Pompa wspomagania kierownicy S4, RS4 B5 - jak nowa, to która
Pompa wspomagania kierownicy S4, RS4 B5 - jak nowa, to która
Problem, który dotyka wielu...
Zmieniałem już używki, kombinacje z olejami nie w jednym samochodzie,
na jakiś czas był spokój ale problem powracał.
Spotkałem się też ze sprawną pompa wydającą dziwne odgłosy prawdopodobnie uszkodzonego łożyska.
Zamieszczam temat, bo może pomoc nie tylko mi.
A więc pytanie zasadnicze: jeśli chce kupić nową pompę to którą?
- ORI ASO około 1000zł (SID jeszcze sprawdzi dokładniej, podobno od RS4 jest o 100zł droższa)
- Zamiennik? Jaka cena? Jaka firma?
Jeśli ktoś wymieniał pompę na nową, to będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :)
Zmieniałem już używki, kombinacje z olejami nie w jednym samochodzie,
na jakiś czas był spokój ale problem powracał.
Spotkałem się też ze sprawną pompa wydającą dziwne odgłosy prawdopodobnie uszkodzonego łożyska.
Zamieszczam temat, bo może pomoc nie tylko mi.
A więc pytanie zasadnicze: jeśli chce kupić nową pompę to którą?
- ORI ASO około 1000zł (SID jeszcze sprawdzi dokładniej, podobno od RS4 jest o 100zł droższa)
- Zamiennik? Jaka cena? Jaka firma?
Jeśli ktoś wymieniał pompę na nową, to będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :)
Gdy miałem jeszcze 3.0 ASN pod maską to też padła mi pompa wspomagania. Mimo ,ze teoretycznie nie było żadnego zamiennika podpasowała bez problemu ta 2.5 TDI. Chodziła aż silnik padł. Zamiennik był firmy SNR i złego słowa na nią nie powiem. Kosztowała jakieś 250 zł...
EDIT: pamiętam ,ze jeden króciec pompy wystarczyło tylko obrócić w własciwą strone i cała reszta była P&P mimo ,ze numery były zupełnie inne a według katalogu miała nie pasować... Coś mi się obiło o uszy ,ze pompy wspomagania w wszystkich benzynowych v6 audi są zamienne ale ręki sobie nie dam uciąć
EDIT: pamiętam ,ze jeden króciec pompy wystarczyło tylko obrócić w własciwą strone i cała reszta była P&P mimo ,ze numery były zupełnie inne a według katalogu miała nie pasować... Coś mi się obiło o uszy ,ze pompy wspomagania w wszystkich benzynowych v6 audi są zamienne ale ręki sobie nie dam uciąć
Zamiennie są 2.4 , 2.6 , 2.8 quattro
2.5 TDI ma inny numer
S4 ma inny i RS4 ma inny
być może chodzi o to, ze pompy pasują p&p natomiast w tej kolejności, co napisałem generują większe ciśnienie.
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
2.5 TDI ma inny numer
S4 ma inny i RS4 ma inny
być może chodzi o to, ze pompy pasują p&p natomiast w tej kolejności, co napisałem generują większe ciśnienie.
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
Moja pompa miała 120 bar... i co ciekawe te z a6 c5 2.5 TDI AKE też są 120 bar więc nie widze problemu aby ją zastosować zamiennie
Ważne aby pasowała i działała tak jak należy. Mój dostawca częsci sprzedał ich ponad 50szt i żadna nie wróciła więc ta opinia mi wystarczyła w 100%. Przez 2 lata nie padła a lekko nie miała...
tak na szybko :
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-ak ... 25561.html
tak na szybko :
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-ak ... 25561.html
WWW.PIMPMYBIKE.COM.PL
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
tyrkal pisze:Zamiennie są 2.4 , 2.6 , 2.8 quattro
2.5 TDI ma inny numer
S4 ma inny i RS4 ma inny
być może chodzi o to, ze pompy pasują p&p natomiast w tej kolejności, co napisałem generują większe ciśnienie.
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
tyrkal pisze:...
W grę może wchodzić masa pojazdu oraz koła, tj. wielkość seryjnej felgi i szerokość opony.
seryjna 16" z oponą 195 nie będzie potrzebować tak wydajnej pompy jak rs4 z oponą 255 ??
Obalając teorię która powyżej powstała zamontowaliśmy zamiennik jakiś tańszy do cayenne 3,2 dobierana po maksymalnym ciśnieniu i tam było chyba 120 barów, mocowaniach i wyglądzie. Króciec trzeba było przekręcić ale pompa śmiga do dziś, a opony i auto duuuuużo większe niż taki kurdupel jakim jest s4 lub nawet rs4.
Operacja odbyła się jakieś 12 miesięcy temu. Nowa pompa do cayenna jakieś 4 klocki i nie kupi jej się w żadnych salonach vw :D PS nie pasuje od żadnego Touarega ;)
Grzesiek kupuj nowa od 2.5 TDI albo od 2.8 V6.
Używka to zawsze jest loteria np. taka:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-aud ... 96640.html ta ma 120bar
a ta ma 110 bar
http://allegro.pl/audi-a4-b5-pompa-wspo ... 26125.html
Nowe części Wąsik tel. 12 412 21 07 albo daj mi znać bo mam rabat w hurtowni Motorol na ul. Bociana.
Używka to zawsze jest loteria np. taka:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-aud ... 96640.html ta ma 120bar
a ta ma 110 bar
http://allegro.pl/audi-a4-b5-pompa-wspo ... 26125.html
Nowe części Wąsik tel. 12 412 21 07 albo daj mi znać bo mam rabat w hurtowni Motorol na ul. Bociana.
W wielu wypadkach praktycznie ustawieniem króćca, istnieje wiele wariacji adapterów pod koło średnic wałka itp itd. Czasem obudowa w innym wykonaniu Luk, ZF, Saginaw. Jak ktoś pompę rozkręcał to wie, że tam cudów nie ma. Proste jak budowa cepa jeżeli króćce podejdą i węże nie będą przeszkadzać to jak rozstaw pasuje na koło pompy i ciśnienie to samo to będzie latać.tyrkal pisze:Twierdzisz, ze te pompy niczym sie nie roznia procz numeru?
Panowie prośba o pomoc. Chyba u mnie też pompa zdycha, poniżej filmik https://youtu.be/GEUxM-HA7vE
Ładować używkę, czy zamiennik?
Z góry dzięki za pomoc
Ładować używkę, czy zamiennik?
Z góry dzięki za pomoc
Na końcu skrętu zawsze tak będzie jak pompa ma niskie ciśnienie. Tylko w nowych tego nie będzie. Nie ma sensu tego robić. Jak będzie wyła przy każdym ruchu kierownicą wtedy się tym martw.ZicoPL pisze:Panowie prośba o pomoc. Chyba u mnie też pompa zdycha, poniżej filmik https://youtu.be/GEUxM-HA7vE
Ładować używkę, czy zamiennik?
Z góry dzięki za pomoc
Eksperymentalnie zamówiłem zamiennik ZF, oryginał dam do regeneracji i jak się to wysypie to podmienię wtedy. Będę wymieniał rozrząd teraz, także za jednym zamachem wszystko ogarnę. Tak wyje zaraz po odpaleniu, jak się mocniej rozgrzeje to słychać ją przy każdym ruchu kierownicą.
BTW Nasiliło się to, jak uzupełniłem płyn w układzie, jak było na minimum to było ciszej :)
Dzięki za pomoc.
BTW Nasiliło się to, jak uzupełniłem płyn w układzie, jak było na minimum to było ciszej :)
Dzięki za pomoc.