Jakie koła do naszych S4 RS4 B5

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

SID pisze:Ale .... Ty masz "big power" na K04 to musisz założyć nowe kola i opony na 295-345 :-)
Chyba żebym z miejsca nie ruszył :mrgreen:

Pytam dlatego, żę 225 wyglądają trochę jak "naciągnięte" na 8".
Darek79
Posty: 59
Rejestracja: 2013-07-22, 09:14
Lokalizacja: Bełćhatów
Płeć:
Kontakt:

różne zyżycie bieżnika opon i napęd 4x4

Post autor: Darek79 »

Mam założone 4 opony o jednakowym typie bieżnika tylko że z przodu nowe czyli bieżnik jakieś 8-9 mm a z tyłu gdzieś 4-5 mm i pytanie czy tak można jeździć bez uszczerbku dla napędu, czy muszę wywalić tylne i dokupić też nowe?Czy ma to aż taki wpływ w różnicy zużycia bieżnika?Oczywiście opony o jednakowych rozmiarach co jest bezdyskusyjne.
Fiko
Posty: 267
Rejestracja: 2011-06-04, 22:38
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Fiko »

Felga 7,5J ET 54, opona na niej 215/30. Jak sądzicie, jaki dystans wrzucić na tył? Zależy mi na tym by koło było jak najbardziej równo z błotnikiem. Wg wstępnych obliczeń potrzebny będzie aż 40mm. Moje obliczenia są mylne?
Vorsprung durch technik
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Re: różne zyżycie bieżnika opon i napęd 4x4

Post autor: LCQ »

Darek79 pisze:Mam założone 4 opony o jednakowym typie bieżnika tylko że z przodu nowe czyli bieżnik jakieś 8-9 mm a z tyłu gdzieś 4-5 mm i pytanie czy tak można jeździć bez uszczerbku dla napędu, czy muszę wywalić tylne i dokupić też nowe?Czy ma to aż taki wpływ w różnicy zużycia bieżnika?Oczywiście opony o jednakowych rozmiarach co jest bezdyskusyjne.
bieżnik w Quattro powinien być podobnej wysokości, opony nowe (8-9mm) masz mieć z tyłu, stare do przodu (4-5 mmm)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

czemu stare na przodzie? nie powinno być odwrotnie?
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył :-) Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi .
ale każdy robi tak jak uważa za słuszne ;-)
Awatar użytkownika
Floro
Posty: 197
Rejestracja: 2014-01-02, 22:09
Lokalizacja: Ełk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Floro »

Wojt3q pisze:Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył :-) Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi .
ale każdy robi tak jak uważa za słuszne ;-)
Lepsze zawsze na tył niezależnie od napędu .
było :
S4 b5 1998 , S4 b7 2006 , S4 b5 1999 , A6 C5 2002 2,7 BiT , S4 b5 2000
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

Floro pisze:
Wojt3q pisze:Z tego co ja sie orientuje to niezależnie od napędu w każdym aucie powinno lepsze się kłaść na tył :-) Troche jeżdze i małymi i dużymi i faktycznie przekonałem sie że ważniejsze jest ogumienie na tylnej osi .
ale każdy robi tak jak uważa za słuszne ;-)
Lepsze zawsze na tył niezależnie od napędu .
tak ma być jak kolega napisał
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

ja tam wole jednak zahamowac szybciej, moze to niezgodne z ogolnie przyjeta praktyka ale wole miec lepsze z przodu i tak mi sie o niebo lepiej jezdzi
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

No to zdecydujscie sie bo nie wiem czy zostawiac druty z przodu czy z tylu!
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Te z wyższym bieżnikiem na tył bo tył w Q chyba się szybciej zdzierał i napędy nie będa męczone .
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

siejecie plotki jak baby na targowisku, lubię te gówniane teorie forumowe, bo się na tym znam, ale nie wprowadzajcie innych w błąd! a zarazem narażając w jakimś stopniu na niebezpieczeństwo.Opony z lepszym(wyższym) bieżnikiem na tył, słabsze na przód. A Ci co wiedzą więcej/lepiej to róbcie jak chcecie..


mik-17 nie chodzi o Q, tylko o ogólną zasadę
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Zasada zasadą ale z tego co wiem to jak założyłem 4 nowe opony to tył się zużywał prędzej , warto było go zamieniać z przodem żeby nie było dużej różnicy bieżnika żeby napędy potem nie wyły.
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

mik-17 pisze:Zasada zasadą ale z tego co wiem to jak założyłem 4 nowe opony to tył się zużywał prędzej , warto było go zamieniać z przodem żeby nie było dużej różnicy bieżnika żeby napędy potem nie wyły.

dlatego poleca się zmiany opon miejscami (np: co 10/15 tys km), jeżeli się da


mój powyższy post dotyczy opon słabszych/lepszych, nie kompletu nowych
Awatar użytkownika
quadysz
Posty: 393
Rejestracja: 2012-08-18, 08:47
Lokalizacja: Zyrardow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quadysz »

ja tam nie wiem, nie madruje sie i jestem ostatnim ktory "wie lepiej", chetnie przyjme troche teorii, ale ja preferuje miec lepsze z przodu, ot co :)
ODPOWIEDZ