Strona 3 z 10

: 2014-04-15, 22:58
autor: stasiek
Do jazdy na co dzień może być ciekawe do 4 podobnie a potem ekonomia... :)

: 2014-04-15, 23:23
autor: Kornetto
Miku a masz może porównanie skrzyni rs4 przy 7000 obr/m ?

: 2014-04-16, 01:32
autor: mik-17
Nie - jest podobno jeszcze krótsza niż s4 więc mnie nie interesowała

: 2014-04-16, 08:30
autor: ghost
Chłopaki trochę zakręciliście :-P

1 bieg jest dłuższy o jakies 2-3 km/h
2 - to samo co s4
3- to samo co s4
4 - delikatnie dłuższy jakies 245km/h
5- 300 zgadza sie :-)
6 - 370+

Różnice wynikają m.in z innego przełożenia głównego!! 4,11 a 3,89 to dosć duża różnica :)

Na 6 biegu przy 200km/h ok -3500 rpm

Co ciekawe skrzynie z TDI mają podobno zupełnie inny TBR - Torque Bias Ratio.
Seryjne S4 ma torsena o TBR 2:1 podczas gdy te z TDI mają 3:1 :-D
Nowe B7 S4 i RS4 mają już 4:1 więc to kolejna zmiana w dobrym kierunku. Nie raz zastanawiałem się dlaczego auto jedzie dużo mocniej bokiem od innych S4 b5 :-)
Another focus of the B7 RS 4 was on the introduction of the latest development of Audi's 'trademark' quattro permanent four-wheel drive system.[5][6] This utilised the 'third generation' asymmetric/dynamic[6] Torsen[5][6] T-3 'automatic torque biasing' (ATB) centre differential, featuring a 'default' 40:60 front-to-rear torque split under normal conditions. Audi stressed that this would result in a more neutral response in corners, and a more dynamic driving experience. Also, a more aggressive Torque Bias Ratio (TBR) was used, and set to 4:1, as opposed to 2:1 (and later variants 3:1 TBR) on standard A4.[citation needed] That means that one side of the differential can handle up to 80%, while the other side would have to only handle 20% of applied torque.

-> http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_RS_4

: 2014-04-16, 10:08
autor: quadysz
wydaje mi sie ze nigdy nie bylo 3:1, myslalem ze jest 2:1 w wiekszosci albo 4:1 w RS4 B7(nie jestem pewien co do eSki B7), pierwszy raz o tym czytam choc kiedys dosc mocno zglebialem temat, hmm

: 2014-11-07, 08:39
autor: ghost
Mały update... Dzięki uprzejmośći kolegi Kurpiu z forum udało się wczoraj zrolkować aktualny setup. Hamowane na LPG :mrgreen: :

Obrazek

: 2014-11-07, 12:55
autor: mik-17
Jak na seryjne głowice wynik bardzo fajny :)

: 2014-11-07, 13:18
autor: Flyer
a jaki jest dokładny setup?

: 2014-11-07, 13:36
autor: ghost
Flyer pisze:a jaki jest dokładny setup?
To w zasadzie stary setup :-) pomiar był zrobiony z ciekawosci ile jest na seryjnych czapkach i wałkach. Wszystko wypisałem w pierwszym poscie tematu...

: 2014-11-07, 18:31
autor: siwydh
no w końcu ktoś na forum hamował na normalnym paliwie
dobry wynik :)

: 2014-11-07, 18:39
autor: Arek_HB
dobrze jest, i oszczednie ;)

: 2014-11-07, 22:08
autor: stasiek
Gratki! Słyszałem, że bardzo fajnie z dołu jedzie i po wykresie widać:) Jak z egt na gazie, widać różnice do pb? Jak dojdę ze swoim do ładu, muszę się do Ciebie uśmiechnąć, zobaczymy ile da się wycisnąć z LPG...

: 2014-11-08, 11:31
autor: ghost
Wszystkie auta jakie stroję i z którymi mam kontakt robię tak aby sterownik silnika benzynowy nie wiedział ,że jeździ na lpg. Korekty paliwowe na PB jak i LPG powinny być w miare najbliżej siebie. Wtedy silnik jeździ najlepiej i nie ma z niczym problemów. Gaz tak jak każde inne paliwo w nadmiarze powoduje spadek mocy. Ale przy odpowiednim AFR spokojnie może zastąpić benzynke 98. Lata testów i doświadczeń na różnych silnikach tylko to potwierdzają. Bez pewnych modów w silniku EGT będzie takim samym problemem na gazie jak i na benzynie. Więc jeśli problem jest na benzynie to i na gazie będzie występował. Ale jeśli auto ma 500 ps na benie i nie ma problemu z egt to i na gazie nie będzie. Kwestia doboru gadzetów+strojenie i łaski nie robi :-)

: 2014-11-15, 20:46
autor: kurpiu
Dzisiaj kolejne podejscie do hamowni i mamy nowy wynik 444KM i 575NM :D Oczywiscie na LPG

: 2014-11-16, 12:19
autor: ghost
kurpiu pisze:Dzisiaj kolejne podejscie do hamowni i mamy nowy wynik 444KM i 575NM :D Oczywiscie na LPG
trochę się popieściło i tak wyszło Obrazek