500+ dla S4 B7
Jak olej jest bardzo nagrzany to mam 0,8-1bar. Przy 2000rpm mam jakies 2,1-2,3bar.
Olej Valvoline 5W50.
Podobne ciśnienie miałem na wolnych na tej z 2.5TDI, ale na wyższych obrotach było z 1 bar więcej niż teraz.
Na Millersie 10W60 miałem w całym zakresie jakieś 0,3 bara więcej.
EDIT:
Auto w końcu doczekało się strojenia :)
Zakończyliśmy na 1.65 bara doładowania bo zabrakło paliwa. Prawdopodobnie gubi się gdzieś ciśnienie na układzie przelewu między bakami. W weekend trzeba będzie poszukać przyczyny problemu. Na 1.8 bara doładowania i jeszcze agresywniejszym zapłonie zaczynało się robić za ubogo, zapętlało wtryski i cofało trochę zapłon.
Ogólnie auto podaje bardzo dobrze. Turbo zaczyna wstawać przy około 2800rpm. Przy około 4000rpm wchodzi nagle pełny boost i trzeba dobrze trzymać kierownicę żeby nie zatrzymać się na drzewie :D
Po naprawieniu paliwa wracam do Digitun na dokończenie roobty :)
Z grubszych rzeczy czeka mnie jeszcze powrót do seryjnego, krótkiego 5 i 6 biegu. Po przepięciu z 4 na 5 auto wychodzi z doładowania i łapie muła (ponad 2000rpm spadek obrotów). No chyba że zmieniam biegi na odcince :D
Olej Valvoline 5W50.
Podobne ciśnienie miałem na wolnych na tej z 2.5TDI, ale na wyższych obrotach było z 1 bar więcej niż teraz.
Na Millersie 10W60 miałem w całym zakresie jakieś 0,3 bara więcej.
EDIT:
Auto w końcu doczekało się strojenia :)
Zakończyliśmy na 1.65 bara doładowania bo zabrakło paliwa. Prawdopodobnie gubi się gdzieś ciśnienie na układzie przelewu między bakami. W weekend trzeba będzie poszukać przyczyny problemu. Na 1.8 bara doładowania i jeszcze agresywniejszym zapłonie zaczynało się robić za ubogo, zapętlało wtryski i cofało trochę zapłon.
Ogólnie auto podaje bardzo dobrze. Turbo zaczyna wstawać przy około 2800rpm. Przy około 4000rpm wchodzi nagle pełny boost i trzeba dobrze trzymać kierownicę żeby nie zatrzymać się na drzewie :D
Po naprawieniu paliwa wracam do Digitun na dokończenie roobty :)
Z grubszych rzeczy czeka mnie jeszcze powrót do seryjnego, krótkiego 5 i 6 biegu. Po przepięciu z 4 na 5 auto wychodzi z doładowania i łapie muła (ponad 2000rpm spadek obrotów). No chyba że zmieniam biegi na odcince :D
Wszystkie wskazania mam na wyświetlaczu seryjnym przez VFIZ. Aczkolwiek brakło mi już wejść, więc 2x AFR + temperatura oleju będzie w jakiś inny sposób zrobiona. Albo zegary w kratki albo jakiś dyskretny wyświetlacz się zamontuje. Ja do pomiaru AFR zamówiłem takie coś: https://www.14point7.com/products/spart ... ntroller-2
Sondy szerokopasmowe mi leżą, więc się wykorzysta.
Początkowo temperatura oleju miała iść z seryjnego czujnika w misce, ale za cholerę nie mogę go zmusić do działania. Wygląda to tak, jakby z czujnika w ogóle nie wychodził sygnał.
Na oscyloskopie cisza na wyjściu sygnałowym :(
Czego log konkretnie Cię interesuje?
Po dzisiejszych testach wychodzi na to, że przy pełnym bucie brakuje z 1,5 bara ciśnienia na listwie. Jutro poszukiwania gdzie te bary :)
Sondy szerokopasmowe mi leżą, więc się wykorzysta.
Początkowo temperatura oleju miała iść z seryjnego czujnika w misce, ale za cholerę nie mogę go zmusić do działania. Wygląda to tak, jakby z czujnika w ogóle nie wychodził sygnał.

