Kupno RS7 - na co zwrócić uwagę, jakie koszty
Kupno RS7 - na co zwrócić uwagę, jakie koszty
Witam wszystkich,
jestem nowy na tym forum, ale od ponad 2 lat miłośnik marki Audi i użytkownik A5 sportback z niedużą mocą (315KM). Oczywiście przyszedł czas na coś szybszego i trafiła się oto taka sztuka:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-rs7- ... ab32ba1061
i teraz chciałbym się dowiedzieć i poprosić o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań.
- na co zwrócić uwagę przy oglądaniu/testowaniu RSa. Czy przegląd w ASO wytarczy czy raczej umówić się z chłopakami ze SportMilie?
- auto m 100k przebieg, ja będę robił rocznie około 15k. Czego można się kosztowo spodziewać w pierwszym roku? Wiem że przegląd to około 5k, klocki do wymiany pewnie dość szybko 3k, a jak wygląda sprawa z rozrządem czy innymi kosztami eksploatacji (zawieszenie?)
- zakładam, że tutaj moc będzie z czasem uciekać więc czyszczenie silnika w SportMile będzie potrzebne - koszt pewnie 3-4k rocznie. A czy są jakieś inne bolączki dla tego modelu gdzie trzeba przewidzieć budżet?
- spalanie zakładam po mieście 16-17l na spokojanie, przy przyjemnej jeździe to raczej nie a ograniczeń, trasa pewnie 13-14l - To są rzeczywiste wartości czy dużo za mało? :)
wiem, że niby o kosztach nie powinno się mówić przy zakupie takiego samochodu ale jednak utrzymanie i tuning A5 w ciągu dwóch lat to u mnie 50k było, nie wiem czy tutaj nie będzie to 50k rocznie :)
z góry dzięki za pomoc, auto nie jest tanie, ale jest to spełnienie moich marzeń, a ta sztuka wygląda na zdrową, i ma wszystko to co potrzebuje :)
pozdrawiam
Łukasz
jestem nowy na tym forum, ale od ponad 2 lat miłośnik marki Audi i użytkownik A5 sportback z niedużą mocą (315KM). Oczywiście przyszedł czas na coś szybszego i trafiła się oto taka sztuka:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-rs7- ... ab32ba1061
i teraz chciałbym się dowiedzieć i poprosić o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań.
- na co zwrócić uwagę przy oglądaniu/testowaniu RSa. Czy przegląd w ASO wytarczy czy raczej umówić się z chłopakami ze SportMilie?
- auto m 100k przebieg, ja będę robił rocznie około 15k. Czego można się kosztowo spodziewać w pierwszym roku? Wiem że przegląd to około 5k, klocki do wymiany pewnie dość szybko 3k, a jak wygląda sprawa z rozrządem czy innymi kosztami eksploatacji (zawieszenie?)
- zakładam, że tutaj moc będzie z czasem uciekać więc czyszczenie silnika w SportMile będzie potrzebne - koszt pewnie 3-4k rocznie. A czy są jakieś inne bolączki dla tego modelu gdzie trzeba przewidzieć budżet?
- spalanie zakładam po mieście 16-17l na spokojanie, przy przyjemnej jeździe to raczej nie a ograniczeń, trasa pewnie 13-14l - To są rzeczywiste wartości czy dużo za mało? :)
wiem, że niby o kosztach nie powinno się mówić przy zakupie takiego samochodu ale jednak utrzymanie i tuning A5 w ciągu dwóch lat to u mnie 50k było, nie wiem czy tutaj nie będzie to 50k rocznie :)
z góry dzięki za pomoc, auto nie jest tanie, ale jest to spełnienie moich marzeń, a ta sztuka wygląda na zdrową, i ma wszystko to co potrzebuje :)
pozdrawiam
Łukasz
sprawdz tarcze.. klocki to pikus, bujnij sie, pohamuj, zobacz czy nie ma bicia, itp.. niby standard ale jak jestes napalony na auto wielu rzeczy nie zauwazysz :)
na pewno wzialbym go na hamownie zeby zobaczyc czy jest seria, przy tych mocach dupohamownia za duzo nie powie pewnie...
tego silnika sie jakos regularnie nie czysci z tego co wiem..
