Brak zasilania na pompie paliwa s4b5 sedan

Moderatorzy: buba, Mod-Team

mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Brak zasilania na pompie paliwa s4b5 sedan

Post autor: mato22 »

Witam Szanownych kolegów z forum.

Ręce rozkładam bo sam niestety nie potrafię sobie poradzić.

Pacjent to Audi jak w temacie - pompa działa, sprawdzana na zasilaniu bezpośrednio z akumulatora.

Oczywiście jak na projekt przystało nie jest to normalna pompa a taka o :

http://www.tomson.com.pl/product-pol-20 ... 0-LPH.html

I teraz sprawa jest taka - przekręcam kluczyk o jeden poziom i powinna pompa zadziałać - cóż, nie działa.

Co sprawdziłem :

Zasilanie nie dochodzi do pompy oraz bezpiecznika nr 28
Zmieniłem przekaźnik na inny taki sam, sprawdzałem na 2 gim ecu i to samo.

Spotkał się ktoś z takim problemem?

Odnośnie alternatywnego rozwiązania problemu, w ostatecznosci chcę zrobić oddzielny układ zasilania dla pompy.

W tym celu zakupiłem:

Przekaźnik 30A
Bezpiecznik 30A
Kabel o odpowiednim przekroju.

I tu pytanie - czy ktoś robił takie oddzielny obwód?
Skąd pobudzenie do zamknięcia obwodu (sterowanie) - myślałem o stacyjce - ale może ma ktoś inny pomysł?

Za wszelkie in formacje z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
vwmariusz
Posty: 130
Rejestracja: 2014-05-11, 13:42
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: vwmariusz »

a wiesz czy sterownik daje sygnal aby zasilic pompe?? bo jak nie daje sygnalu to nie ma rowniez pradu na cewkach. I nawet jak zrobisz odzielne zasilanie, ktore stanowczo odradzam to nic nie da, bo skoro nie ma napiecia tzn ze auto cos boli i trzeba znalezc co.
??
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Zasilanie jest normalnie na cewkach - jest i iskra - ciśnienie jak napompuje paliwo - to nawet przekręci motor.

Wygląda jakby coś blokowało sygnał do przekaźnika..


I tu rodzi się pytanie - co może to blokować?
Awatar użytkownika
martin s4
Posty: 320
Rejestracja: 2011-01-04, 12:39
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin s4 »

ecu daje masę na przekaźnik i dalej + na pompe ,wez probówkę i daj masę na przekaźnik zobacz czy pójdzie ew sprawdź czy na przekaźnik dochodzi zasilane
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Ok,

czyli muszę dać masę na pin przekaźnika (ten najcieńszy) i wtedy powinien przekaźnik się zamknąć i dać + na bezpiecznik nr 28 i dalej zasilanie na pompę??
Awatar użytkownika
martin s4
Posty: 320
Rejestracja: 2011-01-04, 12:39
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin s4 »

dokladnie
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Dobrze, jutro koło 19 sprawdzę i dam znać.
Dzięki z góry za podpowiedzi!
Awatar użytkownika
mogi90
Posty: 242
Rejestracja: 2014-04-21, 15:11
Lokalizacja: Paryz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mogi90 »

przechodzilem przez to. Bylo zabawy i szukania, okazalo sie ze sterownik :lol: Po przekreceniu kluczyka swieci Ci ECU na zegarach czy nie? Jak nie swieci to sterownik nie ma zasilania tak jak bylo w moim przypadku :roll:
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Mogi90 mozesz szerzej opisac jak u Ciebie wygladal problem? I co dokladnie sprawdzales? Sterownik - czyli ecu wymieniales??
Widze, ze sie to powtarza, tak wiec dla potomnych sie przyda..

I oczywiscie, ja rowniez bede bardzo wdzieczny!


