Nierówna praca silnika po rozgrzaniu-S4'98

Moderatorzy: buba, Mod-Team

PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Nierówna praca silnika po rozgrzaniu-S4'98

Post autor: PatLove »

Pacjent to S4'98 AGB, a objawy są następujące-na zimnym silniku wszystko jest ok ale gdy silnik się rozgrzeje zaczyna nierówno pracować, obroty nie skaczą ale tak jakby minimalnie przerywał. Przy przegazówce też jest nierówno do około 2500obr, a później już równiutko i podobnie jest przy przyśpieszaniu-szarpie do mnie więcej 2500obr, a później przyśpiesza płynnie.
Co może być przyczyną i gdzie szukać usterki?
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Sprawdż wysokie napięcie,objawy na to wskazują.
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

bolo-s4 pisze:Sprawdż wysokie napięcie,objawy na to wskazują.
Można cos wiecej? Co konkretnie sprawdzic albo co w pierwszej kolejnosci?Cewki?Kable?swiece?
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Masz cewki i świece bez przewodów .Możesz wykręcić cewki i świece ,zobaczyć jak wyglądają ,jak coś nie tak będzie biały lub zielonkawy nalot na świecy lub cewce ,często to pomaga i nic nie kosztuje a będziesz pewien
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

Wymiana świec nic nie pomogła, zlikwidowałem też błąd z przepływomierza(urwany kabel od wtyczki) ale niestety również nie przyniosło to zbytniej poprawy.
Co jeszcze może być przyczyną mojego problemu i co sprawdzić?cewki?fajki na świece?(może gdzieś jest przebicie, przy 6ciu cylindrach trudniej zauważyć czy pracuje na wszystkie czy nie ale objaw jest taki jakby waśnie gdzieś było przebicie i czasami pracuje na wszystkie cyl, a czasami nie)Dobrze myślę?
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

Sprawdź przekaźnik stopnia mocy.Jest 2 sztuki na obudowie filtra powietrza.I sprawdź na którym nie masz iskry - banalnie proste.
JohnyBI
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

A tak poza konkursem pytań to podpinałeś VAGA?
JohnyBI
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

Oczywiście że podpinałem autko do vag-a-wyrzuca błędy z: czujniki EGT x2 (już zamówione), n75(bez EGT-eków ładuje 0,3-0,4bara zamiast 0,7-0,8b, mowa oczywiście o serii), sterownik ABS(został już wysłany do regeneracji) ale poza tym nic...

Może to głupie pytanie ale w kwestii elektryki jestem kompletnym laikiem także proszę o wyrozumiałość-w jaki sposób sprawdzić na którym przekaźniku nie ma iskry?
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

uszkodzone sondy EGT to dosc kepska sprawa. Nie uwazasz ze auto pali za duzo ? :)
Obrazek
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

sprawdzasz organoleptycznie(nie polecam językiem)czyli wypinasz systematycznie złącze od cewki oczywiście obserwujesz nasłuchujesz czy czasem praca silnika nie została zachwiana jeśli tak to zajebiście bo na tej cewce iskra jest i tak aż do 6 garczka
Ps.nie zapominaj że po wypięciu wtyczki trzeba ją zapiąć i chwilkę odczekać niech się AGB uspokoi.
Moja rada to zrób porządek z egt bo ci komp leje paliwkiem jak kamaz na ropę.
JohnyBI
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

Przez uszkodzone EGT auto oczywiście pali jak Smok ale czujniki są już zamówione i mam nadzieję że jutro do mnie dotrą.
Odnośnie problemu, który miałem to rzeczywiście spowodowany był padającą cewką, którą wymieniłem na nową i wszystkie objawy automatycznie zniknęły-silnik pracuje równo zimny, jak i ciepły i nie szarpie już podczas jazdy
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Fajnie że autko nie szarpie,tylko szkoda że niektórzy mędrkują .
JohnyBI
Posty: 122
Rejestracja: 2010-02-01, 22:25
Tytuł użytkownika: A6-duży komforcik
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: JohnyBI »

"Tylko szkoda że............" To po co pisać takie posty, no chyba po to co by się pomędrkować.Zabawa przy takim motorze to nie picie piwka pod sklepem.I każdy służył jakąś radą.Sam o tym wiesz.
I kto tu się mędrkuje?
JohnyBI
bolo-s4
Posty: 375
Rejestracja: 2010-02-04, 12:57
Tytuł użytkownika: BOLO-S4
Lokalizacja: Przasnysz
Płeć:

Post autor: bolo-s4 »

Masz rację to dosyć skomplikowane auto ,chcąc się pobawić przy nim ,trzeba mieć wiedzę i w przypadku silnika bi-turbo jeszcze doświadczenie.
PatLove
Posty: 56
Rejestracja: 2010-02-12, 16:21
Lokalizacja: LBN
Płeć:

Post autor: PatLove »

bolo-s4 pisze:Fajnie że autko nie szarpie,tylko szkoda że niektórzy mędrkują .
Nie wiem kogo masz konkretnie na myśli pisząc o mędrkowaniu ale tak, jak napisałem, mój problem z szarpaniem został już wyeliminowany.

Dzięki za pomoc chłopaki
ODPOWIEDZ