100kkm to juz troche nalatane ma.. sam sie przymierzam do 4.0tfsi i szczerze mowiac myslalem o czyms z przebiegiem max 50-60kkm.. ile planujesz go trzymac?
na pewno wzialbym go na hamownie zeby zobaczyc czy jest seria, przy tych mocach dupohamownia za duzo nie powie pewnie...
tego silnika sie jakos regularnie nie czysci z tego co wiem..
100kkm to juz troche nalatane ma.. sam sie przymierzam do 4.0tfsi i szczerze mowiac myslalem o czyms z przebiegiem max 50-60kkm.. ile planujesz go trzymac?
Dzięki za rady i oczywiście naprawie błąd braku powitania :) wcześniej się nie rejstrowałem ze względu że forum jest dla użytkowników szybszych maszyn a ja mam troche podkręcone A5 :)
Na rsa dadzą mi dodatkowo w cenie rok gwarancji więc chyba jest ok, muszę tylko sprawdzić co ta gwarancja obejmuje :)
Postaram się też podstawić auto do piaseczna w przyszłym tygodniu, a dziś mam dostać raport z Audi z przeglądu który był robiony na połczyńskiej 2 tygodnie temu
Jeszcze raz dzięki i jak macie jakieś rady czy komentarze to proszę pisać :)
Na rsa dadzą mi dodatkowo w cenie rok gwarancji więc chyba jest ok, muszę tylko sprawdzić co ta gwarancja obejmuje :)
Postaram się też podstawić auto do piaseczna w przyszłym tygodniu, a dziś mam dostać raport z Audi z przeglądu który był robiony na połczyńskiej 2 tygodnie temu
Jeszcze raz dzięki i jak macie jakieś rady czy komentarze to proszę pisać :)
Dajcie juz spokój z tymi gwarancjami. Przerabiałem to, w wielu autach, jak przychodzi co do czego to sie schody zaczynaja, bo wina uzytkownika, bo zle uzytkowal, bo to bo tamto, ze tez jeszcze ktos na to sie lapie. Mam dwutygodniowe rs6 c7 performance i po dotarciu idzie na mody i w dupie mam gwarancje. Jak kogos stac na auto stac i na uzytkowanie.
pewnie, że tak można napisać że jak stać na kupno to i stać na użytkowanie, ale kupuje samochodu za dość duże jak dla mnie pieniądze i chyba nie chciałbym być zmuszony wydać dodatkowe 100k na remont bo sprzedawca zapomniał powiedzieć o przygodach.
tutaj też już wychodzą kwiatki, bo w ogłoszeniu jest że samochód kupiony w polsce a okazało się że ściągnięty z niemiec w 2015 roku. Miał mieć niby dwie przycierki a wyszło dużo więcej pierdół. Kupić samchód aby go trzymać w warsztacie to niezbyt ciekawy pomysł :)
jutro obejrzę i podjadę do piaseczna w przyszłym tygodni, plus muszę jeszcze sprawdzić co się z tym samochodem w DE działo
dzięki za pomoc :)
tutaj też już wychodzą kwiatki, bo w ogłoszeniu jest że samochód kupiony w polsce a okazało się że ściągnięty z niemiec w 2015 roku. Miał mieć niby dwie przycierki a wyszło dużo więcej pierdół. Kupić samchód aby go trzymać w warsztacie to niezbyt ciekawy pomysł :)
jutro obejrzę i podjadę do piaseczna w przyszłym tygodni, plus muszę jeszcze sprawdzić co się z tym samochodem w DE działo
dzięki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 2017-07-31, 22:24 przez jaludi, łącznie zmieniany 2 razy.
