19 tdi vs 2.7bT trwałość
Tak wiem że macie racje` wiem że benzyna to inna bajka i generalnie benzyna = wysokie obroty taka jej natura... Tak po prostu byłem tego ciekaw porównując wykresy bo nikt z moich znajomych nie posiada takiego auta stąd takie moje teoretyzowanie i porównywanie do czegoś do czego się przyzwyczaiło po prostu
Moje doświadczenia z benzynami w sumie są bardzo ubogie...
Mam świadomość że to są całkiem inne charakterystyki które wynikają z podstawowej różnicy mianowicie rodzaju paliwa
No nic jak tylko mi się zluzuje trochę z czasem to będę musiał się przejechać taka a6 koniecznie , aczkolwiek chyba nie zależnie od wyniku to i tak zdecyduję się na tę jednostkę i zamierzam ją bardzo długo trzymać gdyż nowe konstrukcje niezależnie czy to ON czy bP to tragedia mniejsza lub większa 
Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się i pozdrawiam... Na pewno z tego forum nie znikam puki co i o zakupie na pewno poinformuje

Moje doświadczenia z benzynami w sumie są bardzo ubogie...
Mam świadomość że to są całkiem inne charakterystyki które wynikają z podstawowej różnicy mianowicie rodzaju paliwa


Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się i pozdrawiam... Na pewno z tego forum nie znikam puki co i o zakupie na pewno poinformuje

Jakie 0,5l? Ja tu widze roznice 4l w Twoim poscie, a takiej nie ma pomiedzy 1.9, a 3.0. Wybacz, ale w temacie wszelkich modeli i silnikow A4 siedze od 6 lat i wiem co mowie. Przy upalaniu w trasie 1.9 i 3.0 pala tyle samo, przy spokojnej trasie 3,0 spali 1-1,5l wiecej.mik-17 pisze:Wybacz że nie dodałem te 0.5 L . Wydaje mi się że dane podałem jak najbardziej ok, a4 b6 i a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi PD 130 ps z butem w podłodze w trasie palą mi 5.5 do 6.5 max. 1.9 tdi AFN w b5 quattro paliło mi 8L w mieście bez solidarnego stania w korkach.Flyer pisze:Powiem tak: podales wartosci dla oszczednej jazdy 1.9tdi i masakrycznego palowania 3.0tdi. W sytuacji kiedy 1,9 spali 6l, to 3,0 spali 7,5. Sprawdzane wielokrotnie.mik-17 pisze:Zgadzam się z kolegą że gaz to profanacjaz tym że umiem liczyć
![]()
2.7bT - BP98 5.93L x Spalanie 14 = 83,02
2.7bT - LPG 2,18L x Spalanie 18 = 39,24
3.0 TDI- ON 5.83L x Spalania 10 = 58,30zł
1.9 tdi PD- ON 5,83l x Spalanie 6 = 34.98
Zakładając że A3 Q2.0 TDI 170 PS pali czy w mieście czy w trasie 8 to nie powiesz mi że "cudowne" 3.0 tdi w Q też pali 8
Spojrz na swoj post wyzej i zobacz co napisales... 10l dla 3.0 i 6l dla 1.9 - przy jakiej jezdzie?
W tematach o spalaniu nigdy sie nie udzielam, bo kazdy ma inny styl jazdy i kazdy jezdzi w innych warunkach, ale te dane dla 3.0 podales po prostu z KOSMOSU.
Swoja droga, ciekawe jest to spalanie A3 2.0TDI Q, bo mam w rodzinie takie A3 i ciezko spalic w trasie wiecej jak 6,5-7l przy naprawde szybkiej jezdzie.
Źle się wyraziłem o " 0,5 L " chodzi o to że w rozpisce ze spalaniem podałem 6 L dla 1.9 a potem napisałem :,, a4 b6 i a6 c5 z silnikiem 1.9 tdi PD 130 ps z butem w podłodze w trasie palą mi 5.5 do 6.5 max." Czyli różnica między 6L a 6,5L to 0,5 L.
Co do A3 2.0TDI Q to Cie zaskoczę na autostradzie lecąc nom stop 200-220 na fisie pokazuje 12L a po zlitrażowaniu wyszło 10 L więc nie wydaje mi się żeby z tym samym stylem jazdy ( czyli wyduś z niego wszystko) 3.0 tdi paliło tak mało jak mówisz.
Co do spalania 2.0 tdi to jest strasznie paliwożerny wg 1.9 tdi możliwe że jest ciężkie bo haldex swoje waży i ten nieszczęsny DPF który podobno marnuje 1.5 do 2L na 100km
Co do A3 2.0TDI Q to Cie zaskoczę na autostradzie lecąc nom stop 200-220 na fisie pokazuje 12L a po zlitrażowaniu wyszło 10 L więc nie wydaje mi się żeby z tym samym stylem jazdy ( czyli wyduś z niego wszystko) 3.0 tdi paliło tak mało jak mówisz.
Co do spalania 2.0 tdi to jest strasznie paliwożerny wg 1.9 tdi możliwe że jest ciężkie bo haldex swoje waży i ten nieszczęsny DPF który podobno marnuje 1.5 do 2L na 100km
1.9 AWX 2002 5 biegów w b6 leciało jakoś do 210-220
a A6 2002r 5 biegów przez moment na prostej (żadne tam z górki) miałem 250 i szło by dalej ale odpuściłem więc prędkość max to loteria, zależy jaką skrzynię masz.
Jak napisał Flayer "kazdy ma inny styl jazdy i kazdy jezdzi w innych warunkach"
B6 cisnąłem ile wlezie bo paliła śmiesznie mało tzn 6.5 max w trasie, wcześniej miałem b5 1.9 Q 96r. i paliła 8-9 w trasie, w mieście 12.
Ja nie ukrywam mam ciężką nogę .
a A6 2002r 5 biegów przez moment na prostej (żadne tam z górki) miałem 250 i szło by dalej ale odpuściłem więc prędkość max to loteria, zależy jaką skrzynię masz.
Jak napisał Flayer "kazdy ma inny styl jazdy i kazdy jezdzi w innych warunkach"
B6 cisnąłem ile wlezie bo paliła śmiesznie mało tzn 6.5 max w trasie, wcześniej miałem b5 1.9 Q 96r. i paliła 8-9 w trasie, w mieście 12.
Ja nie ukrywam mam ciężką nogę .
Bylem kiedys w trasie... lecialo B7 3.0TDI po sofcie + B6 1.9TDI FWD po sofcie, predkosci 180-220 nonstop i zgadnij jakie spalanie? B6 wciagnelo 9,2l, a B6 9,4l :)mik-17 pisze:Co do A3 2.0TDI Q to Cie zaskoczę na autostradzie lecąc nom stop 200-220 na fisie pokazuje 12L a po zlitrażowaniu wyszło 10 L więc nie wydaje mi się żeby z tym samym stylem jazdy ( czyli wyduś z niego wszystko) 3.0 tdi paliło tak mało jak mówisz.
Tempo jazdy takie samo, bo auta jechaly jedno za drugim przez 450km.
Po prostu przy szybkiej jezdzie 1,9 musi mocno sie napocic w porownaniu do 3 litrowego silnika i spalanie wychodzi bardzo podobne.
no a moja i tak pali najmniej z tych wszystkich
A8 4.2tdi spala 9-10 na trasie (w mieście lepiej nie pytać)
a kia ceed jeszcze mniej
a lupo to już w ogóle nie pali
więc kupcie priusa

