Strona 1 z 2

Nierówna praca silnika po rozgrzaniu-S4'98

: 2010-02-28, 16:54
autor: PatLove
Pacjent to S4'98 AGB, a objawy są następujące-na zimnym silniku wszystko jest ok ale gdy silnik się rozgrzeje zaczyna nierówno pracować, obroty nie skaczą ale tak jakby minimalnie przerywał. Przy przegazówce też jest nierówno do około 2500obr, a później już równiutko i podobnie jest przy przyśpieszaniu-szarpie do mnie więcej 2500obr, a później przyśpiesza płynnie.
Co może być przyczyną i gdzie szukać usterki?

: 2010-02-28, 22:34
autor: bolo-s4
Sprawdż wysokie napięcie,objawy na to wskazują.

: 2010-03-01, 09:06
autor: PatLove
bolo-s4 pisze:Sprawdż wysokie napięcie,objawy na to wskazują.
Można cos wiecej? Co konkretnie sprawdzic albo co w pierwszej kolejnosci?Cewki?Kable?swiece?

: 2010-03-01, 13:32
autor: bolo-s4
Masz cewki i świece bez przewodów .Możesz wykręcić cewki i świece ,zobaczyć jak wyglądają ,jak coś nie tak będzie biały lub zielonkawy nalot na świecy lub cewce ,często to pomaga i nic nie kosztuje a będziesz pewien

: 2010-03-07, 20:37
autor: PatLove
Wymiana świec nic nie pomogła, zlikwidowałem też błąd z przepływomierza(urwany kabel od wtyczki) ale niestety również nie przyniosło to zbytniej poprawy.
Co jeszcze może być przyczyną mojego problemu i co sprawdzić?cewki?fajki na świece?(może gdzieś jest przebicie, przy 6ciu cylindrach trudniej zauważyć czy pracuje na wszystkie czy nie ale objaw jest taki jakby waśnie gdzieś było przebicie i czasami pracuje na wszystkie cyl, a czasami nie)Dobrze myślę?

: 2010-03-07, 21:51
autor: JohnyBI
Sprawdź przekaźnik stopnia mocy.Jest 2 sztuki na obudowie filtra powietrza.I sprawdź na którym nie masz iskry - banalnie proste.

: 2010-03-07, 21:53
autor: JohnyBI
A tak poza konkursem pytań to podpinałeś VAGA?

: 2010-03-08, 20:46
autor: PatLove
Oczywiście że podpinałem autko do vag-a-wyrzuca błędy z: czujniki EGT x2 (już zamówione), n75(bez EGT-eków ładuje 0,3-0,4bara zamiast 0,7-0,8b, mowa oczywiście o serii), sterownik ABS(został już wysłany do regeneracji) ale poza tym nic...

Może to głupie pytanie ale w kwestii elektryki jestem kompletnym laikiem także proszę o wyrozumiałość-w jaki sposób sprawdzić na którym przekaźniku nie ma iskry?

: 2010-03-08, 21:07
autor: nosb
uszkodzone sondy EGT to dosc kepska sprawa. Nie uwazasz ze auto pali za duzo ? :)

: 2010-03-08, 21:15
autor: JohnyBI
sprawdzasz organoleptycznie(nie polecam językiem)czyli wypinasz systematycznie złącze od cewki oczywiście obserwujesz nasłuchujesz czy czasem praca silnika nie została zachwiana jeśli tak to zajebiście bo na tej cewce iskra jest i tak aż do 6 garczka
Ps.nie zapominaj że po wypięciu wtyczki trzeba ją zapiąć i chwilkę odczekać niech się AGB uspokoi.
Moja rada to zrób porządek z egt bo ci komp leje paliwkiem jak kamaz na ropę.

: 2010-03-09, 19:54
autor: PatLove
Przez uszkodzone EGT auto oczywiście pali jak Smok ale czujniki są już zamówione i mam nadzieję że jutro do mnie dotrą.
Odnośnie problemu, który miałem to rzeczywiście spowodowany był padającą cewką, którą wymieniłem na nową i wszystkie objawy automatycznie zniknęły-silnik pracuje równo zimny, jak i ciepły i nie szarpie już podczas jazdy

: 2010-03-09, 23:14
autor: bolo-s4
Fajnie że autko nie szarpie,tylko szkoda że niektórzy mędrkują .

: 2010-03-10, 20:00
autor: JohnyBI
"Tylko szkoda że............" To po co pisać takie posty, no chyba po to co by się pomędrkować.Zabawa przy takim motorze to nie picie piwka pod sklepem.I każdy służył jakąś radą.Sam o tym wiesz.
I kto tu się mędrkuje?

: 2010-03-10, 22:45
autor: bolo-s4
Masz rację to dosyć skomplikowane auto ,chcąc się pobawić przy nim ,trzeba mieć wiedzę i w przypadku silnika bi-turbo jeszcze doświadczenie.

: 2010-03-11, 19:47
autor: PatLove
bolo-s4 pisze:Fajnie że autko nie szarpie,tylko szkoda że niektórzy mędrkują .
Nie wiem kogo masz konkretnie na myśli pisząc o mędrkowaniu ale tak, jak napisałem, mój problem z szarpaniem został już wyeliminowany.

Dzięki za pomoc chłopaki