hamulce tył
hamulce tył
Witam, mam plan kupić na tył do mojej s4 b5 sedan zestaw tarcza 320mm z zaciskiem jednotloczkowym, z przodu mam 6-tlok + 345mm tarcze. Czy tyl nie bedzie troche za bardzo hamowal? Jednotlok chyba nie powinien za bardzo hamowac wzgledem 6-tloka, chyba ze sie myle.
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 2014-03-11, 19:00
- Lokalizacja: ŁDZ/WWA
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
- Lokalizacja: Cze-wa
- Płeć:
- Kontakt:
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
taki myk z różnymi tłoczkami ma na celu :Dobrzanskis4b6 pisze:a mnie osobiście się wydaje że to żadna różnica czy hamowanie zaczyna się od dużego tlokcza czy też małego...
Chyba że zrobi ktoś wyraźny,mierzony test i sprawdzi siłę hamowania
- równe zużycie klocków
- równomierną siłę dociskania klocka do tarczy
- pył i gazy z początku styku klocka z tarczą powodują poduszkę która w ostatniej części klocka inaczej reaguje
Nawet sam nie wiesz że w Twoich obecnych 8-tłokach masz tak samo mniejsze i większe tłoczki kierunkowo ustawione.
Nie nam to podważać, mędrne głowy to wymyśliły i stosowane jest w Brembo nie bez powodu
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
- Lokalizacja: Cze-wa
- Płeć:
- Kontakt:
wg tego co znalazlem to tu są graty:Dobrzanskis4b6 pisze:Tył rs6 c5 335mm po lekkich modach wchodzimarek to ma u siebie w limo lub tak jak ja tarcze 330mm s4 b8 i 4tlok tylko wtedy trzeba o ręcznym jeszcze pomyśleć
335mm z rs6
piasty (?)
8E0 505 435 P
8E0 505 436 P
dolne wahacze
4B3 505 311 A
4B3 505 312 A
górne wahacze 4B3 505 323 (2x)
półośki: 4B3 501 203 B 2x
zaciski
4B3 615 423
4B3 615 424
tarcze
4B3 615 601 B (lub C dla nawiercanych) 335x22mm
4B3 615 602 B (lub C dla nawiercanych)
jarzma 4B3 615 425 2x
zestaw klocków 4B3 698 451 A
przewody hamulcowe 4B0 609 721 AA (2x)
4Z7 501 530 (2x) - Spurstange wg. google translate jest to drążek kierowniczy...
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Odgrzeję kotleta, ponieważ nie padła konkretna odpowiedź.
Jak założyciel tematu - mam 6-tłok z porsche i tarcze 345/350 mm pod felgę 18"
Jaki zestaw na tył najlepiej będzie pasował do moich hamulców z przodu? Preferuję taki, w którym wszystko będzie P&P.
Komplet z RS4 B5 nie będzie trochę za agresywny względem przodu?
Jak założyciel tematu - mam 6-tłok z porsche i tarcze 345/350 mm pod felgę 18"
Jaki zestaw na tył najlepiej będzie pasował do moich hamulców z przodu? Preferuję taki, w którym wszystko będzie P&P.
Komplet z RS4 B5 nie będzie trochę za agresywny względem przodu?
Wersja economy to tarcza z s4b6 300mm i adapter na zacisk s4b5.
Lepsza opcja to SWAP całego układu z s4b6 tj tarcza300 i zacisk. Musisz wówczas zastosować dystans 9mm między zwrotnice a jarzmo(mam tak u siebie)
Następna opcja to zastosowanie tarczy 310? Ktoś gdzieś o takim secie wspominał lecz nie wiem czy to doszło do skutku i z jakim zaciskiem miało to działać.
No i opcja budżetowa czyli komplecik z rs4b5.
Najlepsza to 4tlok Brembo lecz tu o p&p to zapomnij bo ręczny musisz jeszcze jakoś rozwiazac. Ogólnie rzecz biorąc im lepsza opcje wybierzesz to masz więcej kombinacji.
Rs4b5 z tyłu za mocny? Hehe pierwsze słyszę;)
Lepsza opcja to SWAP całego układu z s4b6 tj tarcza300 i zacisk. Musisz wówczas zastosować dystans 9mm między zwrotnice a jarzmo(mam tak u siebie)
Następna opcja to zastosowanie tarczy 310? Ktoś gdzieś o takim secie wspominał lecz nie wiem czy to doszło do skutku i z jakim zaciskiem miało to działać.
No i opcja budżetowa czyli komplecik z rs4b5.
Najlepsza to 4tlok Brembo lecz tu o p&p to zapomnij bo ręczny musisz jeszcze jakoś rozwiazac. Ogólnie rzecz biorąc im lepsza opcje wybierzesz to masz więcej kombinacji.
Rs4b5 z tyłu za mocny? Hehe pierwsze słyszę;)
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
Napisałem w robocie wylewnego posta, ale chyba go nie klepnąłem
W skrócie:
Z tego co wiem to chronologicznie pod względem jakości hamowania: seria, 300 mm plus adapter, komplet S4 B6, komplet RS4B5, wspomniane przez Ciebie Brembo.
Mówisz, że komplet od RS4B5 nie będzie zbyt mocny względem mojego przodu (6tłok z tarczami 350 mm), a masa ludzi jeździ na tak zmodzonym przodzie i serii z tyłu, chwalą sobie i nawet nie kwestionują jakości hamowania tylnych hamulców. A myślę, że różnica hamowania między serią, a RS4B5 jest bardzo duża, wszak to 3 pozycje różnicy w wyżej wymienionej hierarchii.
Biję do tego, że nie dogrzebałem się do żadnej, nawet skromnej wiedzy w tym temacie, a rozrzut subiektywnych zdań w tym temacie jest naprawdę wielki. Wiedzy dotyczącej przednich hamulców jest dużo, a o dopasowywaniu tylnych do przednich w naszych Skach nie ma w ogóle.

W skrócie:
Z tego co wiem to chronologicznie pod względem jakości hamowania: seria, 300 mm plus adapter, komplet S4 B6, komplet RS4B5, wspomniane przez Ciebie Brembo.
Mówisz, że komplet od RS4B5 nie będzie zbyt mocny względem mojego przodu (6tłok z tarczami 350 mm), a masa ludzi jeździ na tak zmodzonym przodzie i serii z tyłu, chwalą sobie i nawet nie kwestionują jakości hamowania tylnych hamulców. A myślę, że różnica hamowania między serią, a RS4B5 jest bardzo duża, wszak to 3 pozycje różnicy w wyżej wymienionej hierarchii.
Biję do tego, że nie dogrzebałem się do żadnej, nawet skromnej wiedzy w tym temacie, a rozrzut subiektywnych zdań w tym temacie jest naprawdę wielki. Wiedzy dotyczącej przednich hamulców jest dużo, a o dopasowywaniu tylnych do przednich w naszych Skach nie ma w ogóle.
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
- Lokalizacja: Pulawy
- Płeć:
- Kontakt:
Wiesz, jeździć a jeździć ... Hehe.WojtasTaba pisze:Napisałem w robocie wylewnego posta, ale chyba go nie klepnąłem![]()
Mówisz, że komplet od RS4B5 nie będzie zbyt mocny względem mojego przodu (6tłok z tarczami 350 mm), a masa ludzi jeździ na tak zmodzonym przodzie i serii z tyłu, chwalą sobie i nawet nie kwestionują jakości hamowania tylnych hamulców. A myślę, że różnica hamowania między serią, a RS4B5 jest bardzo duża, wszak to 3 pozycje różnicy w wyżej wymienionej hierarchii.
Z resztą kolega post wyzejj wyjaśnił Ci chyba wszystko;)
Imo albo 300mm (najlepiej s4b6 bo tłoczek deczko wiekszy- linka ręcznego starcza) albo od razu brembo
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
- Lokalizacja: Pulawy
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Kontakt:
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=125&t=20995 - ostatni post z tego linku jest przykładem wyjaśnienia "wszystkiego" w identycznym temacie dla innego auta ;)yareckiS4 pisze:Z resztą kolega post wyzejj wyjaśnił Ci chyba wszystko;)
Zacisk S4B6 wchodzi p&p wraz z z ręcznym, tak?
Widzę, że klocek hamulcowy jest również większy niż w zacisku z S4 B5. Dlaczego więc przy tarczy 300 mm zazwyczaj piszą o adapterze do oryginalnego zacisku, zamiast zmieniać na ten od S4 B6
