Kompresja na cylindrach ZIMNY/CIEPLY

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Kompresja na cylindrach ZIMNY/CIEPLY

Post autor: pene_czw »

Witam. Zrobiłem pomiar kompresji w warsztacie. Chcę zalać xado i zobaczyć czy bedzie poprawa. Mam dilmik z pomiaru, jednak na zimnym bylo miedzy 6-8Bar a na rozgrzanym niewiele więcej ;O Ma ktoś informacje ile powinno być, bo wg mnie to kaplica.....generalnie S4 jeździ b. dobrze. Przebier oryg. (spr. w serwisie) 156tys.
0-100 - 5.8sek

ps. przy okazji wymieniłem świece na NGK Irydowe.

https://youtu.be/BgJg10UH1AM
POMIAR LEWEJ STRONY. W opisie zaznaczylem na którym ile bar.

https://youtu.be/o5ScZxzATPc
POMIAR PRAWEJ STRONY
Sprzedaję S4 dla RS6
Zagór
Posty: 48
Rejestracja: 2016-04-13, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Zagór »

RS3 [8V] Sportback '15
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Jak to zwykle bywa winno byc pewno min 10
pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pene_czw »

hmm...powiem tak. Auto bylo rozgrzane do 90*. (ok5km przejechalem) postal 15minut i był pomiar....

Czy to wiarygodne?

Co oznacza moj wynik?
Lewa strona od 7,5 do 9,0
Prawa strona od 5,6 do 6,6

Uszczelki pod glowica? Bo zaznaczam ze moc jest dobra. Jedynie raz na kiedyś uzupełniam płynu po troszkę.
Sprzedaję S4 dla RS6
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Probe olejowa bys zrobil.Jak plynu ubywa to podjedz i zrob test na zawartosci spalin w ukladzie chlodzenia.Wtedy bedziesz wiedzial czy to tylko wyciek czy moze uszczelka
Dydol2
Posty: 3
Rejestracja: 2016-12-07, 00:06
Lokalizacja: Lodz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dydol2 »

Pierscienie tlokowe na milion %. Przypadlosc BBK. Zjadlem zeby na eSce wiec wiem co mowie kolego. Demontaz tloka i jazda do Lodzi po pierscienie na wymiar bo w ASO komplet ponad 2000zl. No i oczywiscie zaleznie czy robisz sam czy nie to robocizna i uszczelki czapek i glowic. Ogolnie droga inwestycja :/

Jakbys mial jakies pytania wal smialo.

Zeby sie upewnic mozesz zrobic tak jak kolega wspomina probe olejowa. Pomiary faktycznie kaplica, eska wyjezdzala z tego co pamietam z 13.9 z fabryki. 10 jest jeszcze dopuszczalne ale 5 to Ci za chwile pierscionek porysuje blok i bedzie nowy motor potrzebny bo bloku raczej sie nie kupi...
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Pierścienie bez problemu są dostępne w zamienniku, wiem bo składałem niedawno dla siebie taki silnik po tym jak korba postanowiła opuścić blok, który też da się kupić ... Czapki do zdjęcia i do sprawdzenia, cylindry zalać naftą i będzie wiadomo ;-)
pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pene_czw »

Mam 2 sprawy:
1. oleju nie bierze....do 1l na 10tys
2. moc jest konkret poniżej 6sek do 100

Mam jeszcze jedno pytanie, kiedyś wymieniano mi te zaworki i byla lekka poprawa, rzadziej grzechotało, warto to wymienić raz jeszcze?

Pojawiło mi sie dodatkowo dłuższe grzechotanie na zimnym, oraz po np godzinnym postoju (temp. jeszcze 40*) a i tak potrafi zagrzechotać. Czyżby napinacze?
https://youtu.be/s41XvFvqiww mam datami kilka filmikow z odpalenia na zimnym. Ktoś kto "zjadł zęby" na bbk pewnie ma to obsłuchane. np dydol


Tu filmik z odpalenia i jazdy po 1h postoju:
https://youtu.be/zdbCQeItZCg

ps. tak dostał obrotu aż temp. spadła

a tutaj odpalenie po chwili:
https://youtu.be/3GrmGzepdcU

Tak pracuje silnik bez kompresji?? Może to ich urządzenie walnięte? Podjade gdzie indziej i próbę olejowa zrobie

[ Dodano: 2017-01-06, 11:06 ]
Coś mi się przypomniało. Przecież wlałem ten dodatek do oleju Xado....od tego czasu mocniej chrobocze rozrząd. Pewnie zmienił charakterystyke oleju i wrażliwy BBK tak reaguje. Zleje ten olej i zaleje nowym...
Sprzedaję S4 dla RS6
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

Rozrząd słychać bo na pewno są już wywalone napinacze albo popękane ślizgi...
pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pene_czw »

z tym ze....21go bylo spoko a po zalaniu Xado momentalnie sie zrobil kibelek. Sprawdzilem olej na bagnecie i zrobil sie gesty jak smoła. Rano go zwale i zobacze. Bo To za szybko na tak duży postęp klekotania. Nagle po 2 dniach wali jak szalone? Zdaje mi się, że to powinien być proces nie skrajny tylko postępujący
Sprzedaję S4 dla RS6
bombel9
Posty: 203
Rejestracja: 2015-03-02, 20:57
Lokalizacja: Opolskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bombel9 »

A który Xado zalałeś 5w50 10w60 5w40?? Może minusowe temp przyczyniły się do tego....Albo złośliwość rzeczy martwych że dało coś dupyyy mówie o układzie rozrządu...Jeżeli nie ufasz xado zawsze możesz zalać coś innego zobaczysz jak będzie wygądała sytuacja...
pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pene_czw »

to byl xado magnum. pol tubki tego uszlachetniacza. Z rana zrzuce stary olej i wlewam castrol taki jak miałem castrol 5w40. Dam znać. Wtedy mamy dodatkowe dane jak reaguje nasz rozrząd na tego typu gówienka.

ps. w kilku autach firmowych lałem to xado i nie było negatywnych skutków. Ale BBK jak wiadomo jest bardzo wrażliwy.

A jest możliwe, że za dużo za gesty olej rozpierniczy napinacze? Na odcinku 600km i ok 20-30 odpaleniach auta?? mi się to wydaje nierealne hmmm...
Sprzedaję S4 dla RS6
bombel9
Posty: 203
Rejestracja: 2015-03-02, 20:57
Lokalizacja: Opolskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bombel9 »

Wiec dolałęś tylko rewitalizant do starego oleju??
pene_czw
Posty: 8
Rejestracja: 2016-04-30, 23:17
Lokalizacja: Człuchów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pene_czw »

tak jest. Zrobilem wg zalecen na opakowaniu
Sprzedaję S4 dla RS6
niebieski708
Posty: 80
Rejestracja: 2014-03-04, 21:53
Lokalizacja: Płock
Płeć:
Kontakt:

Post autor: niebieski708 »

Jak zrobisz próbę olejową to wyjdzie co to, ale obstawiam że nie pierscienie. 3/4 aut ma problem z zaworami.
Z fabryki silnik jak wyjeżdżał miał miedzy 13-14bara. Różnica między cylindrami może wynosić max 3 bary. Najniższa wartość granicznaczna to 9 barów.
Tak więc twoj silnik kwalifikuje sie do remontu.

[ Dodano: 2017-01-21, 08:39 ]
W pierwszym filmiku wygląda na fazator/nastawniki. Drugi nie odpala, a w trzecim (słucham na telefonie) nie słychać wyraźnie ( z zewnatrz byś musiał zrobić).
ODPOWIEDZ