Strona 2 z 8
					
				
				: 2014-06-24, 21:45
				autor: Papol
				Auta sa stare... mody moga przyniesc rozne niesppdzianki albo nie... decyzja nalezy do Ciebie... wyzej masz popisane co z czym... kup zmodz i zobacz sam..
			 
			
					
				
				: 2014-06-24, 22:01
				autor: mik-17
				Możesz jeździć serią bez softu i też może Ci paść silnik , wystarczy że nie będziesz umiał go serwisować (lub mechanik) . 
np: niesprawne DVki i turbiny z czasem polecą ...
Jak nie umiesz zadbać o serię to i modzone z czasem zajedziesz.
			 
			
					
				
				: 2014-06-24, 22:18
				autor: Kierownik
				To że przy braku odpowiedniego serwisu itd. można zajeździć serie to oczywiste. Nowy motor się zajedzie jak się nie będzie dbać.
Ale czy Wy posiadacze S4 400+ macie jakieś problemy po modach? Jakie już przebiegi zrobiliście po modyfikacjach? i czy zauważyliście coś niepokojącego na co trzeba szczególnie zwracać uwagę?
Po prostu zastanawiam się czy powoli przymierzać się i szukać ładnej S4 seria, ładnej S4 zmodzonej (za większe pieniądze ale już samemu nie trzeba się bawić i poprawiać niedoskonałości), czy odpuścić na razie temat - dozbierać $$$ i kupić rs4 b5 w serii i mając nadzieje, że poprzednik o nią dbał mieć po prostu święty spokój:)
			 
			
					
				
				: 2014-06-24, 22:24
				autor: rwtnt
				Nadzieja matką głupich ale matka swoje dzieci kocha ;) Jak wyżej nie ma znaczenia z jaką mocą auto kupisz 400 czy 500 koni dla rs czy s to nie jest jakiś problem.
			 
			
					
				
				: 2014-06-24, 23:53
				autor: tyrkal
				Jak chcesz zrobić 400+, to zaczął bym od serwisu silnika.
Silnik ma przebieg 300-400 tyś km, warto o tym pamietać.
Nawet jeśli masz igłę to przy wyciągnięciu, które i tak masz w planie przy np. zmianie turbin warto sprawdzić istotne rzeczy jak przynajmniej: pompa oleju, panewki, pierścienie, cylindry, uszczelniacze zaworów, zawory, prowadnice, czystość kanałów, napinacze, rozrząd, wałki itp itd.
Jeśli masz już sprawdzony silnik, to osprzęt jak: czujniki egt, sondy, dv, przepływka, cewki, świece, przejrzeć instalacje i już robią sie koszty.
Oczywista wymiana rozrządu, pompy wody, termostatu...
Im więcej rzeczy sprawdzisz, tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii. Aż w końcu:
wymiana turbin, układ dolotowy(nie zawsze to tylko ic ale tez "Y" czy też dolot od "Y" do turbin), wydech (min dp), sprzęgło (min rs4), wtryski, pompa, może głowice a więc zmiany w kolektorze ssącym
Nie wiem czy to dużo, czy mało; nie wiem czy każdy sie ze mna zgodzi ale jakiś pogląd masz i moje zdanie a jeźdze 450+ od dwóch lat i sie z tego ciesze :)
Tak bardzo, ze polubilem strasznie te silniki za wiele rzeczy.
O wielu rzeczach tu nie wspomniałem ale książkę można pisać a i tak coś nowego komuś sie przydarzy. 
Kupuj i sam sie przekonasz - tak czy siak - polecam! :)
500KM, to przy umiejętnym traktowaniu silnika to tzw. zdrowa granica
Skrzynia.... hmmm, najcześciej pada synchronizator 2 biegu-naprawa nie jest droga.
Konieczna jest zmiana hebli, być może amortyzarorów
Czyli to wszystko normalna eksploatacja na którą jesteś przygotowany :)
no... :)
Ponad to silnik z s4 a rs4 znacząco sie różni, więc porównania 400KM wysilenia silnika s4 a rs4, to nie za dobre porównanie. Osprzęt silnika rs4 też znacząco sie różni, co daje później większe efekty. Co też nie oznacza, ze silnik z s4 nie zniesie 400km, bo zniesie bez problemu.
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 12:15
				autor: BurnOuT
				Jedno z aut w ogłoszeniach to moje auto - S4 B5 Avant 500KM
Cena S4 to bardzo ciężki temat - wszystko kwestia co i za ile się kupi jako bazę.
Auto bezwypadkowe i na bieżąco serwisowane mało nie kosztuje i trzeba się z tymi liczyć. Kupując auto nieserwisowane, w dodatku z przeszłością wypadkową okazuje się że po zakupie zamiast brać się za mody trzeba wydać 5-10tys na doprowadzenie auta do ładu.
Moje auto na obecnej specyfikacji przejechało już około 20 000km użytkowane zarówno w korkach Warszawskich, mrozach -20st, upałach 35st i wypadach wakacyjnych po 500km w jedną stronę.
W ciągu tych kilometrów auto niezliczoną ilość razy widziało 7000rpm i prędkości 250+
Z poważniejszych usterek miałem tylko dwie i obie były z mojej winy.
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 13:02
				autor: aw69
				70% Biturbo to juz  zajeżdzone trupy, trzeba robić kompleksowy remont silnika góry włacznie z dołem i wtedy jak najbardziej mozna jeździć i uzywać jako daily  400 - 500 KM.
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 15:59
				autor: buba
				Adam ty brutalu 

