19 tdi vs 2.7bT trwałość

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Jeta
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-09, 08:37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jeta »

Skoro koledzy tutaj juz niejednokrotnie odpowiadali na temat dolu auta to najlepiej bedzie jak pojedziesz obejrzec taka a6 2.7,przejedziesz sie i wtedy sam ocenisz czy ciagnie lepiej czy gorzej od twojego diesla. Zarzuciles temat o pojeciu wzglednym,benzyna to zupelnie inna bajka niz diesel.
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Tak wiem że macie racje` wiem że benzyna to inna bajka i generalnie benzyna = wysokie obroty taka jej natura... Tak po prostu byłem tego ciekaw porównując wykresy bo nikt z moich znajomych nie posiada takiego auta stąd takie moje teoretyzowanie i porównywanie do czegoś do czego się przyzwyczaiło po prostu ;-)

Moje doświadczenia z benzynami w sumie są bardzo ubogie...
Mam świadomość że to są całkiem inne charakterystyki które wynikają z podstawowej różnicy mianowicie rodzaju paliwa ;-) No nic jak tylko mi się zluzuje trochę z czasem to będę musiał się przejechać taka a6 koniecznie , aczkolwiek chyba nie zależnie od wyniku to i tak zdecyduję się na tę jednostkę i zamierzam ją bardzo długo trzymać gdyż nowe konstrukcje niezależnie czy to ON czy bP to tragedia mniejsza lub większa ;-)

Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się i pozdrawiam... Na pewno z tego forum nie znikam puki co i o zakupie na pewno poinformuje ;-)
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

mik-17 pisze:
Flyer pisze:
mik-17 pisze:Zgadzam się z kolegą że gaz to profanacja :-) z tym że umiem liczyć :mrgreen:
2.7bT - BP98 5.93L x Spalanie 14 = 83,02
2.7bT - LPG 2,18L x Spalanie 18 = 39,24
3.0 TDI- ON 5.83L x Spalania 10 = 58,30zł
1.9 tdi PD- ON 5,83l x Spalanie 6 = 34.98
Powiem tak: podales wartosci dla oszczednej jazdy 1.9tdi i masakrycznego palowania 3.0tdi. W sytuacji kiedy 1,9 spali 6l, to 3,0 spali 7,5. Sprawdzane wielokrotnie.
Wybacz że nie dodałem te 0.5 L . Wydaje mi się że dane podałem jak najbardziej ok, a4 b6 i a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi PD 130 ps z butem w podłodze w trasie palą mi 5.5 do 6.5 max. 1.9 tdi AFN w b5 quattro paliło mi 8L w mieście bez solidarnego stania w korkach.
Zakładając że A3 Q2.0 TDI 170 PS pali czy w mieście czy w trasie 8 to nie powiesz mi że "cudowne" 3.0 tdi w Q też pali 8
Jakie 0,5l? Ja tu widze roznice 4l w Twoim poscie, a takiej nie ma pomiedzy 1.9, a 3.0. Wybacz, ale w temacie wszelkich modeli i silnikow A4 siedze od 6 lat i wiem co mowie. Przy upalaniu w trasie 1.9 i 3.0 pala tyle samo, przy spokojnej trasie 3,0 spali 1-1,5l wiecej.

Spojrz na swoj post wyzej i zobacz co napisales... 10l dla 3.0 i 6l dla 1.9 - przy jakiej jezdzie?

W tematach o spalaniu nigdy sie nie udzielam, bo kazdy ma inny styl jazdy i kazdy jezdzi w innych warunkach, ale te dane dla 3.0 podales po prostu z KOSMOSU.

Swoja droga, ciekawe jest to spalanie A3 2.0TDI Q, bo mam w rodzinie takie A3 i ciezko spalic w trasie wiecej jak 6,5-7l przy naprawde szybkiej jezdzie.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Źle się wyraziłem o " 0,5 L " chodzi o to że w rozpisce ze spalaniem podałem 6 L dla 1.9 a potem napisałem :,, a4 b6 i a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi PD 130 ps z butem w podłodze w trasie palą mi 5.5 do 6.5 max." Czyli różnica między 6L a 6,5L to 0,5 L.

Co do A3 2.0TDI Q to Cie zaskoczę na autostradzie lecąc nom stop 200-220 na fisie pokazuje 12L a po zlitrażowaniu wyszło 10 L więc nie wydaje mi się żeby z tym samym stylem jazdy ( czyli wyduś z niego wszystko) 3.0 tdi paliło tak mało jak mówisz.
Co do spalania 2.0 tdi to jest strasznie paliwożerny wg 1.9 tdi możliwe że jest ciężkie bo haldex swoje waży i ten nieszczęsny DPF który podobno marnuje 1.5 do 2L na 100km
Jeta
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-09, 08:37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jeta »

No nie wiem... Mam w rodzinie a4 b7 2.0 tdi w multitronicu i pali w trasie 5-6 L a w miescie 8-9L,posiadalem rowniez A8 w 3.0tdi i nie odczulem duzej roznicy w spalaniu,moze 1l gora 2l roznicy pomiedzy 2.0tdi takze nie wiem skad bierzesz takie informacje.
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

hyhy w zasadzie mi sie nie chce wierzyc tylko w jedno, ze 1,9tdi jadac 200-220 (jak tyle pojedzie ;P ) spali 5-6l/100km :)
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

1.9 AWX 2002 5 biegów w b6 leciało jakoś do 210-220
a A6 2002r 5 biegów przez moment na prostej (żadne tam z górki) miałem 250 i szło by dalej ale odpuściłem więc prędkość max to loteria, zależy jaką skrzynię masz.

