Strona 1 z 1

Test szczelności

: 2017-01-03, 20:49
autor: tommy1891
Zrobiłem sobie ostatnio test szczelności układu dolotowego. Układ nie trzyma ciśnienia i ciężko znaleźć przyczynę. Delikatny wyciek przy lewym intercoolerze został zrobiony lekko jedna dv puszcza przez śrubkę (mam dv skręcane śrubami). Robiłem test nie pierwszy raz i nigdy nie miałem tak, że ciśnienie od razu gdzieś uciekało. Cała góra jest szczelna nic tam nie znalazłem. Natomiast w trakcie pompowania słychać bulgotanie (chyba olej w misce) oraz ucieka powoli powietrze przez zawór odmy (ten który wchodzi w Y). Jak go zatkam palcem to powoli rośnie w nim ciśnienie.

Czy to bulgotanie to norma i po prostu wcześniej go nie dosłyszałem???
Odma ma rok czasu nie jest popękana.

Samochód jest trochę przymulony. Brak jakichkolwiek błędów.
Jakieś pomysły???

Re: Test szczelności

: 2017-01-04, 09:23
autor: skalarx
tommy1891 pisze:Zrobiłem sobie ostatnio test szczelności układu dolotowego. Układ nie trzyma ciśnienia i ciężko znaleźć przyczynę. Delikatny wyciek przy lewym intercoolerze został zrobiony lekko jedna dv puszcza przez śrubkę (mam dv skręcane śrubami). Robiłem test nie pierwszy raz i nigdy nie miałem tak, że ciśnienie od razu gdzieś uciekało. Cała góra jest szczelna nic tam nie znalazłem. Natomiast w trakcie pompowania słychać bulgotanie (chyba olej w misce) oraz ucieka powoli powietrze przez zawór odmy (ten który wchodzi w Y). Jak go zatkam palcem to powoli rośnie w nim ciśnienie.

Czy to bulgotanie to norma i po prostu wcześniej go nie dosłyszałem???
Odma ma rok czasu nie jest popękana.

Samochód jest trochę przymulony. Brak jakichkolwiek błędów.
Jakieś pomysły???
koło F-hose (pod prawą DV-ką) masz zawór zwrotny odmy, który pewnie się już zmęczył:

http://sidmotorsport.pl/pl/s/31581-zawo ... esults=143

: 2017-01-04, 12:36
autor: tommy1891
W silniku Are tego nie ma lub coś innego za to odpowiada. Etka nie pokazuje takiej części.

: 2017-01-09, 22:55
autor: alek
To zatkaj palcem tą końcówkę odmy co przychodzi do Y. Zatkaj Y guma z wentylem i zepnij cybantem od strony co przychodzi do niego przepływka. I zatkaj Y jakąś guma i również zapnij opaską zaciskową, tam gdzie przychodzi odma do niego. I delikatnie kompresorem napompuj aż będziesz słyszał gdzie jest dziura w całym. W ten sposób esa będzie napompowana aż pod węże podciśnieniowe do turbin. Ja w ten sposób wyeliminowałem wszystkie nieszczelności, łącznie z przepuszczającym oringiem na wtrysku.

: 2017-02-24, 12:33
autor: timoti26
tommy1891 - udało Ci się ogarnąć temat? wiadomo już skąd to bulgotanie? Mam dokładnie to samo.