Silnik zgasł - nie pali

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

tak gadu gadu o tym lpg, przestraszony biorę się za naukę i ustawianie wszystkich możliwych korekcji, ale wracając do tematu samochodu: przy kiepskim afr i związaną z tym temperaturą która spowodowała takie wypalenie kata, jak to jest że nie zareagował układ zabezpieczający działający na podstawie wskazań egt i sondy? jak przy strojeniu lpg coś było nie tak, to sterownik silnika natychmiast zalewał paliwem, od razu miałem komunikaty o całkowitym otwarciu wtryskiwaczy
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Warmooz »

Jeśli wydajność instalacji była za mała to całkowite otwarcie wtryskiwaczy nic nie da, po prostu nie przeleci przez nie więcej gazu niż to możliwe i bum. Rozumiem że ECU benzynowe na wzrost EGT reaguje tylko podlewaniem silnika? Można go tak ustawić żeby np. ograniczał w takim wypadku doładowanie? U mnie poprzedni właściciel wgrał takiego gotowca że przy pełnym bucie wtryski benzynowe mi pętlą (tak przynajmniej mówił mi gazownik, muszę sprawdzić bo nie chce mi się wierzyć że są tak mało wydajne dla seryjnego silnika) więc na wzrost EGT ecu nie ma jak zareagować.
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

nawet jeśli nic nie da, to jest to jakiś komunikat, ze względu na wydajność systemu muszę mieć ciśnienie lpg powyżej 1.5 bara
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Panowie to jest silnik biturbo o czym 99% gazownikow nie ma pojeciA nie mowiac o ustawieniu mapy lpg. Podzepoly musza byc wydajne na 120% mocy auta.

Nie moze byc zadnego przerywania, szarpania, przelaczania. NIC. I to nie na jalowym ale po 10-20min jazdy z pedalem w podlodze. Kazdy objaw z powyzszych powinien zaniepokoic. Regulacje niestety trzeba kilka razy w roku robic i od tefo nie ma ustepstw zeby bezpiecznie jezdzic
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

modek pisze:nawet jeśli nic nie da, to jest to jakiś komunikat, ze względu na wydajność systemu muszę mieć ciśnienie lpg powyżej 1.5 bara
Modek to nie ze względu na wydajność systemu a sposób montażu komponentów musisz mieć takie ciśnienie w instalacji LPG. Dam Ci prosty przykład... U mnie 1.2 bar/ 444 ps u Ciebie 1.5 bar i 320 ps. Mamy przecież takie same wtryski LPG i elektronike. Sam dobór gratów masz całkiem ok jednak miejsce ich montażu i inne "myki" o których pisałem wcześniej powodują to ,że ciśnienie LPG leci na pysk i jedyne wyjście w Twojej sytuacji aby to chodziło było zwiększenie ciśnienia. Temat EGT na gazie jest też bardzo ciekawy bo np. u mnie na sportecu na PB czasami EGT przekraczało delikatnie 940*. Na gazie choć bym nie wiem co bym miał zrobić to nie szło przekroczyć 940* Kolejną ciekawą sprawą są bonusy w postaci dodatkowych koni i nm które pojawiły się u kilku użytkowników z tego forum... Co do "zwłoki" komputera od lpg - nie występuje. Ale... MOŻE jeśli mapsensor i czujnik temp. lpg jest na końcu 2 metrowego przewodu i w dodatku występuje parę innych fuckupów. Dlatego LPG w biTurbo musi być dobrze przemyślane :)
Ostatnio zmieniony 2015-04-10, 12:09 przez ghost, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

na pewno mamy inne parowniki, i raczej chodzi mi o diagnozę niż skład :mrgreen:
pytanie brzmi: dlaczego zawiódł system wyposażony w tyle narzędzi do sprawdzania? no tak sam z siebie nie wymyśliłem sobie że ma chodzić na wysokim ciśnieniu

chyba wymienię sondy, ponad 200 000 już mają, na pewno taniej niż nowy silnik
Ostatnio zmieniony 2015-04-11, 10:06 przez modek, łącznie zmieniany 1 raz.
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
kwiatu88
Posty: 42
Rejestracja: 2015-02-06, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kwiatu88 »

dobra auto odebrane, śmiga aż miło, thx aw69

Pytanie teraz kolejne, jako że nie można jednoznacznie określić co było przyczyną. Wiadomo tylko że było gorąco w hu* wszystko poplynęło stopiło się, stało się to w trakcie jazdy na lpg. Sprawdzę instalację gazową wraz z wtryskami, czy dać do sprawdzenia wtryski benzynowe lub/i gazowe?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Jak odebrales to wpadaj dzisiaj na spota ;-)
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
cybul
Posty: 36
Rejestracja: 2014-04-24, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cybul »

Mam u siebie w 2.7 instalacje i na gazie do póki się nie zagrzeje szarpie przy zmianie biegu. Gazownik twierdzi, że jest coś nie tak na benzynie bo niby korekty idą za bardzo na plus i czy jest ktoś kto mi to ogarnie i powie co trzeba zrobic? a widząc co tu się stało wolę tego uniknąć... jestem z wrocka i moge dojechać kawałek ale nie na drugi koniec polski:)
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Cybul najpierw zrobic lobi na PB. Ale pewnie z gazem cos namieszane i to bardzo:) hehehe
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
kwiatu88
Posty: 42
Rejestracja: 2015-02-06, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kwiatu88 »

Witajcie, z racji tego że miałem trochę czasu wolnego rozebrałem silnik na części pierwsze, dużo gratów zostaje na sprzedaż, a resztę na złom oddałem, ale przed oddaniem chciałem zobaczyć co stało się pod głowicami. Według mnie to co się tutaj wydarzyło nie ma nic wspólnego z gazem a raczej z pękniętą śrubą napinacza gdzie doszło do poluzowania się paska. Akcja działa się przy 150km/h, rozrząd zrobiony ok 2800 przed katastrofą.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f8 ... 3b364.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f3 ... 7dbc0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d8 ... 620a4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c78 ... 37640.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b77 ... 4b438.html
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

kwiatu88 pisze:Witajcie, z racji tego że miałem trochę czasu wolnego rozebrałem silnik na części pierwsze, dużo gratów zostaje na sprzedaż, a resztę na złom oddałem, ale przed oddaniem chciałem zobaczyć co stało się pod głowicami. Według mnie to co się tutaj wydarzyło nie ma nic wspólnego z gazem a raczej z pękniętą śrubą napinacza gdzie doszło do poluzowania się paska. Akcja działa się przy 150km/h, rozrząd zrobiony ok 2800 przed katastrofą.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f8 ... 3b364.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f3 ... 7dbc0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d8 ... 620a4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c78 ... 37640.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b77 ... 4b438.html
poluzowany/zerwany rozrząd nie przetopił by Ci raczej silnika... To wygląda jak ten alu terminator, jak strzała z dwururki dostał
kwiatu88
Posty: 42
Rejestracja: 2015-02-06, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kwiatu88 »

on nie wygląda na przetopiony.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Zobacz ze masz przetopiona cala komore spalania.
ODPOWIEDZ