Jakie tarcze na przód 330mm pod ZR17
Jakie tarcze na przód 330mm pod ZR17
Witam. Jakiej firmy polecacie tarcze na przód do mojej Esy. Takie sprawdzone które nie rozwala się po 2 tygodniach. Myślałem nad Rotinger GT. jakieś opinie ?
Tarcze to temat rzeka. Na ten temat panują opinie że jedni mówią że rotinger to syf a zimmerman dobry i odwrotnie. Można powiedzieć że zwolenników i przeciwników jest tyle samo.
Wielu narzeka że tarcze się krzywią ale tak naprawdę niewielu przy montażu sprawdza bicie tarcz i piast czego następstwem jest narzekanie jakie to tarcze krzywe się zrobiły.
Kolejny temat to klocki jakie zamontujesz do danych tarcz, jak ma nie taką mieszankę to przegrzeje Ci tarcze.
Na moim przykładzie zakładałem zimermanów z 5 kompletów i każdy z nich był docierany przez pierwsze 1000km.
- S4 b5 heble seria OZ wiercone i klocki od boscha(8 do 10 tyś km i już klocki puchły) po prembo/pagid(było lepiej od boscha). Dziurki się zapychały , trzeba było czyścić. Ogólnie tarcze były przegrzane ale nie biły
- S4 b6 na zaciski ZR/L 17, i tarcza OZ z klockami brembo lub pagid. Nie wyczyściłem dziurek na czas i popękały. Ogóllnie przy wadze auta 1850kg + kierowca zestaw nie dawał rady termicznie i po 3 hamowaniach czuć było że hamulce puchną i wyją ale tarcze się nie miały bicia
dołożyłem kierownice powietrza ale ogólnie za wiele nie pomogła. Myślę że jak by były klocki zimmermana to było by ciut lepiej.
Tu zaczęto mówić że zimmerman się popsuł i nie jest to co kiedyś.
-A3 8P sportback 170PS , założone hamulce 345 przód i tył 310? ( z wersji 3.2) na całym aucie zestaw klocków i tarcz gładkich Zimmermana. Założone w 2014r i jeżdżą do teraz na pierwszych klockach. Zestaw rewelacja, tarcze zrobiły ponad 60 000. Tarcze równo schodzą , rant ledwo wyczuwalny, klocki jakby się nie zużywały
- Lupo 3L Tarcze przód zimmerman - mega cienkie tarcze - klocki jakieś inne bo nie było wtedy zimmermana . Przelatałem jakieś 25 000 km i naprawdę tarcze dawały rade, potem auto sprzedałem. Z ciekawostek to lupo 3l ma fabrycznie kierownice powietrza
- gdzieś w między czasie było BMW X5, z tarczami gładkimi oraz klockami zimmermana auto spokojnie zrobiło ze 100 000km i żadnej reklamacji nie było, kierowca ma ciężka nogę więc lekko napewno nie miały.
Dla mnie jest to produkt sprawdzony i na razie przy nim zostanę
Wielu narzeka że tarcze się krzywią ale tak naprawdę niewielu przy montażu sprawdza bicie tarcz i piast czego następstwem jest narzekanie jakie to tarcze krzywe się zrobiły.
Kolejny temat to klocki jakie zamontujesz do danych tarcz, jak ma nie taką mieszankę to przegrzeje Ci tarcze.
Na moim przykładzie zakładałem zimermanów z 5 kompletów i każdy z nich był docierany przez pierwsze 1000km.
- S4 b5 heble seria OZ wiercone i klocki od boscha(8 do 10 tyś km i już klocki puchły) po prembo/pagid(było lepiej od boscha). Dziurki się zapychały , trzeba było czyścić. Ogólnie tarcze były przegrzane ale nie biły
- S4 b6 na zaciski ZR/L 17, i tarcza OZ z klockami brembo lub pagid. Nie wyczyściłem dziurek na czas i popękały. Ogóllnie przy wadze auta 1850kg + kierowca zestaw nie dawał rady termicznie i po 3 hamowaniach czuć było że hamulce puchną i wyją ale tarcze się nie miały bicia
Tu zaczęto mówić że zimmerman się popsuł i nie jest to co kiedyś.
-A3 8P sportback 170PS , założone hamulce 345 przód i tył 310? ( z wersji 3.2) na całym aucie zestaw klocków i tarcz gładkich Zimmermana. Założone w 2014r i jeżdżą do teraz na pierwszych klockach. Zestaw rewelacja, tarcze zrobiły ponad 60 000. Tarcze równo schodzą , rant ledwo wyczuwalny, klocki jakby się nie zużywały
- Lupo 3L Tarcze przód zimmerman - mega cienkie tarcze - klocki jakieś inne bo nie było wtedy zimmermana . Przelatałem jakieś 25 000 km i naprawdę tarcze dawały rade, potem auto sprzedałem. Z ciekawostek to lupo 3l ma fabrycznie kierownice powietrza
- gdzieś w między czasie było BMW X5, z tarczami gładkimi oraz klockami zimmermana auto spokojnie zrobiło ze 100 000km i żadnej reklamacji nie było, kierowca ma ciężka nogę więc lekko napewno nie miały.
Dla mnie jest to produkt sprawdzony i na razie przy nim zostanę
Rozmawialem ostatnio ze znajomym ktory zarzadza i nadzoruje produkcje min. tarcz hamulcowych. Robia dla kilku firm, najwiecej dla Brembo i tylko brembo tak naprawde dba o jakosc materialu i trzymaja sie scislych norm i przeprowadzaja testy. Jest spora roznica czy 1wszy montaz czy aftermarket. Na 1wszy montaz leci najlepsza zupka ze srodka kotła, aftermarket lany z tego bardziej zanieczyszczonego co znajduje sie powyzej i ponizej ale bez zużlu czy niewiadomo jakich wtrąceń. Inne firmy leja wszystko lacznie z syfem. Powiedzial mi ze on bralby tylko brembo na obecna chwile. Sam to produkuje i wie co im najlepiej wychodzi.
Ja obecnie latam na wierconym Zimmermanie i jest kicha. Kilka ostrych dohamowan z duzej predkosci i juz czuje wibracje. O czyszczeniu dziurek nie zapominam. Mialem w innym samochodzie gladkie brembo i klocek ferodo dosc twardy i bylo rewelacyjnie z tym ze samochod 1450kg.
Ja obecnie latam na wierconym Zimmermanie i jest kicha. Kilka ostrych dohamowan z duzej predkosci i juz czuje wibracje. O czyszczeniu dziurek nie zapominam. Mialem w innym samochodzie gladkie brembo i klocek ferodo dosc twardy i bylo rewelacyjnie z tym ze samochod 1450kg.
Wszystko zalezy jak jezdzisz,ile jezdzisz i jakie masz te klocki.Ja swoje czyscilem dosc czesto.Chemia,kerchery bardzo czesto.Dodatkowo co miesiac jakos zdejmowalem kola i mniejszym wiertlem wygrzebywalem ten caly syf.Od strony zewnetrznej -tej widocznej to jeszcze spoko ale wez tak kurva zrob od strony poloski .Juz tak kolorowo nie jest.A i tak popekaly i porobily sie wzery wokol otworow
