Audi S4 B7 4.2 V8 przymierzenie się do zakupu
aby zakończyć temat poboru oleju w BBK
po konsultacjach ze specjalistami z branży
BBK jest to tzw silnik "luźno pasowany" podobnie jak w M5e39, Subarynach STI
konieczność taka wynika z przegrzewania się silnika pod maską oraz ogólnie termiki ... silnik nie do zabicia nawet jak się przegrzeje ... zalety w upalaniu maksymalne ... w życiu codziennym niekoniecznie
z uwagi na "luźno pasowany" silnik należy stosować olej 10w60
upalanie oleju zdrowego silnika to 0,5l/1000 km (książkowo)
jak samochód ma trochę większy nalot to i większe będzie upalanie
przy krańcówce życia silnika może się to skończyć nawet ... jak w duwsuwie
taki urok silnika "luźno pasowanego"
po konsultacjach ze specjalistami z branży
BBK jest to tzw silnik "luźno pasowany" podobnie jak w M5e39, Subarynach STI
konieczność taka wynika z przegrzewania się silnika pod maską oraz ogólnie termiki ... silnik nie do zabicia nawet jak się przegrzeje ... zalety w upalaniu maksymalne ... w życiu codziennym niekoniecznie
z uwagi na "luźno pasowany" silnik należy stosować olej 10w60
upalanie oleju zdrowego silnika to 0,5l/1000 km (książkowo)
jak samochód ma trochę większy nalot to i większe będzie upalanie
przy krańcówce życia silnika może się to skończyć nawet ... jak w duwsuwie
taki urok silnika "luźno pasowanego"
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Niestety pomimo małych kosztów zakupu V8 4.2 BBK jest kosztowne w utrzymaniu ...
z tego względu na rynku polskim (czy też sprowadzane) jest wiele egzemplarzy zaniedbanych, wymagających nakładów finansowych ... a pakiet startowy 10 tyś zł to często mało
tak luk448 twoje przemyślenia są rozsądne
z tego względu na rynku polskim (czy też sprowadzane) jest wiele egzemplarzy zaniedbanych, wymagających nakładów finansowych ... a pakiet startowy 10 tyś zł to często mało

tak luk448 twoje przemyślenia są rozsądne

Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
Odnośnie zżerania oleju...
Mi stuknął miesiąc od zakupu. Zrobiłem ~2000km. 90% w trybie "S" albo na manetkach
Nalot 228tys, auto od przebiegu ~140tys jeździło na motulu specific.
Dolałem pół litra (na max żeby było to trzeba by jeszcze troszkę dolać, ale że już czeka olej świeży na wymianę to zostawiłem tak)
Do tego dodam, że co jakaś połowa oleju jaka znika wydostaje się na zewnątrz silnika przez nieszczelną miskę
Załóżmy więc, że ubytek to +/-800ml/2000km => 400ml/1000km, a po uwzględnieniu wyceieku 50% daje to pobór na poziomie 200ml/1000km
Chyba całkiem nieźle
Zobaczymy, czy tak samo nie będzie mu smakował Liqui Moly
A poza tym - "internetowe" wady się potwierdzają: silnik grzeje się w ekspresowym tempie - widac gołym okiem jak wskazówka idzie do góry
Pod maską jest kuwa piekarnik, dosłownie...
Ja myślałem, że 2.7 jest gorący, ale to co robi w komorze 4.2 to ludzkie pojęcie przechodzi
Wyraźnie czuć spadek ciągu w wysokich temperaturach - myślałem też, że to trochę taki mit, ale różnica jest baaardzo wyraźna, podkładki pod kolektor to must have mod... szukam już odpowiedniego materiału...
Wiem, że to głupie, ale myślę też o jakimś przewietrzaniu komory (usunięcie uszczelek bocznych maski albo wloty/wyloty czy coś... nie wiem)
Mi stuknął miesiąc od zakupu. Zrobiłem ~2000km. 90% w trybie "S" albo na manetkach

Nalot 228tys, auto od przebiegu ~140tys jeździło na motulu specific.
Dolałem pół litra (na max żeby było to trzeba by jeszcze troszkę dolać, ale że już czeka olej świeży na wymianę to zostawiłem tak)
Do tego dodam, że co jakaś połowa oleju jaka znika wydostaje się na zewnątrz silnika przez nieszczelną miskę

Załóżmy więc, że ubytek to +/-800ml/2000km => 400ml/1000km, a po uwzględnieniu wyceieku 50% daje to pobór na poziomie 200ml/1000km
Chyba całkiem nieźle

Zobaczymy, czy tak samo nie będzie mu smakował Liqui Moly

A poza tym - "internetowe" wady się potwierdzają: silnik grzeje się w ekspresowym tempie - widac gołym okiem jak wskazówka idzie do góry

Pod maską jest kuwa piekarnik, dosłownie...
Ja myślałem, że 2.7 jest gorący, ale to co robi w komorze 4.2 to ludzkie pojęcie przechodzi

Wyraźnie czuć spadek ciągu w wysokich temperaturach - myślałem też, że to trochę taki mit, ale różnica jest baaardzo wyraźna, podkładki pod kolektor to must have mod... szukam już odpowiedniego materiału...
Wiem, że to głupie, ale myślę też o jakimś przewietrzaniu komory (usunięcie uszczelek bocznych maski albo wloty/wyloty czy coś... nie wiem)
Ostatnio zmieniony 2016-07-13, 08:08 przez pawelosinski83, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro 90% użytkowników o tym piszę i ja też Ci to mówiłem to już chyba nie mit
tez kombinowałem z wietrzeniem komory ale nic to nie dało
nie zdążyłem przed sprzedażą z wymianą podkładek ale nie zdążyłem niby pomagają ja wywaliłem wszystkie możliwe plastiki i obudowy z pod maski, płytę i osłona na maskę ale i tak można było obiad podgrzewać 



- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
tzn ja wiedziałem i spodziewałem się ciepełka, ale nie myślałem, że aż takgrzopi pisze:Skoro 90% użytkowników o tym piszę i ja też Ci to mówiłem to już chyba nie mittez kombinowałem z wietrzeniem komory ale nic to nie dało
nie zdążyłem przed sprzedażą z wymianą podkładek ale nie zdążyłem niby pomagają ja wywaliłem wszystkie możliwe plastiki i obudowy z pod maski, płytę i osłona na maskę ale i tak można było obiad podgrzewać

zrobie przekładki i wywalę osłony oraz na próbe uszczelki boczne maski i zobaczymy :)
Ty miałeś 4.2? jakoś nie zakodowałem w pamięci tego

No przecież rozmawialiśmy ze miałem ponad 3 lata s4 b6 i ile siana poszło na nią :p a zresztą teraz po WRO jeździ dalej :)pawelosinski83 pisze:tzn ja wiedziałem i spodziewałem się ciepełka, ale nie myślałem, że aż takgrzopi pisze:Skoro 90% użytkowników o tym piszę i ja też Ci to mówiłem to już chyba nie mittez kombinowałem z wietrzeniem komory ale nic to nie dało
nie zdążyłem przed sprzedażą z wymianą podkładek ale nie zdążyłem niby pomagają ja wywaliłem wszystkie możliwe plastiki i obudowy z pod maski, płytę i osłona na maskę ale i tak można było obiad podgrzewać
zrobie przekładki i wywalę osłony oraz na próbe uszczelki boczne maski i zobaczymy :)
Ty miałeś 4.2? jakoś nie zakodowałem w pamięci tego
- pawelosinski83
- Posty: 642
- Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
qqqqqwa jakieś zaniki pamięci mamgrzopi pisze:No przecież rozmawialiśmy ze miałem ponad 3 lata s4 b6 i ile siana poszło na nią :p a zresztą teraz po WRO jeździ dalej :)pawelosinski83 pisze:tzn ja wiedziałem i spodziewałem się ciepełka, ale nie myślałem, że aż takgrzopi pisze:Skoro 90% użytkowników o tym piszę i ja też Ci to mówiłem to już chyba nie mittez kombinowałem z wietrzeniem komory ale nic to nie dało
nie zdążyłem przed sprzedażą z wymianą podkładek ale nie zdążyłem niby pomagają ja wywaliłem wszystkie możliwe plastiki i obudowy z pod maski, płytę i osłona na maskę ale i tak można było obiad podgrzewać
zrobie przekładki i wywalę osłony oraz na próbe uszczelki boczne maski i zobaczymy :)
Ty miałeś 4.2? jakoś nie zakodowałem w pamięci tego


[ Dodano: 2016-07-13, 08:20 ]
Na sklepie u sida brak :( jak nie kupię to zrobię z jakiegoś teflonu czy co i zamontuję...RSK pisze:Przekładki można kupić od SID'a ... jest to dobry zakup!!!
Należy dodatkowo zaizolować puchę z filtrem powietrza oraz dolot
Dodatkowo bandaż termiczny na downpipe
Dolot mówisz też? obczaję jak się za to zabrać... jakieś rady? :)
Jeszcze widziałem, że kolektor od spodu też oklejają jakimiś foliami, piankami itd...
Downpipe nie będę owijał póki co, bo w automacie dostęp jest ZEROWY... katów już nie ma od dawna więc chociaż tyle...
Dziś rano do roboty, 18* fura lata, wczoraj z roboty, 28* i kuwa jakbym przyczepę ciągnąl...


Temat numer 1
to podkładka pod kolektor dolotowy ... materiał to coś drewnopochodnego ... pogadaj z SID'em jaki to materiał ... bez podkładki kolektor dolotowy wręcz płonie, z podkładką można nawet położyć na ułamek sekundy rękę - różnica maksymalna ... brak odczuwalnych spadków mocy
Podobno montowane są jakieś dodatkowe chłodnice i podobno mam je u siebie ... ale nie mam pojęcia gdzie
... jest filmik jak łapę się przy +30 stopniach z CLA45AMG i wprowadzam klienta w zakłopotanie więc podkładka to jeden z najlepszych modów w tym samochodzie
Przy demontażu kolektora dolotowego warto cały wyczyścić wewnątrz ... oblepione syfem ścianki spowalniają napływ (zawirowanie) powietrza
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/ ... _56_61_240
Temat numer 2
Przeróbka downpipe i sportowe metaliczne katalizatory ... u mnie są z MGmotorsport ... powyżej 5 tyś zrobiły cuda
Temat numer 3
Wiara w BBK

to podkładka pod kolektor dolotowy ... materiał to coś drewnopochodnego ... pogadaj z SID'em jaki to materiał ... bez podkładki kolektor dolotowy wręcz płonie, z podkładką można nawet położyć na ułamek sekundy rękę - różnica maksymalna ... brak odczuwalnych spadków mocy
Podobno montowane są jakieś dodatkowe chłodnice i podobno mam je u siebie ... ale nie mam pojęcia gdzie

Przy demontażu kolektora dolotowego warto cały wyczyścić wewnątrz ... oblepione syfem ścianki spowalniają napływ (zawirowanie) powietrza
https://jhmotorsports.com/shop/catalog/ ... _56_61_240
Temat numer 2
Przeróbka downpipe i sportowe metaliczne katalizatory ... u mnie są z MGmotorsport ... powyżej 5 tyś zrobiły cuda
Temat numer 3
Wiara w BBK



Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic