Strona 7 z 40
: 2010-07-15, 14:06
autor: Flyer
Pompka juz zamowiona, jutro bedzie

Wyczyscimy rure Y i caly dolot, zobaczymy co sie bedzie dzialo po 1-2k km.
Wkladamy tez nowe sprzeglo RS4, dwumas zostaje stary...
Jak w ogole sprawuja sie dwumasy w 2.7? Sa z nimi problemy? W 2.5TDI przechodzilem ten temat i nie wiem w sumie co z nim zrobic. Niby nie jest w strasznym stanie, nie telepie... a cena nowego niska nie jest.
Tak swoja droga - a co warto zwrocic uwage przy wyjetym silniku? Co warto profilaktycznie wymienic? Nie znam jeszcze bolaczek 2.7BiT, a chcialbym zrobic jak najwiecej od razu i miec rozne ewentualne problemy z glowy. Jakie zlaczki zmienic na silikony? Wiem, ze np. trojnik lubi pekac...
Z gory dzieki za porady.
: 2010-07-15, 17:50
autor: LCQ
ja bym na pewno zainwestował w nowe przewody ciśnieniowe, uszczelki pod deklami, odkręcił kolektor dolotowy, przeczyścił i delikatnie rozwiercił, oczywiście nowe uszczelki, ale poczekajmy co napiszą Nasi spece :>
P.S. jakby ktoś chciał nr tej pompy to 0392020039 Bosch
Pozdrawiam
: 2010-07-15, 18:03
autor: kosiniak
ja bym od razu zmienil turbo :D
: 2010-07-15, 18:10
autor: Norbi
Gitara Fly ciekawie się robi.
Bolączka to czujniki temperatury spalin, pomyśl o wymianie bo zostawić w wydechu chyba je musisz.
Dwumasem się nie przejmuj to nie diesel.
: 2010-07-15, 18:21
autor: SID
sprawdz kolektory wydechowe czy nie popekane sa,
: 2010-07-15, 19:49
autor: Flyer
Dzis odebralem nowe zegary S4 B7.
Podobno nie da sie ich podlaczyc... ale zobaczymy
SID, mowisz o tym?
LCQ, rozwiercac kolektor dolotowy? Po co?
Norbi, thx
kosiniak, ja tez bym bardzo chetnie zmienil, ale na razie budzet na to nie pozwala, bo zmiana turbin, to przy okazji troche innych wydatkow. Pojezdze z rok i bede pewnie modzil dalej.
A tu jeszcze stare dojechane sprzeglo
Uploaded with
ImageShack.us
: 2010-07-15, 20:08
autor: SID
małem pękniecia obudowy gorącej strony to norma i nie są grozne,
mówilem o kolektorach wydechowych: w środku pękaja i na wejsciach - majac silnik luzem warto sprawdzic
: 2010-07-15, 20:13
autor: PatLove
SID pisze:małem pękniecia obudowy gorącej strony to norma i nie są grozne,
mówilem o kolektorach wydechowych: w środku pękaja i na wejsciach - majac silnik luzem warto sprawdzic
Dokładnie, zrób jak mówi
SID. U mnie niby nic nie dzwoniło, a mimo to oba były pęknięte, o czym przekonałem się dopiero po wyjęciu silnika ale u kolegi
killerwik na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu dzwoni jak cholera...
P.S.
SID, a masz jakąs alternatywe dla tych seryjnych kolektorów?Czy takie profi wyspawane z kwasówki będą ok? Jedni mówią że ok, a inni że i tak puszczą na spawach przy 2.7BT i temp jakie wytwarza ten silnik. Miałem profi spawany kolektor ale w 1.8T i wszystko było ok, nie wiem jak będzie w S-ce?
: 2010-07-15, 20:15
autor: Norbi
Też miałem popękane turbiny dokładnie w tych samych miejscach.
Jak po jakimś tam killu popłynęła mi turbajna to właśnie z tego powodu nie podjeli się regeneracji.
: 2010-07-15, 20:24
autor: SID
jak ci peknie kolektor to allegro i kupuj taka sama sztuke ale z A6 allroad'a z lat 2000-2005.
nie kombinuj z spawanymi
: 2010-07-15, 20:26
autor: LCQ
lepszy przepływ powietrza, możesz zwiększyć objętość układu, używając podkładki, widziałem kiedyś jak chłopaki na zagranicznych forach robili to, niedługo rozkładam dolotowy zrobię to samo, nic to nie kosztuje, cudów nie da, ale zawsze coś ;)
: 2010-07-15, 20:30
autor: PatLove
LCQ pisze:lepszy przepływ powietrza, możesz zwiększyć objętość układu, używając podkładki, widziałem kiedyś jak chłopaki na zagranicznych forach robili to, niedługo rozkładam dolotowy zrobię to samo, nic to nie kosztuje, cudów nie da, ale zawsze coś ;)
LCQ jak możesz to podeślij jakiś link to ja też chętnie zrobię u siebie ale zawsze lepiej z jakąs instrukcją

: 2010-07-15, 20:36
autor: LCQ
nie zapisywałem go, nie jest to nic trudnego, często robi się to w wysokoobrotowych jednostkach by uzyskać maksymalny przepływ, w turbo ma to mniejsze znaczenie, ale jakieś tam ma... :) po prostu bierzesz wiertarkę dobry kamień i wejście do kolektorów polerujesz by zwiększyć powierzchnie przepływu, najpierw oczyść dokładnie dolot (przed i po oczywiście), podkładki podobne stosuje często Honda (np: Hondaty), zmniejsza to nagrzewanie ale i również objetość układu, jak nie wiesz to PW, nie chce koledze zaśmiecać tematu
EDIT:
Sid ma też o tym na stronie
http://s4sid.pl/media/DIR_123/DSC06357.JPG
Nie robiłem tego w turbo, ale w wolnossaku i spełniało swoją rolę
: 2010-07-16, 12:07
autor: Flyer
Dzieki za wszystkie posty. Kolektory obadamy, sam jestem ciekaw, czy sa pekniete czy nie... Nawet w serii trzaskaja?
Zastanawiam sie tez nad
chlodnica oleju - ilo rzedowa? 16? 19? Mocal?
Ostatecznie zakladam
coolery RS4 - trzeba do nich zmieniac tez orurowanie?
A moze oplaca sie cos wyspawac zamiast zmieniac rurki?

: 2010-07-16, 15:29
autor: LCQ
16 rzędowo powinna wystarczyć

Mocal Mocal :)