S4 B5 AGB SPORTEC - nie schodzi z obrotów

Moderatorzy: buba, Mod-Team

corrsche.vr6
Posty: 6
Rejestracja: 2016-08-20, 08:18
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 AGB SPORTEC - nie schodzi z obrotów

Post autor: corrsche.vr6 »

Witajcie Koledzy,

Mam nietypowy temat: Audi S4 B5 AGB z programem SPORTEC'a dziwnie zachowuje się przy zdjęciu nogi z gazu i szybkim przełożeniu biegu - obroty spadają bardzo wolno (szczególnie ciekawie wygląda to przy hamowaniu silnikiem - auto zamiast wyhamowywać początkowo się rozpędza).
Czy jest to kwestia samego programu (podtrzymanie obrotów turbiny)?
Diagnostyka statyczna jak i logi dynamiczne bez żadnych błędów/nieprawidłowości.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
daniel.c
Posty: 73
Rejestracja: 2013-11-09, 20:55
Lokalizacja: Łomża
Płeć:
Kontakt:

Post autor: daniel.c »

Sprawdź czy poprawnie działa switch F36 na pedale sprzęgła.
daw2
Posty: 154
Rejestracja: 2014-01-07, 17:11
Lokalizacja: lubaczów
Kontakt:

Post autor: daw2 »

Raczej czy silnik nie łapie lewego powietrza
Garret
Posty: 55
Rejestracja: 2014-07-20, 20:35
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Garret »

daniel.c pisze:Sprawdź czy poprawnie działa switch F36 na pedale sprzęgła.
dokładnie, grupa 66 na vagu
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Z tego co pamietam na kanale 66 w ktoryms oknie powieniens miec 1000 jak wcisniesz sprzeglo powinno byc 1100 a gdy wscisznie hamulec i sprzeglo 1111. OD tego zacznij.
Czesto tak jest jak ten czujnik padnie to podbija obroty.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

A sprawdziles chociaz bledy?
corrsche.vr6
Posty: 6
Rejestracja: 2016-08-20, 08:18
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: corrsche.vr6 »

Cześć,

Tak jak napisałem w pierwszym poście - żadnych błędów nie ma (sprawdzał GTO).
Moc prawidłowa jak przy SPORTEC'u ST1, w układzie doładowania żadnych problemów.
Z tego co doczytałem na angielskich forach, F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce - jego uszkodzenie nie będzie widoczne programowo.
Garret
Posty: 55
Rejestracja: 2014-07-20, 20:35
Lokalizacja: wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Garret »

corrsche.vr6 pisze:Cześć,

Tak jak napisałem w pierwszym poście - żadnych błędów nie ma (sprawdzał GTO).
Moc prawidłowa jak przy SPORTEC'u ST1, w układzie doładowania żadnych problemów.
Z tego co doczytałem na angielskich forach, F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce - jego uszkodzenie nie będzie widoczne programowo.
tak jak pisał kurpiu, bardzo łatwo sprawdzić czy f36 działa, vag -> bloki pomiarowe, kanał 66, bodaj w 3 okienku masz 0001, wciskasz sprzęgło i powinno pojawić się 0101, jeśli cały czas jest 0, czujnik sprzegła jest w dupie
corrsche.vr6
Posty: 6
Rejestracja: 2016-08-20, 08:18
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: corrsche.vr6 »

Witajcie,
Zdemontowałem wczoraj czujnik sprzęgła. Na pewno był nieprawidłowo zainstalowany tzn. zbyt mocno wkręcony przez co wciśnięcie pedału sprzęgła w początkowym zakresie skoku pedału sprzęgła nie powodowało rozwarcia styków (komputer otrzymywał informację, że pedał sprzęgła nie jest wciskany/wciśnięty). Sam czujnik (o bardzo prostej budowie) na pewno jest sprawny (sprawdziłem multimetrem).
Zainstalowałem prawidłowo czujnik - testy będę robił pod koniec przyszłego tygodnia.
Napiszę czy sama regulacja czujnika pomogła.
Pisząc o tym, że "F36 nie jest uwzględniony w diagnostyce" chodziło mi o samo-diagnostykę. Stan jego pracy (otwarty/zamknięty) można oczywiście podejrzeć w logach. Problem w tym, że jak się okazało nie było to permanentne uszkodzenie czujnika tylko nieprawidłowe działanie w pewnym zakresie.
Pozdrowienia
Adam
ODPOWIEDZ