Strona 28 z 56
					
				
				: 2015-09-18, 18:08
				autor: k4mil3k
				Szukaj felg z innym ET lub inną konstrukcją ramion A zaciski ? pływające ? czy stałe i tłoki z dwóch stron ? Jeśli pływające to uwzględnij jeszcze to że na nowym klocku będą wystawać więcej.
			 
			
					
				
				: 2015-09-18, 19:51
				autor: PMW
				było wałkowane wiele razy 4x8,5'x19' max et 35 lub 4x9'x19' maks et 33 opony maks 235/35/19 
 wszystko szersze + niższe et jest z dupy bo z auta robi kalekę do streetstandingu 
wiadomo że w naszych wozach tyły siedzą z zapasem (można co najwyzej dać dystans 10-15 mm dla poprawienia humoru
			 
			
					
				
				: 2015-09-18, 20:33
				autor: mik-17
				PMW pisze:było wałkowane wiele razy 4x8,5'x19' max et 35 lub 4x9'x19' maks et 33 opony maks 235/35/19 
 wszystko szersze + niższe et jest z dupy bo z auta robi kalekę do streetstandingu 
wiadomo że w naszych wozach tyły siedzą z zapasem (można co najwyzej dać dystans 10-15 mm dla poprawienia humoru
Piszesz o b6 czy b5  
 
    
  
  bo w opisie masz b6  

 
			
					
				
				: 2015-09-18, 21:48
				autor: Masta_J
				Z tych zdjęć wynika, że już bez dystansu na ET38 jest za szeroko a pisałeś, że nawet z dystansem 5 mm (czyli ET 33) zapiera się o zacisk.
Zrozumiałem też, że na dystansie 10 mm czyli ET28 już się o zacisk nie zapiera ale wtedy za bardzo wystaje.
Z powyższego wniosek jest taki, że felga jest po prostu za szeroka.
Gdybyś znalazł felgę z ET43 (widziałem nawet jakieś AEZ ET45) to zyskałbyś 0,5 cm (AEZ 0,7 cm) koło bardziej do wewnątrz ale w tej sytuacji nie wiem czy by Cię to uratowało.
Niestety tak jak Kamil pisał dochodzi do tego problem różnego ułożenia ramion w różnych wzorach felg i nie można ich tak po prostu po wartościach szerokości czy ET bezpośrednio porównywać ze sobą.
			 
			
					
				
				: 2015-09-25, 17:18
				autor: KCR
				@ Masta_J - ET to znacznik jak głęboko siedzi felga w sensie szerokości rantu, konkretnie jest to odległość w mm od powierzchni styku z tarczą hamulcową do środka felgi (ojej płaszczyzny symetrii). Przy ET 0 mocowanie było by centralnie na środku. Im niższe ET tym głębiej jest osadzenie także dodając dystans nie zmieniasz ET tylko po prostu wysuwasz felgę. 
http://www.felgi-opony.com/images/media ... yklady.jpg
Co do reszty masz rację, fela jest za szeroka chociaż na pierwszej stronie SID pisał: "w swojej S4 mialem felgi 18x8,5" ET35 + dystans 5mm i to było max dla tego auta (opony 225/40)
Wiec w S4 max ET to 30 przy feldze 8,5" - najbardziej optymalen to ET35 fel 8,5"
tak więc dziwne że ET38 przy tej samej szerokości nie wchodzi.
 
			
					
				
				: 2015-09-25, 21:37
				autor: Masta_J
				Felga nie styka się z tarczą, co najwyżej z piastą.
ET to wartość wyrażona w milimetrach i dystans zmniejsza tę wartość.
Weźmy dwie felgi o szerokości 8J, pierwsza ma ET20 i jeśli do drugiej o ET43 dołożysz dystans 23 mm to będą na samochodzie wyglądały dokładnie tak samo - niby nie zmieniasz ET a jednak... :)
Pozdrawiam,
			 
			
					
				
				: 2015-09-28, 15:29
				autor: KCR
				Masz rację co do tego styku z piastą, myślałem o tym a napisałem inaczej ;)
Masta_J pisze:
Weźmy dwie felgi o szerokości 8J, pierwsza ma ET20 i jeśli do drugiej o ET43 dołożysz dystans 23 mm to będą na samochodzie wyglądały dokładnie tak samo - niby nie zmieniasz ET a jednak... :)
Ale tutaj się nie zgodzę. Felga o ET20 wygląda zupełnie inaczej niż felga o ET43 i dystans tutaj niczego nie zmieni po za wysunięciem felgi na zewnątrz auta. 
Dystans nie służy do zmniejszenia ET tylko do zwiększenia rozstawu kół, ET felgi jest cały czas takie samo. ET20 przez głębsze osadzenie ma o 23 mm szerszy rant niż felga o ET43 z dystansem 23mm i wygląda zupełnie inaczej :)
pzdr
 
			
					
				
				: 2015-09-28, 15:31
				autor: Masta_J
				Zmniejszając ET zwiększasz rozstaw kół, zgadzamy się ale coś nie do końca :)
Oczywiście, że ET felgi jest takie samo bo jest z reguły wyryte wewnątrz felgi i założenie dystansu tego napisu nie wyciera, ja mówię o efekcie jaki to daje a efekt jest taki jakby ET było mniejsze wobec czego rozstaw kół się zwiększa.
Napisz o jaki rant Tobie chodzi, najlepiej daj jakiś rysunek, zdjęcie tego rantu - ET nie zmienia wyglądu felgi z zewnątrz, jedynie od wewnątrz.
			 
			
					
				
				: 2015-09-28, 15:38
				autor: pawelosinski83
				Masta ma rację oczywiście.
ET to odległość ŚRODKA felgi od płaszczyzny jej montażu na piaście. jesli dołozymy do niej dystans to ta odległość się zmieni (odległość środka felgi od piasty) i co za tym idzie zmieni się ET.
			 
			
					
				
				: 2015-09-28, 22:06
				autor: KCR
				Chodzi mi o takie coś 
 
może się mylę i myślę źle, w takim razie proszę o naprostowanie ;p
 
			
					
				
				: 2015-09-29, 07:47
				autor: pawelosinski83
				bazując na powyższym przykładzie:
dokładając 45mm do felgi ET45 felga wyjdzie o 45mm na zewnątrz - oczywiście
czy wyjdzie poza obrys - zależy od auta i szerokości felgi.
ale tak samo wyjdzie na zewnątrz felga z ET0 o tej samej szerokości co ta ET45 :)
na aucie rant felgi w obydwu przypadkach będzie w dokłądnie tym samym miejscu.
inny może być (ale nie musi) kształt ramion - zależy jak producent to robi - czy dokłada mięcha do bębna* felgi czy bęben pozostaje taki sam i ramiona mają inny profil
*bęben - część felgi przykręcana do piasty  

 
			
					
				
				: 2015-09-29, 08:28
				autor: Masta_J
				@KCR chciałeś mi zburzyć mój świat dziadu :)
			 
			
					
				
				: 2015-09-29, 09:40
				autor: peacenotwar
				Bardzo przydatne przy zmianie felg na inny rozmiar ;)
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi 
			
					
				
				: 2015-09-29, 10:54
				autor: luk448
				Pany a koło 8,5x18 et 35 podejdzie do eski na lekkiej glebie ok 4-5cm?
To chyba max co da sie upchac do s4
			 
			
					
				
				: 2015-09-29, 11:14
				autor: Masta_J
				Pożeniłem znajomemu takie właśnie felgi ale do A4 chyba z 2001 roku 2.4V6 i niestety trochę wystają (bardziej z przodu) - ale czy w S4 będzie tak samo to nie wiem (Ska ma trochę szersze nadkola?).
Tak to wygląda na samochodzie, lepszej fotki nie mam.
