Strona 2 z 3

: 2016-11-02, 22:17
autor: tyrkal
Dobrzanskis4b6 pisze:Millers 10w60 :mrgreen:
+1
zauwazyłem spadek temp oleju, polecam

: 2016-11-03, 06:50
autor: Wojt3q
tez polecam millersa sprobowalem kiedys przy wysilonym wolnossaku w bmw byla znaczaca poprawa pracy motoru i zostalem juz przy nim

: 2016-11-03, 10:46
autor: emay

: 2016-11-03, 10:58
autor: Wojt3q
no ja wlasnie te zalewam CFS NT i lutututu :D i wszystko zyje :)

: 2016-11-03, 11:04
autor: emay
Dobra zaleje go teraz przy zmianie oleju :mrgreen:

: 2016-11-03, 12:54
autor: Kamil_2.7BiT
5w50 xcess motul nowosc

: 2017-12-29, 23:27
autor: Venom91x
Polecam Shell helix 5w40 w porównaniu do motula xces dużo mniej pije

: 2018-01-03, 04:33
autor: Pancio92
Ja polecam mobil 5W50. Walczyłem z temp oleju i dopiero na tym dochodzi max do 110 stopni. Największy syf to castrol 5W30 po tym oleju jak by ktoś do odmy popiołu nasypał.

: 2018-01-03, 13:11
autor: mik-17
Przed każdą wymianą leję płukankę do silnika. Do benzyniaków leje Motul Specific CNG/LPG 5w40, jakościowo po specyfikacji producenta jest dużo lepszy od seri Motula 8100 a niewiele gorszy od 300V. Więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby lać do benzyniaków bez lpg motula specyfic CNG/LPG 5w40 a cenowo się bardzo opłaca:
Ceny ze strony sklepu IC bez zniżek:
MOTUL Specific CNG/LPG 5W40, 5 litrów -189,21 zł ( w IC za ok 150zł za 5 L po zniżkach)
MOTUL 8100 X-cess 5W40, 5 litrów -189,37 zł
MOTUL 8100 X-clean 5W40, 5 litrów -200,68 zł
MOTUL 300V Power 5W40, 2 litry - 116,37 zł

Po przeliczeniu cena/litr a jakość specyfik cng/lpg wychodzi najtaniej.
Jeden z tunerów obecnych tu na forum kiedyś napisał że lepiej lać tańszy olej a częściej go wymieniać. Więc trochę bez sensu lać 300V lub inny podobny w tej cenie i wymieniać go np co 8 000 jak piszą niektórzy na forum.

Ogólnie zaopserwowałem że np w autch które jeździły np na castrolu albo na long life po zalaniu motula znacząco zmniejszyło się dolewanie oleju między wymianami, również nie osiąga tak wysokich temp i ciszej chodzi. Dodatkowo olej przez dłuższy czas nie jest czarny jak smoła tylko ma kolor miodu.

Podsumowująć Motul daje radę ;-) Słyszałem że też dają radę oleje Liqui moly oraz Penrite.

: 2018-01-03, 18:47
autor: mylek
W związku z tym, że co chwilę rozwala mi chłodnicę oleju to miałem ostatnio zalewane Millers CFS NT+ 5W40 i 10W60. Teraz mam Valvoline 5W50. Na Valvolinie zauważyłem nieco głośniejszą pracę góry niż na obu Millersach. Mam tez około 0,2-0,4b gorsze ciśnienie na Valvo.

Innych spostrzeżeń nie mam z uwagi na znikome przebiegi na tych olejach.

: 2018-01-03, 21:03
autor: vegetagt
valvoline sie zepsuł jakiś czas temu. Przynajmniej seria VR.

: 2018-01-03, 22:15
autor: Masta_J
Ja leję Penrite polecanego przez chłopaków z CompSportu.

: 2018-01-04, 14:35
autor: Kamil_2.7BiT
W jakim sensie sie zepsol vr1? Rozwin swa mysl...

: 2018-01-04, 18:18
autor: vegetagt
W moim przypadku przestał wymywać brudy z silnika. Dużo dłużej trzymał swoją barwę, zupełnie jak castrol.

: 2018-02-06, 12:32
autor: Kamil_2.7BiT
Mozliwe, ze cos w tym jest. Dwie wymiany jezdze na vr1 5w50 i po rozgrzaniu cos mi cyka od strony lewego kola, jak stoje przy scianie i mam otwarte okno to mega to slychac.
Tak mnie to wkurwia ze mam ochote przejsc na 10w40...tylko.cyk cyk cyk, cisza cyk cuk cyk, wkurw na maksa!! . Chyba przestaje ufac dla Valvo.