Rafal84, moze w lodowce drzwi nie zamykales i dlatego gwarancji nie uznali
Ale tak na serio to slowo gwarancja to poniekad totalny szit bo zawsze zaczna szukac ze to Ty jako uzutkownik popsules.Ale za to to magiczne slowo gwarancja to extra wabik sprzedajacego na uzywane auto.
jaludi, dowiedz sie czego dotyczy ta gwarancja bo jak piór wycieraczek i wciskanej zapalniczki to niech ja sobie w dupe wsadza.I przywitalbys sie :)

Ale tak na serio to slowo gwarancja to poniekad totalny szit bo zawsze zaczna szukac ze to Ty jako uzutkownik popsules.Ale za to to magiczne slowo gwarancja to extra wabik sprzedajacego na uzywane auto.

jaludi, dowiedz sie czego dotyczy ta gwarancja bo jak piór wycieraczek i wciskanej zapalniczki to niech ja sobie w dupe wsadza.I przywitalbys sie :)
ok, a więc byłem w salonie w sobotę, poczytałem o RSach i przejechałem się tym RS7 i takie mam przemyślenia:
- auto super, robie niesamowite wrażenie, dźwięk na zewnątrz super, w środku mało słychać - dobrze wyciszony co niekoniecznie jest dla mnie plusem
- jak na auto marzeń to oczekiwałem większego banana na twarzy przy prowadzeniu tak mocnego auto. Dla mnie to przyspieszenie i moc nie było aż tak odczuwalne jak oczekiwałem - tzn. widzialem, że przyspiesza rewelacyjnie, wskazówka do 200km/h to kilkanaście sekund, ale nie czułem tego przyspieszenia. Nie wiem czy to przez masę auta i rozmiar oraz dobre wyciszenie czy czegoś innego.
- trochę przeraziły mnie koszt napraw. Po przeczytaniu internetu widzę, że jest problem z tymi tarczami ceramicznymi i potrafią one pękać. Samochód z 2013 roku, który był używany zgodnie z przeznaczenim ma już listę rzeczy do zrobienia - a jeśli liczę na serwis + rozrząd to już mamy 25k, (do przeżycia), ale jeśli miałbym robić tarcze lub/i zawieszenie które też jest awaryjne to tutaj wywalenie ponad 100k już by mnie mocno zabolało. Niby sportmile zrobi to 30% taniej ni ASO, coś tam podatki się odliczy i końcow 50k by wyszło. Nie wiem jeszcze
sam jeszcze muszę pomyśleć na co mnie stać :) i co kupić - opcje dostępne
- zaryzykować i spełniać marzenia, ale szukać innej sztuki
- zostawić A5 sportback jako rodzinny i dokupić nowe A45 AMG 380KM i zrobić na 450KM (3,7s do 100km/s)
- kupić S7 2-3 letnie i zobaczyć jakie będą koszty serwisu, zrobić program w SportMile na 500+ i za 3 lata kupić RS7 - akurat będzie prezent na 40-ste urodziny :)
- i pytanie jeszcze, jeśli bym szedł w RSa (nie przewiduję ostrej jazdy czy wypraw na tor), to czy jest możliwość wstawienia standardowych tarcz i klocków PnP czy trzeba robić jakieś przeróbki poważne?
wszelkie rady i pomocne komentarze mile widziane.
co do przeznczenia auto: Jazda praca - dom i czasem gdzieś na weeked. Rocznie około 15kkm, w 80% poza godzinami szczytu. Rodzina 2+2 (dzieciaki 5lat więc w fotelikach). Lubię czasem przycisnąć , czasem pojechać na WNRa i czasem gdzieś się złapać z kimś na mieście/na trasie.
- auto super, robie niesamowite wrażenie, dźwięk na zewnątrz super, w środku mało słychać - dobrze wyciszony co niekoniecznie jest dla mnie plusem
- jak na auto marzeń to oczekiwałem większego banana na twarzy przy prowadzeniu tak mocnego auto. Dla mnie to przyspieszenie i moc nie było aż tak odczuwalne jak oczekiwałem - tzn. widzialem, że przyspiesza rewelacyjnie, wskazówka do 200km/h to kilkanaście sekund, ale nie czułem tego przyspieszenia. Nie wiem czy to przez masę auta i rozmiar oraz dobre wyciszenie czy czegoś innego.