Na oscyloskopie cisza na wyjściu sygnałowym :(
Czego log konkretnie Cię interesuje?
Po dzisiejszych testach wychodzi na to, że przy pełnym bucie brakuje z 1,5 bara ciśnienia na listwie. Jutro poszukiwania gdzie te bary :)
co do EGT i temp oleju uważam to za fajne rozwiązanie:
viewtopic.php?t=6882
próbuje złapać gościa różnymi kanałami ale na razie sie nie odzywa..
co do logowania to polecam me7logger który potrafi zlogowac wszystkie kanały na raz i nawet 75 sampli na sekunde (o ile szyna wyrobi) tu masz przykład jak wyglada log:
https://drive.google.com/open?id=11bBze ... FPIp-8SuDe
jak nie chce Ci sie rozkminiać loggera to zrób standard 2+33+115 , 3+20+118
btw jaki masz sterownik w aucie w ogole ?
jaki masz regulator ? 4bary ? jakiewartości masz przy bucie ?
viewtopic.php?t=6882
próbuje złapać gościa różnymi kanałami ale na razie sie nie odzywa..
co do logowania to polecam me7logger który potrafi zlogowac wszystkie kanały na raz i nawet 75 sampli na sekunde (o ile szyna wyrobi) tu masz przykład jak wyglada log:
https://drive.google.com/open?id=11bBze ... FPIp-8SuDe
jak nie chce Ci sie rozkminiać loggera to zrób standard 2+33+115 , 3+20+118
btw jaki masz sterownik w aucie w ogole ?
jaki masz regulator ? 4bary ? jakiewartości masz przy bucie ?
Ostatnio zmieniony 2018-03-25, 21:18 przez imhotet, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak potrzebuję logować to mam w VFIZ taką funkcję albo VCDSem robię. Zrobię w wolnej chwili.
EGT mam normalnie na wyświetlaczu z ECU z fabrycznych termopar przez VFIZa. Tyle że mam płytki z RS6 i temperatura jest od 0 stopni.
Ciśnienie paliwa mam z dołożonego czujnika na listwie. Na 4 biegu przy bucie na regulatorze 4 bary powinno być około 4,5 bara albo lepiej, ale jest 3,5b. To powoduje zapętlanie wtrysków i cofanie zapłonu. W związku z tym mam pompę DW300 do sprzedania i szukam jakiejś lepszej
A i do AFR zamówiłem jednak zestaw Innovate dwukanałowy. Zegar gdzieś wpasuję w kratkę nawiewu.
ECU mam jakieś z Allroada chyba ARE. To starsze czyli ME7.1 z 1Mb flasha.
EGT mam normalnie na wyświetlaczu z ECU z fabrycznych termopar przez VFIZa. Tyle że mam płytki z RS6 i temperatura jest od 0 stopni.
Ciśnienie paliwa mam z dołożonego czujnika na listwie. Na 4 biegu przy bucie na regulatorze 4 bary powinno być około 4,5 bara albo lepiej, ale jest 3,5b. To powoduje zapętlanie wtrysków i cofanie zapłonu. W związku z tym mam pompę DW300 do sprzedania i szukam jakiejś lepszej

A i do AFR zamówiłem jednak zestaw Innovate dwukanałowy. Zegar gdzieś wpasuję w kratkę nawiewu.
ECU mam jakieś z Allroada chyba ARE. To starsze czyli ME7.1 z 1Mb flasha.
Kolego mylisz pojęcia
To co podesłałeś wyżej tyczy się EGT czyli temperatury spalin. Tak jak pisałem ja mam to ogarnięte przez wymianę czujniki EGT z RS6 i dalej odczytuję z bloków pomiarowych z ECU. Ten układzik z linku to po prostu dodatkowy kontroler konwertujący napięcie z termopary na cyfrowe wskazanie na wyświetlaczu 7 segmentowym. Jak nie masz jak odczytywać z ECU albo lubisz wyświetlacze to jest to dobre i tanie rozwiązanie 
A ten Innovate to kontroler + sonda lambda do pomiaru AFR czyli składu mieszanki. Seryjne sondy lambda w 2.7t są wąskopasmowe i trzeba dołożyć coś szerokopasmowego aby dokładnie mierzyć AFR. Można też wymienić seryjne sondy lambda na szerokopasmowe a kontroler ma wyjście emulujące sondę wąskopasmową które potem można podpiąć do ECU żeby ten też miał informacje o składzie mieszkanki.


