remik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz.
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
E36 samodzielna wymiana oleju
było :
S4 b5 1998 , S4 b7 2006 , S4 b5 1999 , A6 C5 2002 2,7 BiT , S4 b5 2000
S4 b5 1998 , S4 b7 2006 , S4 b5 1999 , A6 C5 2002 2,7 BiT , S4 b5 2000
i tak trzy razy, żeby nie tracić czasu te 10-15 minut też podziel na trzy, znajomy ślusarz dorobi ci przejściówkę na klucz 24remik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz.
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
olej pewnie przyjmie najbliższy warsztat z piecem na zużyty olej
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
dodam ze nowy korek mile widzianyremik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz.
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
Jakbyś nadal miał wątpliwości to tutaj masz filmik z informacją jak to należy zrobić poprawnie http://teamtotal.pl/blog/dowiedz-sie-ja ... -zawodowcy
Taka różnica, że oni tam mają podnośnik, a Ty będziesz działał na kanale.
Taka różnica, że oni tam mają podnośnik, a Ty będziesz działał na kanale.
Nie no bez przesady. Aż takim kaskaderem to ja nie jestem :)
Podziękował za pomoc. Rzeczywiście nie było to jakoś ekstremalnie trudne. Zastanawiam się jedynie co zrobić ze zużytym olejem?
Najwięcej trudności sprawiło mi odkręcenie korka który był trochę zapieczony. Musiałem być maksymalnie delikatny aby niczego nie urwać.
Podziękował za pomoc. Rzeczywiście nie było to jakoś ekstremalnie trudne. Zastanawiam się jedynie co zrobić ze zużytym olejem?
Najwięcej trudności sprawiło mi odkręcenie korka który był trochę zapieczony. Musiałem być maksymalnie delikatny aby niczego nie urwać.