Jaki olej do S6 C6

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

jjocer
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-03, 11:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Jaki olej do S6 C6

Post autor: jjocer »

Niedawno nabyłem S6 C6 zalane olejem Liqui moly race 10w60, natomiast nie jestem przekonany czy to odpowiedni olej na polskie (zimowe) warunki. Na czym jeżdżą wasze S6, albo co polecacie?
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

a jakie to wpolsce sa teraz zimowe warunki ? to nie zimy z 78, teraz 10 mrozu nie uswiadczysz, lej dalej to co masz dobry olej
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

10W60 lej dalej, ewentualnie zmień producenta jak Ci nie pasuje.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
jjocer
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-03, 11:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: jjocer »

Mam delikatny klekot i poprzedni właściciel twierdził że przed wymianą oleju tego nie było. Miał zalane 5w30, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

i dobrze

Obrazek
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

atom1, norma jak norma. Dobry 10w40 będzie miał lepszą temperature płynięcia niż 5w40. Bardziej sugerowałbym się kartą charakterystyki konkretnego oleju, który chcemy wlać/używamy
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Tylko my tu mówimy o samych dobrych :-)
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

ale jak norma? przeciez po to jest zeby ja spelniac, to co przechodzi w europie nie wierze ze jej "nie przechodzi" tylko daje sie mietkowi 10000 waluty i mowi ze ten olej ja spelnia, to nie głeboka komuna i zaden zwykly poł nie jest lepszy niz caly

nie chodzi o pelen pemco za 60zl banka i pol valbo 150 banka bo czasem tak sie zdarza ze olej typowo wyscigowy jest lepszy niz pelen ale to cena mowi sama za siebie
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

norma xxWyy. 5W40 według tej skali zaczyna się od około -35 stopni. Chyba każdy 5w40 ma lepsza dolną granicę. I spora większość normalnych 10w40 również :P

atom1 pisze: zaden zwykly poł nie jest lepszy niz caly
tyle, że z takich oznaczeń niezbyt wynika, który olej jest półsyntetyczny, a który jest pełnym syntetykiem(i na jakiej bazie). Bo domniemywam, że o to chodziło w tym skrócie myślowym ;)



Dlatego tak jak napisałem wcześniej - lepiej się sugerować kartą konkretnego oleju, żeby sie nie zdziwić, że dalej lejemy niby 10w60, ale innego producenta i ten olej będzie bardziej lub mniej lepki :P
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

daj sobie spokoj z tymi bazami pa0 pa358, zostaly moze 2-3 ktore sa produkowane od zera reszta jest z odzysku bo tak jest.. zielone przyglupy wszedzie wkladaja rece i tego sie nie zmieni, z karty jest waznych kilka pozycji ale generalnie masz sie kierowac tym ze woz masz do wykorzystywania z duzym obciazeniem i nie mieszkasz na syberii, wiec interesuje cie jak najwyzsza druga cyfra i jak najnizsza pierwsza ale nie kosztem drugiej LOL!
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

atom1, nie no, luzik ;)
Ale czy nie lepiej autora uspokoić konkretną informacją, że jego 10w60 płynie przy -35, więc na poziomie 5w40 z twojej tabelki - także nic złego nie powinno się dziać. A że dawno u nas nie przymroziło, to inna sprawa.
jjocer
Posty: 11
Rejestracja: 2017-01-03, 11:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: jjocer »

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
Surveyor
Posty: 459
Rejestracja: 2010-02-18, 12:20
Lokalizacja: WY/RT
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surveyor »

jjocer pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
Do ASO? Tam niewiele się dowiesz. Opisz dokładniej ten klekot.
było: S4 B7 4.2 V8, S6 C6 5.2 V10
jest: RS6 C6 5.0TT V10, S8 D3 5.2 V10
na sprz.: A8 D3 4.2TDI V8
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

jjocer pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, olej zostaje ten co jest. Jutro oddaję do serwisu na sprawdzenie co to za klekot.
To nie jest dobry pomysł aby jechać do ASO. Serio jest tyle fajnych firm obok Ciebie które robią S6 C6 profesjonalnie.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Aso,Aso juz warte to cale Aso
Rozmowa dwoch Panow w ASO
-A:co teraz bedziemy naprawiac?
-B: RS2
-A: co,znowu jakies diesel :mrgreen:
ODPOWIEDZ