Strona 1 z 2
Jaki olej do S6 C6
: 2018-01-26, 14:05
autor: jjocer
Niedawno nabyłem S6 C6 zalane olejem Liqui moly race 10w60, natomiast nie jestem przekonany czy to odpowiedni olej na polskie (zimowe) warunki. Na czym jeżdżą wasze S6, albo co polecacie?
: 2018-01-26, 23:50
autor: atom1
a jakie to wpolsce sa teraz zimowe warunki ? to nie zimy z 78, teraz 10 mrozu nie uswiadczysz, lej dalej to co masz dobry olej
: 2018-01-27, 12:41
autor: Masta_J
10W60 lej dalej, ewentualnie zmień producenta jak Ci nie pasuje.
: 2018-01-27, 13:47
autor: jjocer
Mam delikatny klekot i poprzedni właściciel twierdził że przed wymianą oleju tego nie było. Miał zalane 5w30, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
: 2018-01-27, 22:05
autor: atom1
i dobrze

: 2018-01-28, 15:20
autor: vegetagt
atom1, norma jak norma. Dobry 10w40 będzie miał lepszą temperature płynięcia niż 5w40. Bardziej sugerowałbym się kartą charakterystyki konkretnego oleju, który chcemy wlać/używamy
: 2018-01-28, 20:53
autor: Masta_J
Tylko my tu mówimy o samych dobrych

: 2018-01-28, 23:17
autor: atom1
ale jak norma? przeciez po to jest zeby ja spelniac, to co przechodzi w europie nie wierze ze jej "nie przechodzi" tylko daje sie mietkowi 10000 waluty i mowi ze ten olej ja spelnia, to nie głeboka komuna i zaden zwykly poł nie jest lepszy niz caly
nie chodzi o pelen pemco za 60zl banka i pol valbo 150 banka bo czasem tak sie zdarza ze olej typowo wyscigowy jest lepszy niz pelen ale to cena mowi sama za siebie
: 2018-01-29, 13:40
autor: vegetagt
norma xxWyy. 5W40 według tej skali zaczyna się od około -35 stopni. Chyba każdy 5w40 ma lepsza dolną granicę. I spora większość normalnych 10w40 również :P
atom1 pisze: zaden zwykly poł nie jest lepszy niz caly
tyle, że z takich oznaczeń niezbyt wynika, który olej jest półsyntetyczny, a który jest pełnym syntetykiem(i na jakiej bazie). Bo domniemywam, że o to chodziło w tym skrócie myślowym ;)
Dlatego tak jak napisałem wcześniej - lepiej się sugerować kartą konkretnego oleju, żeby sie nie zdziwić, że dalej lejemy niby 10w60, ale innego producenta i ten olej będzie bardziej lub mniej lepki :P
: 2018-01-29, 23:23
autor: atom1
daj sobie spokoj z tymi bazami pa0 pa358, zostaly moze 2-3 ktore sa produkowane od zera reszta jest z odzysku bo tak jest.. zielone przyglupy wszedzie wkladaja rece i tego sie nie zmieni, z karty jest waznych kilka pozycji ale generalnie masz sie kierowac tym ze woz masz do wykorzystywania z duzym obciazeniem i nie mieszkasz na syberii, wiec interesuje cie jak najwyzsza druga cyfra i jak najnizsza pierwsza ale nie kosztem drugiej LOL!
: 2018-01-29, 23:55
autor: vegetagt
atom1, nie no, luzik ;)
Ale czy nie lepiej autora uspokoić konkretną informacją, że jego 10w60 płynie przy -35, więc na poziomie 5w40 z twojej tabelki - także nic złego nie powinno się dziać. A że dawno u nas nie przymroziło, to inna sprawa.
: 2018-01-31, 08:31
autor: jjocer
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
: 2018-02-04, 03:45
autor: Surveyor
jjocer pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
Do ASO? Tam niewiele się dowiesz. Opisz dokładniej ten klekot.
: 2018-02-04, 09:08
autor: emay
jjocer pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
To nie jest dobry pomysł aby jechać do ASO. Serio jest tyle fajnych firm obok Ciebie które robią S6 C6 profesjonalnie.
: 2018-02-04, 18:18
autor: luk448
Aso,Aso juz warte to cale Aso
Rozmowa dwoch Panow w ASO
-A:co teraz bedziemy naprawiac?
-B: RS2
-A: co,znowu jakies diesel
