Strona 5 z 6

: 2020-10-24, 22:14
autor: HAIDI78
Nie ma co,ale od 60 do 120 idzie bardzo ładnie.
I ten dzwięk!

: 2020-10-25, 10:50
autor: przemek530d
100-200 też ładnie idzie,
po sofcie ten rs?

: 2020-11-30, 12:15
autor: customover
Nie mam potwierdzenia że jest po sofcie ale tak chyba jest.
Jak konkretnie zmierzę czasy to będzie można coś oszacować lub zrobię pomiar na hamowni drogowej.

[ Dodano: 2020-10-29, 09:39 ]
będę jednak montował
Obrazek

przy okazji pytanie
wymieniać olej z filtrem na zestaw z ZF-a do 5hp24a
czy brać filtr oryginał + olej zf

[ Dodano: 2020-11-30, 12:15 ]
Kolejny update

samochód jest w kolejnej fazie dopieszczania i zbliżam się do wyczekiwanego datailingu z korektą lakieru
Wcześniej muszę naprawić pękniecie na dole zderzaka i zobaczę jak to wyjdzie w czasie.
Obrazek
na pierwszy ogień poszły hamulce tył - wymiana na ten sam rozmiar co fabryczny ale z małym modem poprawiającym ekonomikę wymiany ( zapożyczony z USA ale w lepszym wykonaniu)
Tracze 335x 22 + klocki brembo
Nowy lakier na zaciskach i jarzmach + nowe śruby :)
Obrazek

Poprzedniemu właścicielowi popsuła się gałka wybieraka skrzyni ( uszkodzony mechanizm w gałce ) więc zamiast kupić gałkę to wypatroszył wybierak z blokady przełączania trochę strach tym było jeździć :) choć pewnie nic by się nie stało ale wszystko ma działać.
Do wymiany kupiłem gałkę i wybierak i jak się okazuje trochę zabawy z tym było ponieważ trzeba zdemontować wał, wydech i osłony termiczne oraz tunel środkowy
Obrazek
przy okazji wymienione zostały sruby wału na nowe i nowe podkładki
Obrazek
Obrazek

Głównym tematem wizyty na serwisie była wymiana zaworu ciśnienia w skrzyni na zmodyfikowany.
Do operacji trzeba wyciągnąć część mechatroniki i wymienić zawór wraz z sprężyną.
Stary olej miał praktycznie idealny kolor ( wymieniany w maju 2019 )
Obrazek
Do wymiany oleju poszedł:
olej ZF
oryginalny filtr oleju Audi z uszczelniaczem
nowa uszczelka miski, korek i uszczelniacz przelewu
Obrazek
Zaraz po demontażu miski
Obrazek

mechatronika na stole

Obrazek
Obrazek
i ponownie zmontowane
Obrazek
Wszystkie czynności wraz z wymiana oleju zrobione z podręcznikiem napraw.

tak kręcąc sie pod samochodem te kilka dni raził mnie w oczy tylny stabilizator. Trochę ząb czasu go ugryzł więc zrobiłem z nim porządek.
Piaskowanie + lakierowanie i wymiana gum stabilizatora + łączniki
Obrazek

Może uda się w tym tygodniu wymienić końcówki wydechu na 150x95 :)

W najbliższym czasie do ogarnięcia
Geometria + wymiana wszystkich śrub
zderzak przedni do naprawy pęknięcia ( materiał PUR ) + lakier
Korekta lakieru i takie tam magiczne sztuczki :D
Tonowanie fotela kierowcy

Może ogarnę
Lakierowanie felg obecnie są w stanie dbd z małymi przetarciami.
Przedni spliter

Więc jak widać plan na zimę jest : 8-) :-P

: 2020-11-30, 13:45
autor: adrian1115
Jeździłeś już po wymianie tego wkładu skrzyni?

: 2020-11-30, 14:12
autor: customover
adrian1115 pisze:Jeździłeś już po wymianie tego wkładu skrzyni?
tak z 50km
Mam odczucie że trochę bardziej miękko zmienia biegi ale uważam że powiem więcej jak przejadę z 500 km :)

: 2020-11-30, 21:22
autor: AdrianBit
customover pisze:
adrian1115 pisze:Jeździłeś już po wymianie tego wkładu skrzyni?
tak z 50km
Mam odczucie że trochę bardziej miękko zmienia biegi ale uważam że powiem więcej jak przejadę z 500 km :)
Na przyszłość revanol dobry tak jak motul na cenzura przepłacać byle specyfikacja się zgadzała

: 2020-12-01, 11:35
autor: customover
AdrianBit pisze:Na przyszłość revanol dobry tak jak motul na cenzura przepłacać byle specyfikacja się zgadzała
Różnica w cenie była na tyle znośna że kupiłem oem ZF-a choć ravenol jest pierwsza klasa olej :)
Natomiast jeżeli zaszła zmiana w pracy skrzyni to po wymianie zaworu bo skrzynia ma 70000 przebiegu i w tamtym roku był wymieniany olej z filtrem ( zestaw zf-a )
Różnica pomiedzy zestawem ZF-a a oryginalnym zestawem jest w fitrze oleju.
Oryginalnym Filtr jest niższy o około 5mm a zdarza się że z zestawu zf-a trzeba podcinać filtr o wspomniane 5mm ( ja tez stary miałem podcięty )

: 2020-12-01, 13:29
autor: luk448
Ladny ten Ryszard szósty :-)

: 2021-01-07, 11:21
autor: customover
Wieczorne czary czyli powoli ogarniamy lakier :)
Obrazek

: 2021-01-11, 20:17
autor: ZpasjiDoAut
Czekam na więcej fotek po korekcie? Potem co jakiś wosk czy ceramika ?

