C5 V8 - wibracje pod obciążeniem
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
C5 V8 - wibracje pod obciążeniem
A6 C5 4.2 V8 Avant Quattro, silnik ARS skrzynia Tiptronic 5hp24 - borykam się z drażniącymi wibracjami na budzie które pojawiają się w dziwnych okolicznościach. Postaram się mniejwięcej to opisać, może ktoś spotkał się z czymś podobnym i podpowie sensowne wyjaśnienie...
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze (im mocniejsze przyspieszenie tym mocniej odczuwalne)
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120-140km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej dość niskiej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego przyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie wydaje mi się że nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie faluje, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Okoliczności jest kilka kiedy wibracje się nasilają:
Przyspieszanie, prędkość 30 km/h-40km/h - wtedy wibracje są najsilniejsze (im mocniejsze przyspieszenie tym mocniej odczuwalne)
Potem wibracje maleją by nasilić się przy ok 70km/h i przy 120-140km/h.
Podczas zdjęcia nogi z gazu przy niższych prędkościach (kiedy nie ma lock-up) wibracje ustają praktycznie całkowicie - nie występują podczas swobodnego toczenia zatem.
Podczas zdjęcia nogi z gazu na lock-up lub na niższych biegach w trybie TIP - są odczuwalne.
Podczas utrzymywania stałej dość niskiej prędkości na płaskim terenie - wibracje ustają.
Podczas utrzymywania stałej prędkości pod górkę - są odczuwalne.
Co bardzo dziwne, wibracje są mocniej odczuwalne podczas skrętów i jednoczesnego przyspieszania, jednakże DUŻO mocniej je czuć podczas skrętu w PRAWO...
Również podczas nawet delikatnych skrętów w prawo słyszę jakby buczenie opony z lewego przodu auta..
Podczas jazdy delikatnie pomału kilka km/h w kółko w każdą stronę nie czuć wibracji.. Pojawiają się dopiero przy wyższych prędkościach.
No i panowie teraz pytanie - w czym szukać przyczyny. Przejrzałem podporę - wygląda na faktycznie niedawno wymienioną. Wał posiada luzy, ale nie są one jakieś kosmiczne i generalnie wydaje mi się że nie powinny powodować tak bardzo odczuwalnych wibracji.
Skrzynia biegów chodzi dobrze, nie przeciąga, ładnie zmienia biegi, nie faluje, nie marudzi i wszystko jest OK. Mam natomiast obawy o różnicówkę centralną z torsenem bo jest z niej delikatny wyciek.
Ma ktoś jakiś pomysł?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Przyjrzałem się przegubom przednim i z jednej strony (pasażer) jest wszystko ok, ale od kierowcy wygląda na to że ma delikatny luz:
https://www.youtube.com/watch?v=xK4pmbwfNMQ
Pytanie czy to może powodować mocno odczuwalne wibracje.. Co sądzicie?
By the way, przegub już kupiony (kamoka 8709, dedykowany do sharana) i jak tylko znajdę chwilę czasu i dostęp do kanału to się za to wezmę.
https://www.youtube.com/watch?v=xK4pmbwfNMQ
Pytanie czy to może powodować mocno odczuwalne wibracje.. Co sądzicie?
By the way, przegub już kupiony (kamoka 8709, dedykowany do sharana) i jak tylko znajdę chwilę czasu i dostęp do kanału to się za to wezmę.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Problem w tym, że do A6 4.2q w automacie nie ma przegubów wewnętrznych. Nie istnieje taka część. W aso możesz kupić z półośką conajwyżej. Motyw z kamoką to patent - ta konkretna część a nie jej zamiennik właśnie podchodzi do tego auta. Wg producenta przewidziana jest do sharana 4motion tdi. Ale chłopaki na ruskim forum odkryli że pasuje, kilku przetestowało i chwali rozwiązanie, a teraz czas na mnie. Jak nie pożyje krócej niż 20kkm to będę zadowolony :)Immo pisze:Nie chcę być złym prorokiem, ale ta Kamoka może długo nie pojeździć.
Porządne przeguby to Löbro/Spidan.
Ja w s4 b6 miałem dokładnie to samo co ty. Wymieniałem wszystko co można było razem z całym wałem bo podpora jest niewymienna, zawieszenie, mocowania itp. . A okazała się poloska z przodu która rzekomo nie mogła dawać takich wibracji. Jednak postawiłem na swoim i poprosiłem o wymianę i po roku zmagań ustało. A miałem identyczne obawy co ty. Skrzynia tez automat. Wyszło ze przegub. ;)
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
No i koledzy, sukces połowiczny niestety. Dalej pojawiają się wibracje przy 30km/h podczas przyspieszania, potem znikają i praktycznie są niewyczuwalne. Nie jechałem ostrzej jeszcze żadnego zakrętu ale tych też nie będzie. Także wymiana przegubu pomogła i wyeliminowała jedno źródło wibracji. Teraz trzeba znaleźć drugie..
No i info dla potomnych - dla A6 4.2 w Tipie przegub przedni wewnetrzny to Kamoka 8709 - dedykowany do Sharana 1.9TDI 4motion :) Pasuje idealnie, kropka w kropkę to samo co oryginał.
No i info dla potomnych - dla A6 4.2 w Tipie przegub przedni wewnetrzny to Kamoka 8709 - dedykowany do Sharana 1.9TDI 4motion :) Pasuje idealnie, kropka w kropkę to samo co oryginał.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt:
Wymieniłem jeden i z przegubami jest już na 100% wszystko ok. Na kierownicy jest wieczny spokój a wcześniej były wibracje odczuwalne, zwłaszcza przy większej prędkości. Także te wibracje przy 30km/h mogą pochodzić z torsena lub z wału. Co ciekawe, przy cofaniu też występują przy 30km/h. Także to na pewno nie jest żaden z przegubów..
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2016-10-10, 13:14
- Lokalizacja: Bukowno
- Kontakt: