Sprawdzanie szczelności dolotu

Moderatorzy: buba, Mod-Team

snoopi21
Posty: 20
Rejestracja: 2016-04-15, 18:22
Lokalizacja: Osieczncia
Płeć:
Kontakt:

Sprawdzanie szczelności dolotu

Post autor: snoopi21 »

Witam. Sprawdzałem ciśnieniowo dolot i podciśnienia, jest szczelny. Zastanowiła mnie jednak jedna rzecz. Gdy na pompowałem układ słychać było bulgotanie, tak jakby w misce oleju. Odma odpięta od igreka i tamtędy nie uciekało powietrze. Czytałem, że ciśnienie powinno utrzymywać się około 30 sek, a u mnie bardzo szybko ucieka. Czy powodem może być uszkodzona odma???

[ Dodano: 2016-08-05, 10:40 ]
Panowie :) nikt nie pomoże? Przecież Wy znacie ten silnik na wylot. Chciałem dodać że nadal mam korekty na minus pomimo szczelnego ukladu. Z góry dziękuję za pomoc
timon_86
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-27, 14:39
Lokalizacja: Białystok
Płeć:
Kontakt:

Post autor: timon_86 »

Jak znam życie życie to pominales jakąś nieszczelnośc bo nie możliwe żeby szybko gubił ciśnienie przy zaslepionym układzie. Kwestia cofania zapłonu może mieć dziesiątki jak nie setki przyczyn. Przechodziłem przez to przez jakiś czas....i po wielu wymianach skończyło się właściwie na remoncie silnika...
snoopi21
Posty: 20
Rejestracja: 2016-04-15, 18:22
Lokalizacja: Osieczncia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: snoopi21 »

Nie chodziło mi o cofanie zapłonu tylko o ucinanie dawki. Krótkie korekty nadal oscylują w granicach -10% -15%. Wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na silikonowe. Jedyne czego nie ruszałem to właśnie odma. Nigdzie nie słychać aby z niej uciekało powietrze. Jedyne co mnie martwi to bulgotanie, o którym wcześniej napisałem.
goodwhy
Posty: 42
Rejestracja: 2013-10-16, 12:23
Lokalizacja: BP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: goodwhy »

nieszczelności i odma poczytaj wypocin profesora nosba viewtopic.php?t=2161 ja zrobiłem customowa problem rozwiązany raz na zawsze
snoopi21
Posty: 20
Rejestracja: 2016-04-15, 18:22
Lokalizacja: Osieczncia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: snoopi21 »

Odma jest cała, z tym że gady nadmuchałem około 0,7 bara to powietrze zaczęło uciekać z tego króćca co jest przypinany do igreka. Jeżeli go zatkam palcem to ciśnienie spada, ale bardzo powoli. I teraz nie wiem czy jest tam jakiś zaworek co powinien zapobiegać uciekaniu ciśnienia, czy po prostu ten typ tak ma :?:

Temat nosba przeczytany, dzięki niemu wyeliminowałem prawie wszystkie dolegliwości mojego s4 (EGT, F-hous, trójnik i oczywiście patent na zaślepkę do igreka)

Z góry dzięki dla nosba :)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

Podepnę się pod temat. Zabieram się za sprawdzenie szczelności i według tego poradnika

http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t ... tester.pdf

kupiłem 3 calowy silikonowy łącznik za 14PLN. Czy aby na pewno 3 calowy powinien być :?: Wydaje się trochę za mały :-/
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Ja zawsze odpinam N75 i czuć czy jest szczelny czy nie ;-)
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

buba pisze:Ja zawsze odpinam N75 i czuć czy jest szczelny czy nie ;-)
:-P
ODPOWIEDZ