Dzis jeszcze rozbiore stacyjke i sprawdze wszystko z nowa koscia laczeniowa. Na tą chwile jade do domu (sory za brak pl znakow).
Awatar użytkownika
martin s4
Posty: 320
Rejestracja: 2011-01-04, 12:39
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin s4 »

Na liczniku swieci Epc a jak jest błąd to kontrolka silnika sie zapala tak mi sie wydaje Ew sprawdź czy masz diagnozę z silnikiem .

[ Dodano: 2015-12-14, 18:26 ]
A i jeszcze jedno sterownik po krótkich czasach nie bedzie zawsze włączam pompy tylko po dłuższych , po krótkich podaje wtedy po kręceniu silnikiem
Awatar użytkownika
mogi90
Posty: 242
Rejestracja: 2014-04-21, 15:11
Lokalizacja: Paryz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mogi90 »

o EPC chodzilo sorki za pomylke :D tez mozesz jak martin s4 wspomnial sprawdzic czy mozesz sie polaczyc z silnikiem za pomoca vaga. U mnie nie bylo to mozliwe. Ja sprawdzalem tak jak Ty, od bezpiecznikow po kable, zasilanie na pompie itd. Chwile to trwalo :-/ U mnie nie bylo zasilania na sterowniku czyli nic nie dzialalo. Bylem zmuszony kupic inny. Zreszta nie oznacza to ze u Ciebie jest ten sam problem. Dodepnij vaga i zobacz czy mozesz bledy czytac z silnika. Jeszcze prosciej jak nie zaswieci Ci sie kontrolka EPC po przekreceniu kluczyka oznacza to ze nie masz zasilania na sterowniku.
Powodzenia :mrgreen:
mato22
Posty: 61
Rejestracja: 2011-09-03, 11:27
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: mato22 »

Ok, troszkę sprawdziłem, fakty następujące:

VAG łączy się z ECu
Po podaniu masy na Przekaźnik, przekaźnik się zamyka, pompa zaczyna pracować,
Sprawdzane na 2ch sprawnych ECU - więc chyba to nie jest tego sprawa.

I dodatkowo - nie sprawdzę dziś kostki stacyjki - przyszła niewłaściwa.

Ponadto, może to jakiś czujnik - jeśli już to jaki?
Wiązka została ponownie podpięta do silnika - może coś przeoczyłem?
Sprawdzałem połączenie Halla i wsio jest ok - mogę jeszcze zmienić czujnik położenia wału - ale skoro jest iskra - to czy jest sens?

Chodzi o to że z niewiadomych przyczyn blokuje coś sygnał do przekaźnika, który to dalej puszcza zasilanie na pompę.

Hmm w innym aucie - te samo ecu działa i podaje zasilanie.

I i pytanie do was - mam masę we wtyczce ECCU na 2ch pinach ale co do plusa to jest tylko jeden, powinno tak być?

Mały update:

Jest jeszcze błąd VAG : 18010 ale czy on ma coś z tym wspólnego?

[ Dodano: 2015-12-17, 20:31 ]
Ok,

kolejny update:

Pompa odpala po dołożeniu masy na przekaźnik.
Tak podłączona pompa pozwala odpalić samochód - i tu już masy nie trzeba trzymać - można jeździć auto działa. Po zgaszeniu auta - raz na kilka razy pompa załapie.

Coś ktoś kojarzy, spotkał się z czymś takim??
hasiek6
Posty: 2
Rejestracja: 2016-09-01, 09:42
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: hasiek6 »

Witam!

Odświeżę temat gdyż pojawiło sie u mnie to samo...
Rano gdy jest zimny nie zapala sie EPC, natomiast zapalają sie ABS I ESP... Po południu jest juz dobrze, EPC sie swieci i auto pali normalnie :/

Sprawdzę dzis przekaźniki przy kompie...

Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-09-10, 06:28 ]
Problem tkwił w sterowniku, udało sie go naprawić i hula! :lol:
Rafał
ODPOWIEDZ