: 2021-02-03, 13:24
autor: customover
Chyba pójdę w dobry wosk.
Często myje samochody i sprawia mi to przyjemność :)
Choć obecnie ceramiki też fajnie leżą i można ewentualnie kanapkę

[ Dodano: 2021-02-03, 13:24 ]
Jakby to napisać :) będę zmieniał samochód na taki jaki zona akceptuje bo na weekendowe wycieczki nie chciała Ryśkiem jeździć.
W zasadzie to stoi już w garażu i czeka w kolejne na duży serwis
Obrazek

: 2021-02-12, 12:49
autor: adamt
siemanko, jak możesz zerknij w maila ;-) ( w spamie będzie )
wybacz , że śmiecę tutaj ale pw mi nie przeszło do Ciebie , a mail tak :-)

: 2021-02-16, 20:49
autor: customover
adamt pisze:siemanko, jak możesz zerknij w maila ;-) ( w spamie będzie )
wybacz , że śmiecę tutaj ale pw mi nie przeszło do Ciebie , a mail tak :-)
Ogarnięte :)

S8 na serwisie mimo że mały przebieg i rzetelny serwis w ASO to lista tematów i części końca niema.
Zawieszenie przód do wymiany kpl
Miechy pomimo regeneracji do poprawki ( stuka mechanicznie amortyzator)
Osłony przegubu 2 sztuki do wym
Kolektor do usunięcia klapy cena nowego zabija nawet po kosztach zakupu 12000
Nagar w głowicach
Hamulce przód +tył już na styku wymiany trzeba ogarnac
Uszczelniacz wału przód cieknie + uszczelniacz pod obudową filtra leju
Świece do wym ( kupione Denso)
Wtryski idą do sprawdzenia
Zawór rozdzielający pcv do wymiany
Olej filtry itp oczywiści nowe
Olej w skrzyni do wymiany wraz z filtrem.
Itp

Analizuje temat modów, o coś tam.mozna powalczyć.
Temat kolektora i usunięci klap przekazałem koledze z politechniki czy nie warto zrobić moda że sztywna długością kanałów
Zewnętrzny oil catch tank do przemyślenia bo system odm jest bardzo złożony w tym.silniku

Nie będę śmiecić Ryskowi bo się obrazu i focha walnie ;) więc niebawem pojawi się osobny temat s8

: 2021-02-18, 21:25
autor: prnit
to nigdy nie był udany silnik w tym s8...na forum racingforum jest opis jak gosciu poleciał taki silnik w s6...dziwna decyzja zeby sie w to pakować...do tego brak mozliwosci zwiekszenia mocy a w takim ciężkim klocku i ze skrzynią tiptronic to auto wcale nie jest za szybkie...

: 2021-02-19, 14:46
autor: customover
prnit pisze:to nigdy nie był udany silnik w tym s8...na forum racingforum jest opis jak gosciu poleciał taki silnik w s6...dziwna decyzja zeby sie w to pakować...do tego brak mozliwosci zwiekszenia mocy a w takim ciężkim klocku i ze skrzynią tiptronic to auto wcale nie jest za szybkie...
Znam wady tego silnika rozmawiałem również z działem techniki AUDI na ile się bać :) odpowiedzieli że w miarę do ogarnięcia
Szkoda mi rozstawać się z Ryskiem i gdyby nie sytuacja nie kupiłbym S8.
Na chwilę obecna żona s8 akceptuje żeby gdziekolwiek pojechać a Ryśkiem nie chciała i tyle i jak mam mieć samochód którym będę tylko systematycznie na myjnie jeździł to skoda.
Nie jest to idealny samochód który mi pasuje ale dostałem o nim info pocztą pantoflową jest w fajnym stanie z dość niskim przebiegiem kupiony od osoby publicznej w Wawie.
Może w przyszłości RS4 B7, RS6 C6, na chwilę obecną zajmę się S8

- Pierwsza wada - klapki w kolektorze - usuwam + będzie program - wada podstawowa zawsze występująca - program raczej pomocniczo bo według sportmile usunięcie klap nie wpływa na moc i moment.

- Druga wada - longlife - przeglądy co 30000 zabijają ten motor z czasem. Niezależnie od tego wszystkie silniki od s8 są ponownie honowane żeby nie było zwiększonego tarcia jakie występowało w pierwszych s6 opisane w dokumentacji technicznej.
W mojej s8 138000 przebiegu przeglądy w ASO co 8 tyś

- Trzecia wada ( praktycznie nie odnotowane co najmniej w Polsce poza tym przypadkiem ) we wspomnianym poście na racingforum było wiele wątków w tym wątek pękniętej śruby korbowodu. ( śruby w 2014 roku zostały zastąpione w katalogu ETKA )
Sprawa generalnie śliska ale użytkownik wygrał pozew chyba w 2020 bo się okazało że samochód miał kilka razy cofany przebieg ( zaniedbania serwisowe i takie tam ) samochód miał prawie 300 tyś nalotu.
Historia dość medialna i zawsze przytaczana jeżeli mowa o 5.2 :)

- Czwarta wada - nagar w kanałach ssących ale to wszyscy wiedzą trzeba czyścić co 40 tyś i dolewać dodatek do paliwa ( tak zaleca producent silnika )

- Pozostałe wady - to zaniedbania serwisowe jak świece, cewki, wtryski czasem padają i jest wypadanie zapłonów, pcv i jego połączenia, interwał przebiegowy i jakośc oleju.

Czy to dużo - uważam że nie bo każdy motor ma swoje wady a problemy w 5.2 V10 wynikają w większości z serwisowania i to co kogo spotka w dużym stopniu zależy co kupi.

Co do wagi to jest taka sama jak w RS6 C5 :)