 
			
					
				
				: 2014-06-25, 16:03
				autor: bracus
				spokojnie lekko ponad 400KM można używać jako dupowóz  - na tyle wystarczy sprzęgło z RS4 - kupowanie CM czy innego wynalazku za 3+ tysiące mija się z celem do samochodu po bułki (lepiej tą kasę wsadzić w hamulce bo są bardzo słabe)
jak zadbasz i będziesz z głową użytkował to spokojnie można powiedzieć ze takie S4 to będzie "normalne" autko
aha i nie wierzę że można kupić bezwypadkowe S4 (polifta) z realnym przebiegiem do ok 300 tysięcy  za 15 tysięcy złotych
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 16:31
				autor: Flyer
				Ja sam właśnie wkraczam na drogę 400+, a pewnie 450 z lekkim +. Bardzo spoko temat! :)
Ma ktoś takie 450PS daily na sprzęgle RS4? Ja używam auta do normalnej jazdy, nie strzelam nonstop ze sprzęgła, jestem ciekaw, czy moje RS4-owe starczy na jakiś czas. Raczej nie będę miał budżetu żeby włożyć jakiegos clutchmastersa na start.
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 17:04
				autor: bracus
				ja mialem przeciez 440/592 przez prawie 2 lata na sprzęgle z RS4 - wszystko ok ale na zawodach trzeba się było mega pilnować zeby nie wyprzedzić gazem sprzęgła - w codziennym użytkowaniu ? w 100% wystarczało
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 17:50
				autor: ADI
				Flyer pisze:Ja sam właśnie wkraczam na drogę 400+, a pewnie 450 z lekkim +. Bardzo spoko temat! :)
Ma ktoś takie 450PS daily na sprzęgle RS4? Ja używam auta do normalnej jazdy, nie strzelam nonstop ze sprzęgła, jestem ciekaw, czy moje RS4-owe starczy na jakiś czas. Raczej nie będę miał budżetu żeby włożyć jakiegos clutchmastersa na start.
ja mam docisk rs4 i tarcze obitą kevlarem, naprawde zajebiscie trzyma, strzelam ze sprzegla i nic sie nie dzieje, mam troche mniejsza moc ale gosc co mi robil powiedzial ze spokojnie 500KM+ wytrzyma
 
			
					
				
				: 2014-06-25, 18:09
				autor: Kierownik
				Przede wszystkim dzięki za rozjaśnienie tematu dotyczącego S4 i modzenia silnika.
Pisaliście też, że w niektórych przypadkach warto by zrobić remont silnika - jakie to są koszty? (doprowadzenie silnika do dobrego stanu - gdyby taka konieczność zaszła).
Dzięki Wam i tej dyskusji na pewno nieco spokojniej podejdę do tematu bo jeszcze wczoraj byłem niemal gotów wystawić na sprzedaż moje auto (kupione z resztą 2 miesiące temu:) i na gwałt szukanie Eski bądź R-eski:do kupna bądź zamiany mojego auto.
Wybaczcie, że dużo pytam ale jak mam się przesiąść z auta o dekadę młodszego na "nieco" starsze to wolę dobrze wiedzieć co mnie może czekać oprócz większego spalania.
			 
			
					
				
				: 2014-06-25, 18:13
				autor: buba
				bracus pisze:
aha i nie wierzę że można kupić bezwypadkowe S4 (polifta) z realnym przebiegiem do ok 300 tysięcy  za 15 tysięcy złotych
Ty się znasz.... przecież na alledrogo tylko takie są więc skąd w ogóle takie założenie? Zejdź na ziemię... 

 
			
					
				
				: 2014-06-25, 19:52
				autor: Kierownik
				BurnOuT pisze:Jedno z aut w ogłoszeniach to moje auto - S4 B5 Avant 500KM
Cena S4 to bardzo ciężki temat - wszystko kwestia co i za ile się kupi jako bazę.
Auto bezwypadkowe i na bieżąco serwisowane mało nie kosztuje i trzeba się z tymi liczyć. Kupując auto nieserwisowane, w dodatku z przeszłością wypadkową okazuje się że po zakupie zamiast brać się za mody trzeba wydać 5-10tys na doprowadzenie auta do ładu.
Moje auto na obecnej specyfikacji przejechało już około 20 000km użytkowane zarówno w korkach Warszawskich, mrozach -20st, upałach 35st i wypadach wakacyjnych po 500km w jedną stronę.
W ciągu tych kilometrów auto niezliczoną ilość razy widziało 7000rpm i prędkości 250+
Z poważniejszych usterek miałem tylko dwie i obie były z mojej winy.
500+ to już piękny wynik
A jak spalanie względem serii w takiej konfiguracji? 
[ Dodano: 2014-06-25, 19:52 ]
aw69 pisze:70% Biturbo to juz  zajeżdzone trupy, trzeba robić kompleksowy remont silnika góry włacznie z dołem i wtedy jak najbardziej mozna jeździć i uzywać jako daily  400 - 500 KM.
Obawiam się, że możesz mieć rację co do stanu większości sprzedawanych egzemplarzy. 
A jaki jest koszt regeneracji takiego silnika, żeby cieszyć się długą bezproblemową jazda? I kto ogarnia temat remontu tej jednostki w PL?