Jak napisał Flayer "kazdy ma inny styl jazdy i kazdy jezdzi w innych warunkach"

B6 cisnąłem ile wlezie bo paliła śmiesznie mało tzn 6.5 max w trasie, wcześniej miałem b5 1.9 Q 96r. i paliła 8-9 w trasie, w mieście 12.
Ja nie ukrywam mam ciężką nogę .
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

mik-17 pisze:Co do A3 2.0TDI Q to Cie zaskoczę na autostradzie lecąc nom stop 200-220 na fisie pokazuje 12L a po zlitrażowaniu wyszło 10 L więc nie wydaje mi się żeby z tym samym stylem jazdy ( czyli wyduś z niego wszystko) 3.0 tdi paliło tak mało jak mówisz.
Bylem kiedys w trasie... lecialo B7 3.0TDI po sofcie + B6 1.9TDI FWD po sofcie, predkosci 180-220 nonstop i zgadnij jakie spalanie? B6 wciagnelo 9,2l, a B6 9,4l :)

Tempo jazdy takie samo, bo auta jechaly jedno za drugim przez 450km.

Po prostu przy szybkiej jezdzie 1,9 musi mocno sie napocic w porownaniu do 3 litrowego silnika i spalanie wychodzi bardzo podobne.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

no a moja i tak pali najmniej z tych wszystkich :mrgreen:

A8 4.2tdi spala 9-10 na trasie (w mieście lepiej nie pytać)

a kia ceed jeszcze mniej

a lupo to już w ogóle nie pali

więc kupcie priusa
Ostatnio zmieniony 2013-09-16, 14:41 przez buba, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeta
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-09, 08:37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jeta »

A za cene priusa mozna kupic taki rower ze hoho... I do tego jeszcze sporo zostanie np. Na kolacje w restauracji z zona,do tego nie trzeba placic OC a i przeglad nie jest obowiazkowy. Ot technology !
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

myśle że doszliśmy do porozumienia :mrgreen:
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Flyer pisze: lecialo B7 3.0TDI po sofcie + B6 1.9TDI FWD po sofcie, predkosci 180-220 nonstop i zgadnij jakie spalanie? B6 wciagnelo 9,2l, a B6 9,4l :)

Tempo jazdy takie samo, bo auta jechaly jedno za drugim przez 450km.

Po prostu przy szybkiej jezdzie 1,9 musi mocno sie napocic w porownaniu do 3 litrowego silnika i spalanie wychodzi bardzo podobne.
Hehe licytacja o 0.2 L Niech Ci będzię masz rację we wszystkim :mrgreen: Doszliśmy do mega porozumienia :-D
PS: To 1.9 tdi PD to raczej do serwisu bym wysłał :mrgreen:
Nie mam siły już się nie wypowiadać , masz rację temat spalania jest jak Dupa każdy ma swoją :mrgreen: mam to gdzies.... ogólnie 1.9 tdi PD to jest konkret a każde 2.0 i 3.0 tdi To wielkie nieporozumienie... wadliwe G... tyle co włożyłem w A3 2.0TDi 170 PS to nie włożyłem w s4 b5 . Albo warto mieć dinozaura 1.9 albo nie warto mieć innych TDI...
Jeta
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-09, 08:37
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jeta »

Prosze zamknijcie ten temat..
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4747
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SID »

a ja myślę że kolega powinien założyć temat : " Moc 1,9tdi vs 2,7bi"
bo ten temat można tak samo porównać

ale się wesoło czyta ten :-) ha ha
Obrazek
Nelson
Posty: 51
Rejestracja: 2011-12-26, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nelson »

Myślę, że ten temat to jedno wielkie nieporozumienie :mrgreen: Mam pomodzone 1.9 i zastanawiałem się nad zmianą na 2.7BiT. Patrząc na to, że wymieniając turbiny i kilka innych rzeczy w 2,7 trzeba wyrzucać silnik z budy, lekko mnie to przyhamowało. Ponieważ doszedłem do wniosku, że nie stać mnie na takie daily auto ;-) Jeśli chcesz walić kilkadziesiąt kkm odpuść sobie S4, ponieważ będziesz psioczyl na te silniki jeśli trafisz na furę w średnim stanie.
Zablokowany