- trochę przeraziły mnie koszt napraw. Po przeczytaniu internetu widzę, że jest problem z tymi tarczami ceramicznymi i potrafią one pękać. Samochód z 2013 roku, który był używany zgodnie z przeznaczenim ma już listę rzeczy do zrobienia - a jeśli liczę na serwis + rozrząd to już mamy 25k, (do przeżycia), ale jeśli miałbym robić tarcze lub/i zawieszenie które też jest awaryjne to tutaj wywalenie ponad 100k już by mnie mocno zabolało. Niby sportmile zrobi to 30% taniej ni ASO, coś tam podatki się odliczy i końcow 50k by wyszło. Nie wiem jeszcze
sam jeszcze muszę pomyśleć na co mnie stać :) i co kupić - opcje dostępne
- zaryzykować i spełniać marzenia, ale szukać innej sztuki
- zostawić A5 sportback jako rodzinny i dokupić nowe A45 AMG 380KM i zrobić na 450KM (3,7s do 100km/s)
- kupić S7 2-3 letnie i zobaczyć jakie będą koszty serwisu, zrobić program w SportMile na 500+ i za 3 lata kupić RS7 - akurat będzie prezent na 40-ste urodziny :)
- i pytanie jeszcze, jeśli bym szedł w RSa (nie przewiduję ostrej jazdy czy wypraw na tor), to czy jest możliwość wstawienia standardowych tarcz i klocków PnP czy trzeba robić jakieś przeróbki poważne?
wszelkie rady i pomocne komentarze mile widziane.
co do przeznczenia auto: Jazda praca - dom i czasem gdzieś na weeked. Rocznie około 15kkm, w 80% poza godzinami szczytu. Rodzina 2+2 (dzieciaki 5lat więc w fotelikach). Lubię czasem przycisnąć , czasem pojechać na WNRa i czasem gdzieś się złapać z kimś na mieście/na trasie.
Hehe za duzo opcji
Jelsi chcesz mniejszy zapierdalacz to RS3 polift ktory robi seryjnie 3.68 do setki, pomimo ze pisza 4.0... co wiecej, sportback jest 5 kilo lzejszy od sedana, ktory znowu jest ladniejszy hehe :) Wiec przynajmniej jest wybor i nie ma problemow ze skrzyniami jak w Mercu.. poczytaj racingforum..
Jesli chcesz S7 2-3 letnie to koszta serwisu beda takie same jak RS.. to identyczne auta, roznia sie wielkoscia turbin, jakims dodatkowym chlodzeniem w RS i skrzynia.. S7 ma stronic a RS ma bardziej pancerny TIP.. hamulce mozesz sobie do obu wrzucic jakie chcesz.. opcja powrotu do stali, jak ceramika sie skonczy, jest zawsze.
Zarowno RS jak i S7 totalnie nie nadaja sie na tor.. jakikowiek, a w szczegolnosci te popierdolki w Polsce..
Trudny wybor, ale pewnie kazdy chcialby miec takie dylematy

Jelsi chcesz mniejszy zapierdalacz to RS3 polift ktory robi seryjnie 3.68 do setki, pomimo ze pisza 4.0... co wiecej, sportback jest 5 kilo lzejszy od sedana, ktory znowu jest ladniejszy hehe :) Wiec przynajmniej jest wybor i nie ma problemow ze skrzyniami jak w Mercu.. poczytaj racingforum..
Jesli chcesz S7 2-3 letnie to koszta serwisu beda takie same jak RS.. to identyczne auta, roznia sie wielkoscia turbin, jakims dodatkowym chlodzeniem w RS i skrzynia.. S7 ma stronic a RS ma bardziej pancerny TIP.. hamulce mozesz sobie do obu wrzucic jakie chcesz.. opcja powrotu do stali, jak ceramika sie skonczy, jest zawsze.
Zarowno RS jak i S7 totalnie nie nadaja sie na tor.. jakikowiek, a w szczegolnosci te popierdolki w Polsce..
Trudny wybor, ale pewnie kazdy chcialby miec takie dylematy
