Strona 16 z 56
					
				
				: 2014-03-24, 19:53
				autor: skalarx
				SID pisze:Ale .... Ty masz "big power" na K04 to musisz założyć nowe kola i opony na 295-345 

 
Chyba żebym z miejsca nie ruszył 
 
 
Pytam dlatego, żę 225 wyglądają trochę jak "naciągnięte" na 8".
 
			
					
				różne zyżycie bieżnika opon i napęd 4x4
				: 2014-04-01, 18:01
				autor: Darek79
				Mam założone 4 opony o jednakowym typie bieżnika tylko że z przodu nowe czyli bieżnik jakieś 8-9 mm a z tyłu gdzieś 4-5 mm i pytanie czy tak można jeździć bez uszczerbku dla napędu, czy muszę wywalić tylne i dokupić też nowe?Czy ma to aż taki wpływ w różnicy zużycia bieżnika?Oczywiście opony o jednakowych rozmiarach co jest bezdyskusyjne.
			 
			
					
				
				: 2014-04-16, 14:54
				autor: Fiko
				Felga 7,5J ET 54, opona na niej 215/30. Jak sądzicie, jaki dystans wrzucić na tył? Zależy mi na tym by koło było jak najbardziej równo z błotnikiem. Wg wstępnych obliczeń potrzebny będzie aż 40mm. Moje obliczenia są mylne?
			 
			
					
				Re: różne zyżycie bieżnika opon i napęd 4x4
				: 2014-04-16, 18:10
				autor: LCQ
				Darek79 pisze:Mam założone 4 opony o jednakowym typie bieżnika tylko że z przodu nowe czyli bieżnik jakieś 8-9 mm a z tyłu gdzieś 4-5 mm i pytanie czy tak można jeździć bez uszczerbku dla napędu, czy muszę wywalić tylne i dokupić też nowe?Czy ma to aż taki wpływ w różnicy zużycia bieżnika?Oczywiście opony o jednakowych rozmiarach co jest bezdyskusyjne.
bieżnik w Quattro powinien być podobnej wysokości, opony nowe (8-9mm) masz mieć z tyłu, stare do przodu (4-5 mmm)
 
			
					
				
				: 2014-04-16, 18:19
				autor: buba
				czemu stare na przodzie? nie powinno być odwrotnie?
			 
			
					
				
				: 2014-04-16, 19:14
				autor: Wojt3q
				Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył  

  Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi . 
 ale każdy robi tak jak uważa za słuszne  

 
			
					
				
				: 2014-04-16, 19:25
				autor: Floro
				Wojt3q pisze:Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył  

  Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi . 
 ale każdy robi tak jak uważa za słuszne  

 
Lepsze zawsze na tył niezależnie od napędu .
 
			
					
				
				: 2014-04-16, 22:34
				autor: LCQ
				Floro pisze:Wojt3q pisze:Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył  

  Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi . 
 ale każdy robi tak jak uważa za słuszne  

 
Lepsze zawsze na tył niezależnie od napędu .
 
tak ma być jak kolega napisał
 
			
					
				
				: 2014-04-17, 14:12
				autor: quadysz
				ja tam wole jednak zahamowac szybciej, moze to niezgodne z ogolnie przyjeta praktyka ale wole miec lepsze z przodu i tak mi sie o niebo lepiej jezdzi
			 
			
					
				
				: 2014-04-17, 14:19
				autor: buba
				No to zdecydujscie sie bo nie wiem czy zostawiac druty z przodu czy z tylu!
			 
			
					
				
				: 2014-04-17, 14:44
				autor: mik-17
				Te z wyższym bieżnikiem na tył bo tył w Q chyba się szybciej zdzierał  i napędy nie będa męczone .
			 
			
					
				
				: 2014-04-17, 15:01
				autor: LCQ
				siejecie plotki jak baby na targowisku, lubię te gówniane teorie forumowe, bo się na tym znam, ale nie wprowadzajcie innych w błąd! a zarazem narażając w jakimś stopniu na niebezpieczeństwo.Opony z lepszym(wyższym) bieżnikiem na tył, słabsze na przód. A Ci co wiedzą więcej/lepiej to róbcie jak chcecie..
mik-17 nie chodzi o Q, tylko o ogólną zasadę
			 
			
					
				
				: 2014-04-17, 15:16
				autor: mik-17
				Zasada zasadą ale z tego co wiem to jak założyłem 4 nowe opony to tył się zużywał prędzej , warto było go zamieniać z przodem żeby nie było dużej różnicy bieżnika  żeby napędy potem nie wyły.
			 
			
					
				
				: 2014-04-17, 15:45
				autor: LCQ
				mik-17 pisze:Zasada zasadą ale z tego co wiem to jak założyłem 4 nowe opony to tył się zużywał prędzej , warto było go zamieniać z przodem żeby nie było dużej różnicy bieżnika  żeby napędy potem nie wyły.
dlatego poleca się zmiany opon miejscami (np: co 10/15 tys km), jeżeli się da
mój powyższy post dotyczy opon słabszych/lepszych, nie kompletu nowych
 
			
					
				
				: 2014-04-17, 15:51
				autor: quadysz
				ja tam nie wiem, nie madruje sie i jestem ostatnim ktory "wie lepiej", chetnie przyjme troche teorii, ale ja preferuje miec lepsze z przodu, ot co :)