Jakie koła do naszych S4 RS4 B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

timon_86 pisze:Mam zapytanie odnośnie odczuwalnej wagi felg? Avus y 18 ważą około 13,5 kg. Kompletne koło z tego co wrzucał gdzieś Sid ma około 25 kg. Jak więc duży rezultat da zarzucenie zestawu chociażby z OZ superlegger które mają 5 kg mniej na pojedynczej feldze? Czy różnica w wadze kół jest mocno odczuwalna przy przyspieszaniu, spalaniu itp itd?
Jedyna roznice ktora bedziesz miec to roznica w amortyzacji. Im mniejsza waga kola tym mniejsza masa do amortyzacji. Na pewno nie odczujesz togo na przyspieszeniu do 100.. Chyba ze chcesz robic czasowki i urywac 0.05s..
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Wiem że to głupie porównanie ale kilka dobrych lat temu miałem prawie 100 konne seicento w którym zmiana felg z ciężkiego badziewia na prawie o polowe lżejsze atsy dało odczuwalną różnicę w przyspieszeniu
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

timon_86 pisze:Wiem że to głupie porównanie ale kilka dobrych lat temu miałem prawie 100 konne seicento w którym zmiana felg z ciężkiego badziewia na prawie o polowe lżejsze atsy dało odczuwalną różnicę w przyspieszeniu
100 km a troche ponad 300 jest roznica. Po za tym w mniejszej pojemnosci i mocy odczowa sie zdecydowanie mocniej kazda roznice masy. Teraz rowniez jak jedziesz zaladowany kompletem 4-5 osob a jedzies sam albo we dwoje to czuc mimo mocy jaka jest ale to nie to samo. Powiem tak zmienilem ostatnio ori kolo rs4 b5 na Oz ultralegary i nie odczulem nic jezeli chodzi o przyspieszenie moze na Rl cyferki by cos innego pokazaly ale nie wnikam w to. Bedzie ok 450-500km wtedy moze zaczne ;-) Pozdrawiam
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
rwtnt
Posty: 291
Rejestracja: 2012-01-12, 22:20
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rwtnt »

Ja czuję różnicę spalanie tak 1 litr mniej na 100km i z rolki auto też idzie szybciej. prawie 7kg masy nieresorowanej na jedno koło to sporo. W moim odczuciu auto jedzie jakby odjąć pasażera.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

rwtnt pisze:Ja czuję różnicę spalanie tak 1 litr mniej na 100km i z rolki auto też idzie szybciej. prawie 7kg masy nieresorowanej na jedno koło to sporo. W moim odczuciu auto jedzie jakby odjąć pasażera.
4X7 - 28kg lekki ten pasazer... ;-) u mnie jak pisalem nie czuje roznicy albo moze nie zwrocilem po prostu uwagi. Mam wyjete dodatkowo zapas na krotkie trasy na dlugie wsadzam z powrotem.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
rwtnt
Posty: 291
Rejestracja: 2012-01-12, 22:20
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: rwtnt »

7kg masy z kół to nie 28kg wagi :)

Cytat:
Redukcja masy
Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:

Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.

Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.

Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

A swistak siedzi i zawija sreberka. 2 zdanie jest jak najbardziej trafne. ,,W Swiecie wyscigowym" nie oszukujmy sie S/Rs4 nie jest autem wyscigowym... Nie zaprzeczam tez ze nie ma znaczenia ile waza kola bo napewno jest jakas roznica, tylko chodzi mi o to ze nie ma co sie spodziewac efektow jak bys do seri napisal program...
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
lukfk
Posty: 171
Rejestracja: 2014-04-18, 08:18
Lokalizacja: z nikąd
Kontakt:

Post autor: lukfk »

W przyszłym miesiącu będę przeprowadzał testy jak masa kół wpływa na przyspieszenie ,obecnie mam oryginalne 17" które ważą ok.24kg szt. ,a chce wrócić 15" które będą ważyć 12-13kg z oponą, postaram się podać wam jakieś wyniki... ,myślę że w przedziale 0-100 nie będzie wielkiej różnicy, ale 100-200 różnica będzie i to duża...
WO LNE S4
0-100 2,3s
100-200 4,1s
sztybor
Posty: 368
Rejestracja: 2014-03-13, 22:15
Lokalizacja: NL/AAR
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sztybor »

Roznica bedzie wynikac zarowno z roznej wagi jak i roznej srednicy kol?
lukfk
Posty: 171
Rejestracja: 2014-04-18, 08:18
Lokalizacja: z nikąd
Kontakt:

Post autor: lukfk »

sztybor pisze:Roznica bedzie wynikac zarowno z roznej wagi jak i roznej srednicy kol?
Dokładnie tak,ale myślę że waga ma tu większe znaczenie...
WO LNE S4
0-100 2,3s
100-200 4,1s
bialas11
Posty: 53
Rejestracja: 2014-04-24, 19:50
Lokalizacja: płock
Kontakt:

Post autor: bialas11 »

http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-audi ... 61471.html

co myślicie o tych felgach?
z tego co się doczytałem to et 35 i 8j będą pasować na styk

od jakiej one są audicy?
jakieś się wydają tanie
pisałem i mówi że proste, nie spawane

może ma ktoś jakieś zdjęcie b5 na takich kołach ?

z góry dzięki
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

mam inne fele audi od S6, też ET35 i 8J. Leżą idealnie. Polecam.
zworek
Posty: 37
Rejestracja: 2014-03-17, 16:55
Lokalizacja: Zywiec
Kontakt:

Post autor: zworek »

Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

https://www.google.pl/search?q=audi+fel ... B640%3B480

Panowie czy ktos z was wie jak takie kola majac et z dystansami 37 zachowa sie z zaciskami porsche ... felgi ktore mnie interesuja maja 8 cali szerokosci et 52 ale mam 15mm dystanse wiec dlatego bedzie et 37... niestety moje kola podobaja mi sie ale ze wzgledu na zaciski zrobilo sie et 30 i nie moge obnizyc auta... moze macie jakies doswiadczenia kola 19"
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

pany czy podejdzie ta felga do naszych s4

http://allegro.pl/felgi-audi-a6-a4-a3-5 ... 60087.html
ODPOWIEDZ