Brak zasilania na pompie paliwa s4b5 sedan
Brak zasilania na pompie paliwa s4b5 sedan
Witam Szanownych kolegów z forum.
Ręce rozkładam bo sam niestety nie potrafię sobie poradzić.
Pacjent to Audi jak w temacie - pompa działa, sprawdzana na zasilaniu bezpośrednio z akumulatora.
Oczywiście jak na projekt przystało nie jest to normalna pompa a taka o :
http://www.tomson.com.pl/product-pol-20 ... 0-LPH.html
I teraz sprawa jest taka - przekręcam kluczyk o jeden poziom i powinna pompa zadziałać - cóż, nie działa.
Co sprawdziłem :
Zasilanie nie dochodzi do pompy oraz bezpiecznika nr 28
Zmieniłem przekaźnik na inny taki sam, sprawdzałem na 2 gim ecu i to samo.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Odnośnie alternatywnego rozwiązania problemu, w ostatecznosci chcę zrobić oddzielny układ zasilania dla pompy.
W tym celu zakupiłem:
Przekaźnik 30A
Bezpiecznik 30A
Kabel o odpowiednim przekroju.
I tu pytanie - czy ktoś robił takie oddzielny obwód?
Skąd pobudzenie do zamknięcia obwodu (sterowanie) - myślałem o stacyjce - ale może ma ktoś inny pomysł?
Za wszelkie in formacje z góry dziękuję.
			
			
									
						
										
						Ręce rozkładam bo sam niestety nie potrafię sobie poradzić.
Pacjent to Audi jak w temacie - pompa działa, sprawdzana na zasilaniu bezpośrednio z akumulatora.
Oczywiście jak na projekt przystało nie jest to normalna pompa a taka o :
http://www.tomson.com.pl/product-pol-20 ... 0-LPH.html
I teraz sprawa jest taka - przekręcam kluczyk o jeden poziom i powinna pompa zadziałać - cóż, nie działa.
Co sprawdziłem :
Zasilanie nie dochodzi do pompy oraz bezpiecznika nr 28
Zmieniłem przekaźnik na inny taki sam, sprawdzałem na 2 gim ecu i to samo.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Odnośnie alternatywnego rozwiązania problemu, w ostatecznosci chcę zrobić oddzielny układ zasilania dla pompy.
W tym celu zakupiłem:
Przekaźnik 30A
Bezpiecznik 30A
Kabel o odpowiednim przekroju.
I tu pytanie - czy ktoś robił takie oddzielny obwód?
Skąd pobudzenie do zamknięcia obwodu (sterowanie) - myślałem o stacyjce - ale może ma ktoś inny pomysł?
Za wszelkie in formacje z góry dziękuję.
Mogi90 mozesz szerzej opisac jak u Ciebie wygladal problem? I co dokladnie sprawdzales? Sterownik - czyli ecu wymieniales??
Widze, ze sie to powtarza, tak wiec dla potomnych sie przyda..
I oczywiscie, ja rowniez bede bardzo wdzieczny!
Dzis jeszcze rozbiore stacyjke i sprawdze wszystko z nowa koscia laczeniowa. Na tą chwile jade do domu (sory za brak pl znakow).
			
			
									
						
										
						Widze, ze sie to powtarza, tak wiec dla potomnych sie przyda..
I oczywiscie, ja rowniez bede bardzo wdzieczny!
Dzis jeszcze rozbiore stacyjke i sprawdze wszystko z nowa koscia laczeniowa. Na tą chwile jade do domu (sory za brak pl znakow).
Na liczniku swieci Epc a jak jest błąd to kontrolka silnika sie zapala tak mi sie wydaje Ew sprawdź czy masz diagnozę z silnikiem . 
[ Dodano: 2015-12-14, 18:26 ]
A i jeszcze jedno sterownik po krótkich czasach nie bedzie zawsze włączam pompy tylko po dłuższych , po krótkich podaje wtedy po kręceniu silnikiem
			
			
									
						
										
						[ Dodano: 2015-12-14, 18:26 ]
A i jeszcze jedno sterownik po krótkich czasach nie bedzie zawsze włączam pompy tylko po dłuższych , po krótkich podaje wtedy po kręceniu silnikiem
o EPC chodzilo sorki za pomylke :D tez mozesz jak martin s4 wspomnial sprawdzic czy mozesz sie polaczyc z silnikiem za pomoca vaga. U mnie nie bylo to mozliwe. Ja sprawdzalem tak jak Ty, od bezpiecznikow po kable, zasilanie na pompie itd. Chwile to trwalo   U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku.
 U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku. 
Powodzenia
			
			
									
						
										
						 U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku.
 U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku. Powodzenia

Ok, troszkę sprawdziłem, fakty następujące:
VAG łączy się z ECu
Po podaniu masy na Przekaźnik, przekaźnik się zamyka, pompa zaczyna pracować,
Sprawdzane na 2ch sprawnych ECU - więc chyba to nie jest tego sprawa.
I dodatkowo - nie sprawdzę dziś kostki stacyjki - przyszła niewłaściwa.
Ponadto, może to jakiś czujnik - jeśli już to jaki?
Wiązka została ponownie podpięta do silnika - może coś przeoczyłem?
Sprawdzałem połączenie Halla i wsio jest ok - mogę jeszcze zmienić czujnik położenia wału - ale skoro jest iskra - to czy jest sens?
Chodzi o to że z niewiadomych przyczyn blokuje coś sygnał do przekaźnika, który to dalej puszcza zasilanie na pompę.
Hmm w innym aucie - te samo ecu działa i podaje zasilanie.
I i pytanie do was - mam masę we wtyczce ECCU na 2ch pinach ale co do plusa to jest tylko jeden, powinno tak być?
Mały update:
Jest jeszcze błąd VAG : 18010 ale czy on ma coś z tym wspólnego?
[ Dodano: 2015-12-17, 20:31 ]
Ok,
kolejny update:
Pompa odpala po dołożeniu masy na przekaźnik.
Tak podłączona pompa pozwala odpalić samochód - i tu już masy nie trzeba trzymać - można jeździć auto działa. Po zgaszeniu auta - raz na kilka razy pompa załapie.
Coś ktoś kojarzy, spotkał się z czymś takim??
			
			
									
						
										
						VAG łączy się z ECu
Po podaniu masy na Przekaźnik, przekaźnik się zamyka, pompa zaczyna pracować,
Sprawdzane na 2ch sprawnych ECU - więc chyba to nie jest tego sprawa.
I dodatkowo - nie sprawdzę dziś kostki stacyjki - przyszła niewłaściwa.
Ponadto, może to jakiś czujnik - jeśli już to jaki?
Wiązka została ponownie podpięta do silnika - może coś przeoczyłem?
Sprawdzałem połączenie Halla i wsio jest ok - mogę jeszcze zmienić czujnik położenia wału - ale skoro jest iskra - to czy jest sens?
Chodzi o to że z niewiadomych przyczyn blokuje coś sygnał do przekaźnika, który to dalej puszcza zasilanie na pompę.
Hmm w innym aucie - te samo ecu działa i podaje zasilanie.
I i pytanie do was - mam masę we wtyczce ECCU na 2ch pinach ale co do plusa to jest tylko jeden, powinno tak być?
Mały update:
Jest jeszcze błąd VAG : 18010 ale czy on ma coś z tym wspólnego?
[ Dodano: 2015-12-17, 20:31 ]
Ok,
kolejny update:
Pompa odpala po dołożeniu masy na przekaźnik.
Tak podłączona pompa pozwala odpalić samochód - i tu już masy nie trzeba trzymać - można jeździć auto działa. Po zgaszeniu auta - raz na kilka razy pompa załapie.
Coś ktoś kojarzy, spotkał się z czymś takim??
Witam!
Odświeżę temat gdyż pojawiło sie u mnie to samo...
Rano gdy jest zimny nie zapala sie EPC, natomiast zapalają sie ABS I ESP... Po południu jest juz dobrze, EPC sie swieci i auto pali normalnie :/
Sprawdzę dzis przekaźniki przy kompie...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-09-10, 06:28 ]
Problem tkwił w sterowniku, udało sie go naprawić i hula!
			
			
									
						
							Odświeżę temat gdyż pojawiło sie u mnie to samo...
Rano gdy jest zimny nie zapala sie EPC, natomiast zapalają sie ABS I ESP... Po południu jest juz dobrze, EPC sie swieci i auto pali normalnie :/
Sprawdzę dzis przekaźniki przy kompie...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-09-10, 06:28 ]
Problem tkwił w sterowniku, udało sie go naprawić i hula!

Rafał
			
						


