/w tuner z reguły posiada takowy. Chodzi głownie o zawieszenie i dół silnika ( wycieki - z góry niewiele widać )

Osobiście odradzam ASO, bo oni sprawdzają tylko baaaaaardzo pobieżnie ( wiem z autopsji ).

Oczywiście miernik lakieru też wskazany.

2. Jeżeli chodzi o bolączki to wg moich doświadczeń są to wycieki z różnych miejsc w silniku i na to zwróciłbym szczególną uwagę, bo żeby zrobić niektóre uszczelnienia to kosztuje parę pln ( bo dużo rozbierania ). Poza tym silniki uchodzą za trwałe. Oczywiście może się zdarzyć że trzeba wymienić przepływkę, N75 czy lambdę, ale to możesz uznać za koszty eksploatacyjne.

3. Logi, ale np N75 możesz sprawdzić organoleptycznie ( dmuchając w niego ).

4. Ogólnie to co opisałem wyżej.

5. Program ze strojeniem to ok 1500-2000 zł ( zależy gdzie robisz ), FMIC ( chinol ) to +/- drugie tyle. Przyokazji warto uwolnić wydech ( +/- 500 zł ).

Ja bym się kierował przy szukaniu tym żeby buda była max bezwypadkowa ( i prosta ). Technicznie wszystko można naprawić, budy nie wyprostujesz. Jedź, oglądaj, negocjuj i kupuj.

Powodzenia :mrgreen:
The Rice Power
sjors.h
Posty: 17
Rejestracja: 2011-06-23, 10:00
Lokalizacja: CZ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sjors.h »

Ja bym się kierował przy szukaniu tym żeby buda była max bezwypadkowa ( i prosta ). Technicznie wszystko można naprawić, budy nie wyprostujesz. Jedź, oglądaj, negocjuj i kupuj.

Tak jest.Miernik lakieru z saba.Tylko jest tak ze 90% tych samochodow jest powypadkowych.Niekupylem bym takie coz z lampami z chin i bez halogenow itp...Bo to widacz co za ludze z tym jezdza i 100% powypadkowe cos.Tak samo jak jezdzi na ciescach jak kamoka to ci dosic daje o wlascicielu.Najlepiej origo stan i kziaga serwisowa.Pierwszy wlasciciel itp.Przejechac samochodem i zrobic logi.No i kontrole na stacii pojazdow wraz z mechanikem co wie coz o tych samochodach.Jak sam chces coz kupic i niemas doswiadzenia,to lepiej nic niekupuj!!!
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

sjors.h, nie jest tak że nie mam wcale doświadczenia i sie nie znam na autach.Po pierwsze samochody to moja pasja,po drugie sam robie raczej wszystko przy autach(w miarę możliwości mojego zaplecza warsztatowego) itp.Doświadczenie nie mam w autach uturbionych i własnie o to mi najbardziej chodzi tzn.co z czym i jak posprawdzac na co zwrócic uwagę-posprawdzac tak organoleptycznie i za pomocą kompa ito.O logach musze jeszcze poczytac co z czy i jak sie to robi.deSigner, wielkie dzieki za posta.Bardzo mi on pomógł i rozjasnił w głowie.
A i jeszcze jedno pytanko: program plus wydech(np taki jak sprzedaje teraz kolega SID) i FMIC.-Jaka moc mozna z tego uzyskać?
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Post autor: deSigner »

Myśle ze po programie, coolerze i wydechu powinno peknac ok 310-320 ps
The Rice Power
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

mysle, ze 310-315 to najmarniej, jak zdrowy silnik to i 330 moze wyjsc.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

logi to najlepiej kogoś zabierz bo samemu to ciężko zrobić. Podstawowe kanały powiedzą ci wszystko o silniku.

Najważniejsze żeby buda nie była przekoszona. Wiadomo że jakieś elementy będą malowane zawsze ale to nie ma się co zrażać.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

A macie gdzies Panowie jakis "poradnik" odnośnie logów?A czy vagiem nie da rady sprawdzić błędów w aucie?Czemu dokładnie mają służyć logi?Sorry za byc może głupie dla wielu pytania ale w temacie "logów" nie wiem nic.Ale szybko przyswajam wiedzę :mrgreen:
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Post autor: deSigner »

Błędy jak najbardziej odczytasz i nawet skasujesz, ale to jest tylko informacja gdzie szukać przyczyn usterki. Logi porównują wartości jakie zadaje komputer auta z faktycznymi jakie w danym momencie generuje auto. Jak są duże rozbieżności to masz przyczynę.

To tak z grubsza ;-)
The Rice Power
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

deSigner pisze:Błędy jak najbardziej odczytasz i nawet skasujesz,
tak jak to zrobił ten od którego kupujesz - jakieś 15 minut przed tym jak przyjechałeś :->
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

bracus pisze:
deSigner pisze:Błędy jak najbardziej odczytasz i nawet skasujesz,
tak jak to zrobił ten od którego kupujesz - jakieś 15 minut przed tym jak przyjechałeś :->
dlatego bierze auto na jazdę próbną, dwa sprinty na światłach i wtedy zapina kompa ;-)
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

no to oczywiste tylko jak to maja błędy wyjść po 2 ch sprintach to szkoda sobie głowy zawracać - chyba że standardowo n75 czy jakaś sonda :-)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

bracus, a po jakim czasie mogą pokazać się jakieś poważniejsze błędy na kompie?
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

na to nie ma zadnej reguły :) albo jak pisze buba "zaraz" albo za miesiąc - ale jak jest coś mocno uszkodzone to w zasadzie drugi i trzeci bieg ciągniesz do 6500 i coś tam wyjdzie ;-)
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

z tego co pamiętam to ma to być pod dużym obciążeniem czyli nie 2,3 a 4 :-)
ODPOWIEDZ