A8 4.2tdi spala 9-10 na trasie (w mieście lepiej nie pytać)
a kia ceed jeszcze mniej
a lupo to już w ogóle nie pali
więc kupcie priusa
Ostatnio zmieniony 2013-09-16, 14:41 przez buba, łącznie zmieniany 2 razy.
Hehe licytacja o 0.2 L Niech Ci będzię masz rację we wszystkimFlyer pisze: lecialo B7 3.0TDI po sofcie + B6 1.9TDI FWD po sofcie, predkosci 180-220 nonstop i zgadnij jakie spalanie? B6 wciagnelo 9,2l, a B6 9,4l :)
Tempo jazdy takie samo, bo auta jechaly jedno za drugim przez 450km.
Po prostu przy szybkiej jezdzie 1,9 musi mocno sie napocic w porownaniu do 3 litrowego silnika i spalanie wychodzi bardzo podobne.


PS: To 1.9 tdi PD to raczej do serwisu bym wysłał

Nie mam siły już się nie wypowiadać , masz rację temat spalania jest jak Dupa każdy ma swoją

Myślę, że ten temat to jedno wielkie nieporozumienie
Mam pomodzone 1.9 i zastanawiałem się nad zmianą na 2.7BiT. Patrząc na to, że wymieniając turbiny i kilka innych rzeczy w 2,7 trzeba wyrzucać silnik z budy, lekko mnie to przyhamowało. Ponieważ doszedłem do wniosku, że nie stać mnie na takie daily auto
Jeśli chcesz walić kilkadziesiąt kkm odpuść sobie S4, ponieważ będziesz psioczyl na te silniki jeśli trafisz na furę w średnim stanie.