A ten Innovate to kontroler + sonda lambda do pomiaru AFR czyli składu mieszanki. Seryjne sondy lambda w 2.7t są wąskopasmowe i trzeba dołożyć coś szerokopasmowego aby dokładnie mierzyć AFR. Można też wymienić seryjne sondy lambda na szerokopasmowe a kontroler ma wyjście emulujące sondę wąskopasmową które potem można podpiąć do ECU żeby ten też miał informacje o składzie mieszkanki.
Czas na jakiś update. Ostatnio prace zwolniły, bo w zasadzie wszystko osiągnęło zakładany stan
.
Dwutarcz od A5 zakończył żywot.
Wjechał dwutarcz od Lamików.
Pojawił się też zestaw do pomiaru AFR.
Na wszczep czekają zegary RB4 z B6. Trzeba będzie trochę porzezać z elektryką do nich
Pojawiły się felgi Rotiforma + opony Pilot Sport 4S (ogólnie suuuper opona). Było trochę rzezania z dystansami i skończyło się na zupełnie nowych wykonanych "na wymiar".
Przerobiłem od zera sterowanie sprężarką klimy tj. wjechała nowa sprężarka z zaworkiem jak siedzi w oryginale w B6/B7 + nowa łapa mocująca ją do silnika. Podorabiałem węże klimatyzacji, jeszcze nowa chłodnica klimy i w końcu mam klimę działającą jak w serii.
Przy okazji wyrzezałem nowe ładne sterowanie wentylatorów chłodnicy + uruchomiłem w końcu pompkę elektryczną wody. Przy pałowaniu i zgaszeniu po kilku minutach postoju potrafiło być 130-140 stopni na wodzie. Teraz nie wychodzi poza 115-120 bo pompka mieli wodę + wentylator działa po zgaszeniu. Ogólnie odradzam pomysł usuwania tej pompki.
Z grubszych wydatków w tym miesiącu w końcu wlecą nowe hamulce. Miały być wcześniej, ale budżet na to rozwaliła awaria sprzęgła :(
Mam tylko jeden baaardzo wkurwiający problem, z którym sobie nie mogę poradzić mianowicie wyjące wspomaganie. Objawia się to tym, że pompa delikatnie jęczy jak się nagrzeje płyn, wspomaganie słabnie a prace pompy czuć na kierownicy. Pompa nowa Bosch'a. Płyn nowy z ASO. Chłodnica wspomagania duża ładna. Nowy sterownik do servotronic'a. Tylko jeszcze magla nie wymieniałem...
To tyle póki co :)

Dwutarcz od A5 zakończył żywot.

Wjechał dwutarcz od Lamików.

Pojawił się też zestaw do pomiaru AFR.

Na wszczep czekają zegary RB4 z B6. Trzeba będzie trochę porzezać z elektryką do nich

Pojawiły się felgi Rotiforma + opony Pilot Sport 4S (ogólnie suuuper opona). Było trochę rzezania z dystansami i skończyło się na zupełnie nowych wykonanych "na wymiar".

Przerobiłem od zera sterowanie sprężarką klimy tj. wjechała nowa sprężarka z zaworkiem jak siedzi w oryginale w B6/B7 + nowa łapa mocująca ją do silnika. Podorabiałem węże klimatyzacji, jeszcze nowa chłodnica klimy i w końcu mam klimę działającą jak w serii.
Przy okazji wyrzezałem nowe ładne sterowanie wentylatorów chłodnicy + uruchomiłem w końcu pompkę elektryczną wody. Przy pałowaniu i zgaszeniu po kilku minutach postoju potrafiło być 130-140 stopni na wodzie. Teraz nie wychodzi poza 115-120 bo pompka mieli wodę + wentylator działa po zgaszeniu. Ogólnie odradzam pomysł usuwania tej pompki.
Z grubszych wydatków w tym miesiącu w końcu wlecą nowe hamulce. Miały być wcześniej, ale budżet na to rozwaliła awaria sprzęgła :(
Mam tylko jeden baaardzo wkurwiający problem, z którym sobie nie mogę poradzić mianowicie wyjące wspomaganie. Objawia się to tym, że pompa delikatnie jęczy jak się nagrzeje płyn, wspomaganie słabnie a prace pompy czuć na kierownicy. Pompa nowa Bosch'a. Płyn nowy z ASO. Chłodnica wspomagania duża ładna. Nowy sterownik do servotronic'a. Tylko jeszcze magla nie wymieniałem...
To tyle póki co :)