Jedyna roznice ktora bedziesz miec to roznica w amortyzacji. Im mniejsza waga kola tym mniejsza masa do amortyzacji. Na pewno nie odczujesz togo na przyspieszeniu do 100.. Chyba ze chcesz robic czasowki i urywac 0.05s..timon_86 pisze:Mam zapytanie odnośnie odczuwalnej wagi felg? Avus y 18 ważą około 13,5 kg. Kompletne koło z tego co wrzucał gdzieś Sid ma około 25 kg. Jak więc duży rezultat da zarzucenie zestawu chociażby z OZ superlegger które mają 5 kg mniej na pojedynczej feldze? Czy różnica w wadze kół jest mocno odczuwalna przy przyspieszaniu, spalaniu itp itd?
Jakie koła do naszych S4 RS4 B5
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
100 km a troche ponad 300 jest roznica. Po za tym w mniejszej pojemnosci i mocy odczowa sie zdecydowanie mocniej kazda roznice masy. Teraz rowniez jak jedziesz zaladowany kompletem 4-5 osob a jedzies sam albo we dwoje to czuc mimo mocy jaka jest ale to nie to samo. Powiem tak zmienilem ostatnio ori kolo rs4 b5 na Oz ultralegary i nie odczulem nic jezeli chodzi o przyspieszenie moze na Rl cyferki by cos innego pokazaly ale nie wnikam w to. Bedzie ok 450-500km wtedy moze zacznetimon_86 pisze:Wiem że to głupie porównanie ale kilka dobrych lat temu miałem prawie 100 konne seicento w którym zmiana felg z ciężkiego badziewia na prawie o polowe lżejsze atsy dało odczuwalną różnicę w przyspieszeniu
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
4X7 - 28kg lekki ten pasazer...rwtnt pisze:Ja czuję różnicę spalanie tak 1 litr mniej na 100km i z rolki auto też idzie szybciej. prawie 7kg masy nieresorowanej na jedno koło to sporo. W moim odczuciu auto jedzie jakby odjąć pasażera.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
7kg masy z kół to nie 28kg wagi :)
Cytat:
Redukcja masy
Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:
Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.
Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.
Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.
Cytat:
Redukcja masy
Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:
Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.
Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.
Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.
A swistak siedzi i zawija sreberka. 2 zdanie jest jak najbardziej trafne. ,,W Swiecie wyscigowym" nie oszukujmy sie S/Rs4 nie jest autem wyscigowym... Nie zaprzeczam tez ze nie ma znaczenia ile waza kola bo napewno jest jakas roznica, tylko chodzi mi o to ze nie ma co sie spodziewac efektow jak bys do seri napisal program...
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
W przyszłym miesiącu będę przeprowadzał testy jak masa kół wpływa na przyspieszenie ,obecnie mam oryginalne 17" które ważą ok.24kg szt. ,a chce wrócić 15" które będą ważyć 12-13kg z oponą, postaram się podać wam jakieś wyniki... ,myślę że w przedziale 0-100 nie będzie wielkiej różnicy, ale 100-200 różnica będzie i to duża...
WO LNE S4
0-100 2,3s
100-200 4,1s
0-100 2,3s
100-200 4,1s
http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-audi ... 61471.html
co myślicie o tych felgach?
z tego co się doczytałem to et 35 i 8j będą pasować na styk
od jakiej one są audicy?
jakieś się wydają tanie
pisałem i mówi że proste, nie spawane
może ma ktoś jakieś zdjęcie b5 na takich kołach ?
z góry dzięki
co myślicie o tych felgach?
z tego co się doczytałem to et 35 i 8j będą pasować na styk
od jakiej one są audicy?
jakieś się wydają tanie
pisałem i mówi że proste, nie spawane
może ma ktoś jakieś zdjęcie b5 na takich kołach ?
z góry dzięki
https://www.google.pl/search?q=audi+fel ... B640%3B480
Panowie czy ktos z was wie jak takie kola majac et z dystansami 37 zachowa sie z zaciskami porsche ... felgi ktore mnie interesuja maja 8 cali szerokosci et 52 ale mam 15mm dystanse wiec dlatego bedzie et 37... niestety moje kola podobaja mi sie ale ze wzgledu na zaciski zrobilo sie et 30 i nie moge obnizyc auta... moze macie jakies doswiadczenia kola 19"
Panowie czy ktos z was wie jak takie kola majac et z dystansami 37 zachowa sie z zaciskami porsche ... felgi ktore mnie interesuja maja 8 cali szerokosci et 52 ale mam 15mm dystanse wiec dlatego bedzie et 37... niestety moje kola podobaja mi sie ale ze wzgledu na zaciski zrobilo sie et 30 i nie moge obnizyc auta... moze macie jakies doswiadczenia kola 19"
-
grzesiek1985
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
- Lokalizacja: Pulawy
- Płeć:
- Kontakt: