Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro

Moderatorzy: buba, Mod-Team

karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro

Post autor: karol89 »

Wiem że to nie S ani RS ale może taka namiastka S-ki tamtych lat :mrgreen:

Od dawna po głowie chodził pomysł by kupić jakąś Audi Turbo Quattro punkt kulminacyjny nastąpił w poniedziałek od kilku dni obserwowałem aukcje wybór padł na 200 na czarnych tablicach :) telefon do właściciela pogadaliśmy wysłał sporo zdjęć najgorszych miejsc, we wtorek byliśmy po Audi.
Rok produkcji 1984
Co z wyposażenia:
-silnik 2.1 R5 Turbo na mechanicznym wtrysku o oznaczeniu JY czyli 182KM bez sondy lambda i katalizatora
-quattro z blokadami centralnego mechanizmu i tylnego dyferencjału
-klimatronik
-4 szyby elektryczne
-elektryczne lusterka
-fotele kubełkowe środek materiał boki obszywane czarną skórą wraz z rączkami i boczkami drzwi
-ramkowe zagłówki foteli
-komputer check
-duo sound
-centralny zamek
-elektrycznie wysuwana antena radia
-boczne małe szyby quattro
-tylna szyba quattro
-podświetlane rączki w podsufitce
-oryginalne radio Alpha sam tuner jedynie :P

Ogólnie Audi przestało dość sporo (podobno w jakieś szopie) przegląd ważny do 2008r
Silnik udało się wczoraj wieczorem odpalić z wielkim trudem. W baku było stare paliwo które zostało spuszczone układ paliwowy wypłukany, nowy filtr paliwa. Wtrysk mechaniczny rozebrany na części pierwsze rozkręcony rozdzielacz wymyty z syfu jaki się dostał ze starym paliwem. Same wtryskiwacze zastały się jeden jedynie delikatnie psikał pozostałe 4 w ogóle nie otwierały się pomogło dopiero większe ciśnienie (z kompresora) po czyszczeniu i odblokowaniu podają wszystkie równomiernie paliwo. Ktoś ustawiał kiedyś rozrząd i przestawił wałek rozrządu o jeden ząb, oraz jakiś domorosły mechanik chciał (próbował je odpalać) i przestawił nie wiadomo czemu aparat zapłonowy o 180 stopni...
To wszystko zostało ustawione jak należy. Po tych zabiegach i zalaniu nowego paliwa 200 odpaliła, dobry znak najwyraźniej chce wrócić bardzo na drogi ;)
W miara możliwości czasowych prace przy 200 będą postępowały do przodu w pierwszej kolejności silnik zostanie wyciągnięty rozebrany na części pierwsze i złożony na nowo by Audi mogło się poruszać o własnych siłach chociażby po podwórku na razie :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Siłowniki maski bo w kiedyś chciała mi głowę uciąć :evil:
Obrazek Obrazek
Środek nie sprzątany puki co nie ma kiedy (praca, praca,praca)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
była "chwila" czasu to wytargaliśmy z bratem silnik.
Znalazła się przyczyna dlaczego sprzęgło się zablokowało po wciśnięciu może z 5 razy pękło mocowanie łożyska oporowego. Turbo ładnie wygląda nie ma luzu wirnik nie poobcierana muszla nigdzie ,sucho w wężach w dolocie. Znalazłem kartkę z wymiany oleju pod maską nawet nie widać już czym było na niej pisane jedynie cień w papierze pozostał.
Wymiana oleju w 2006r przy przebiegu 246807km na dzień dzisiejszy ma 265895km filtry nie chciały się ruszyć uszczelki filtrów oleju tak się przyssały do podstaw :galy:
Dzisiaj jeszcze zacząłem myć elementy dolotu z syfu jaki się nazbierał przez tyle lat. Do końca tygodnia silnik powinien być w częściach i będzie wiadomo jakie działania podjąć :D
Tracza jak i reszta elementów sprzęgła są oryginalne. Docisk,zamach zostają nie są pościerane nie mają wżerów. Tarcza sprzęgłowa dostanie nowe okładziny, te nie są złe ale lekko przypalone.
Trochę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No to więc tego :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wie może ktoś czy idzie dostać oringi na okuwki wtryskiwaczy paliwa widoczne resztki oringów na zdjęciach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wał jak i panewki ładnie wyglądają więc raczej ich nie bedę zmieniać, silnik dostanie nowe pierścienie na tłoki, zregenerowaną głowicę, nowe simeringi, uszczelniacze, uszczelki czyli wszytko to czego mu potrzeba by mógł służyć jeszcze długo długo :mrgreen:
Turbo wygląda również dobrze 84r z tego co widać więc oryginalne.
Silnik wewnątrz ma trochę nagaru wiadomo jakie wcześniej oleje były :-P
Silnik i tak do śrubki będzie rozebrany to wymyje nagar z wnętrza bloku i jego elementów by było czysto.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kilka "njusów"
Zaczynają się części kompletować powoli dzisiaj jedna paczka przyszła jutro kolejna.
Ja w miedzy czasie porozbierałem blok do golasa pomyłem co się dało tłoki oczyściłem ile się dało z nagaru, pod pierścieniami wyskrobany cały nagar jaki się nazbierał, kanały odprowadzające olej w tłokach zapchane w całości nagarem były. Jutro powinienem polakierować blok pokrywę zaworów obudowy rozrządu i inne osłony.
Momenty dokręcania korbowodów, podpór wału już mam dzięki dla kolegi Emcior :ok:
Dzisiaj zacząłem robić porządki pod maską by silnikowi się lepiej tam mieszkało :mrgreen:
Głowica już zregenerowana czeka na odbiór, dałem tarczę sprzęgłową na wymianę okładzin, stare nie były starte ale przypalił je ktoś.
Trochę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dół JY poskręcany wał panewki tłoki z pierścieniami na swoim miejscu i czapkę założyliśmy mu :ok:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Powoli się coś tam rozbiera, składa, czyści :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przymiarka na przód Girling G60 leżą sobie takie heble w pudełku :mrgreen: może się przydadzą do 200
Obrazek
Porządki dokończone w komorze silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W kilku miejscach pokazuje się ruda trzeba będzie jej zapobiec.
Drążki kierownicze do czyszczenia z rdzy przed po, po wyczyszczeniu polakierowałem je na nowo.
Obrazek
Nowe linki hamulca ręcznego L+P
Obrazek
Muszę znaleźć drugą maglownice jeszcze bo ta cieknie niemiłosiernie....dlatego układ wspomagania był pusty :-|
Z tego co przymierzałem to wymiarowo pasuje magiel z C4 wieloklin i podłączenie węży :P
Więc coś się dobierze.
Problem z zaciskiem prawym tylnym nie dało się wykręcić w nim odpowietrznika, ukręcił się możliwe ze da się go jeszcze uratować ewentualnie drugi zacisk.
Złożyliśmy linki nowe od ręcznego by dało się jakoś zahamować wanne jak wyciągniemy przewody hamulcowe z niej by dorobić nowe.
Dzisiaj jeszcze kupiłem oliwe do silnika zaleje to samo co w A6 czyli Valvoline 5W-50 VR1 Racing
Reszta gratów powoli przybywa.
Wstrzymuje mnie jeszcze maglownica podobno jutro wieczorem powinienem już ją mieć.
Na weekend silnik powinien być na swoim miejscu z resztą zabawek ;-)
A położone są nowe przewody hamulcowe w miedzi + nowe elastyczne przewody do zacisków + nowy płyn hamulcowy.
Miejsca w których pokazywała się miejscowo ruda w komorze oczyszczone i zabezpieczone jeszcze kolorem pokryć co by się nie odróżniały.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niby nic a silnik i komora silnika będzie wygladać bardzo świeżo :)
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
Awatar użytkownika
RoberToo
Posty: 257
Rejestracja: 2015-01-10, 13:08
Lokalizacja: KBK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RoberToo »

rób go na malinę, auto przekozak :-D
Warmooz
Posty: 89
Rejestracja: 2013-09-15, 13:30
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Warmooz »

po grzyba tam są dwa filtry oleju?? auto piękne, sam myślę o podobnym ale poliftowym 220v :)
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Pięknie wykonana robota, życzę mnóstwo zapału do dalszej :-P
RSK
Posty: 240
Rejestracja: 2015-05-06, 18:37
Lokalizacja: WI / EP
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RSK »

Zacny to samochód ... dla niektórych z nas to marzenia z dzieciństwa
miałem okazję kiedyś jechać takim ... efekt turbo niesamowity
Kto kogo pierwszy wykończy ... S-tronic mnie, czy ja S-tronic
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Ja kiedyś za małolata śmigałem takim Audi 200 2.2T 220 KM (samochód ojca kolegi) i od tego zaczęła się miłość do Audi :) Dlatego pierwsze Audi to było S6 C4 AAN.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: karol89 »

Dzieki
Dwa filty oleju hmmm mysle ze to podobnie sprawa bedzie wygladac jak w czerwonym kapturku co babcia miala wieksze uszy by lepiej slyszec :mrgreen: :-P
Turbo 10v jest pieknie slychac :->

[ Dodano: 2015-07-11, 22:33 ]
Powoli zaczyna coś przypominać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-07-17, 21:05 ]
Kilka nowości, Audi 200 odpalone wtrysk mechaniczny wymaga regulacji.
W miarę możliwości czasowych będzie reszta powoli ogarniana
https://www.youtube.com/watch?v=Upk0GDq3VMs
Obrazek
Reflektory przednie przed / po czyszczeniu
Obrazek
Obrazek
Wyciągnięte są fotele aktualnie i schną po praniu.
Jeszcze jakieś tam detale do polakierowania pod maską zostały ale to kiedy indziej :)
Obrazek
W rolach głównych wystąpiły:
-uszczelniacze Corteco
-uszczelki Elring/Reinz
-filtry Mahle/Filtron
-olej Valvoline VR1 Racing 5W-50
-płyn chłodniczy G12
-termostat Wahler
-nowe węże studzenia turbo
i inni :P

[ Dodano: 2015-07-29, 23:56 ]
Witam po małej przerwie kilka nowości :mrgreen:
W 200 wyjęty został środek czyli fotele i dywaniki po stronie kierowcy było ładne bagno, ktoś nieudolnie składał wspomagacz siły hamowania i wywaliło simmering i cały płyn ze wspomagania poszedł na podłogę a że 200 stał trochę czasu to płyn od wspomagania zdążył rozpuścić maty na podłodze od strony kierowcy. Musiałem wszystko wyskrobać i wymyć do gołego następnie pokryta została podłoga od nowa masą kauczukową i na to nowe wygłuszenia i dopiero świeżo wyprane wykładziny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia z koleżankami 90 2.2KV 89'
100 C3 83' 2.1 KF
Obrazek
Obrazek
Trochę przód poskładany
Obrazek
Obrazek
I najważniejsze :D
Wtrysk K-Jetronic ma się dobrze po długich mękach
https://www.youtube.com/watch?v=ILJvPsgTtuM
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
Leo
Posty: 13
Rejestracja: 2015-01-27, 09:17
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Leo »

Hmm... to auto jeśli ja miałbym ratować, to tylko, jeśli byłoby blacharsko top topów. Również wyposażenie sprawne i nie powycierane. Jest kilka modeli C3 (włączając D11 które się tutaj też podłącza), które bardziej warto ratować, m.in. wspomniane 220v .
Jeśli już jednak ratujesz je, życzę powodzenia bo aut tych co raz mniej, i szkoda, naprawdę ich szkoda, bo to wdzięczne auta jeśli się nimi dobrze zająć.
... Audi way of life ...
karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: karol89 »

Oczywiście w 200 turbo quattro jest do wyboru do koloru jak towaru w biedronce czy innym badziewiu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W super zaje idealnym stanie nie powycierane nigdzie nie zagniecione. Gdyby wszystkie albo i większość ich była w takim stanie to nikt by ich nie ratował nie uważasz? :roll:
Ja powiem tak gdyby to była 200 turbo bez quattro to nawet bym się nią nie zainteresował, a że to turbo quattro to całkiem inna sprawa jak dla mnie ośka nie ma żadnej wartości emocjonalnej :-P

[ Dodano: 2015-08-11, 00:40 ]
200 jeździ już normalnie bo czasami przy maksymalnym obciążeniu zapalał się check engine, powód- zbyt uboga mieszanka myślałem ze nikt nie grzebał przy K-Jetronic-u ale jednak...ktoś wcześniej tam kręcił.
Problem był z początku bo silnik kulał na jeden garnek dokładnie 2 ale mniejsza z tym. Ktoś chyba przykręcił regulacje na 2 wtryskiwacz i na wolnych wcale nie podawała. Trzeba było odkręcić dosłownie pol obrotu by zaczął równo podlewać paliwem.
Następnie był problem za mało podnosiła się klapa przepływki, za duży opór stawiała iglica w rozdzielaczu, dławiła się przy gwałtownym otwarciu przepustnicy.
Wszystkie podciśnienia cały dolot przed/za turbo sprawdzone, blokady napędów sprawne wiec nie było mowy o nieszczelności. Wiec został do sprawdzenia nagrzewacz fazy paliwa. Wykręciłem go rozebrałem go bo podciśnienie częściowo z niego uciekało z membrany po rozebraniu rozpadł się termostat w nim na części. Nagrzewacz na złom, był taki sprawny z jeżdżącego auta na podmianę dawca nagrzewacza to Audi 90 2.2 KV
Po podmianie nagrzewacza 200 zaczęła reagować normalnie na otwarcie przepustnicy. Ciśnienie nad tłoczkowe w rozdzielaczu zmniejszyło się.
Wyjechaliśmy się przejechać znów 200 kawałek ale widać było ze za ubogo z paliwem przy większym obciażeniu lekko przerywała i zaświecał sie check.
Wyregulowałem dawkę paliwa sruba w przeplywomierzu. Teraz 200 jedzie normalnie nie muli, nie szarpie, nie świeci sie check engine.
Tyle co tak z grubsza :)
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
Awatar użytkownika
quattrobokiem
Posty: 115
Rejestracja: 2014-10-17, 12:29
Lokalizacja: Nottingham
Płeć:
Kontakt:

Post autor: quattrobokiem »

jak tam 200 seta chodzi? cos nowego?
karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: karol89 »

Dawno mnie tutaj nie było trochę aktualności :mrgreen:
Na przód wleciały zaciski dwutłoczkowe girling 60 z Audi S2
Trochę problemów z ginącymi zasilaniami było i takie tam wskaźnik doładowania by pasował wyglądem pod resztę zegarów.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
zmienione:
-tarcze hamulcowe tył
-łożyska kół przód
-łożyska Mc Phersona przód
-przegub na przód
-osłona lewego przegubu przód
-nowe amortyzatory KYB + sprężyny sport z C4
-nowe łożyska McPhersona
-nowe łożysko koła
-pompka spryskiwaczy
-zderzak :P
-tarcze na tył +klocki


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Wyregulowane dawki paliwa w rozdzielaczu by na jałowych chodziła równo i wydalała z dawkami przy obciążeniu aktualnie doładowanie ustawione na ok 0.65bara oryginalnie ok 0.55bara jak na babcie 32lata odpycha się to fajnie i potrafi nie jeden prestiż na drodze objechać :mrgreen:
Od poskładania 200 zrobiła ponad 6500km aktualnie cały czas w użyciu i tak sobie to pyrkocze :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=SFYdUdv ... e=youtu.be
Zostaje sprawa lakierowania nadwozia i likwidacji kilku ognisk korozji a i podsufitki brak :roll: Od strony mechanicznej ogarnięta dość jest
Ostatnio zmieniony 2017-01-04, 19:59 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
Leo
Posty: 13
Rejestracja: 2015-01-27, 09:17
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Leo »

DZiałaj działaj, ale wymień ten mechaniczny wtrysk na coś lepszego...
Projekt doceniam, mało już takich ogarniętych staruszków jest...
... Audi way of life ...
karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: karol89 »

Wlasnie o to chodzi ze K-Jet zostaje w niej nie zamierzam go wyrzucac duzo jezdzi 10vT na EFi glownie za to ze ktos chce miec osiagi ale rowniez wiele jest takich przypadkow ze nie moga sobie ludzie poradzic z problemami z tym wtryskiem. A to nie rowno chodzi a to sie check swieci a to boost a to zaplony wypadaja albo pali 30l/100 :mrgreen:
Nie bylo latwo nie powiem. Z diagnostyka akurat od 84-85 roku jest bardzo dobrze rozwiazane tutaj u mnie. Zdiagnozowac ja mozna w kazdej chwili bez diody czy cos jak to jest w MC. Moja bledy pokazuje obrotami na obrotomierzu i blyska lampka check na zegarach. Wiec duzo letwiej ogarnac cos jak z jakimis czujnikami cos nie hallo co bylo mi bardzo potrzebne bo byl ubity stukowiec i ECU obcinal zaplon powyzej 3tys przy obciazeniu. Spalanie przy takiej szybszej jezdzie ok 12-13L obecnie wiec norma. Osiagi na prawde dobre jedzie wiecej niz producent deklarowal w 1984r :D przy aktualnym doladowaniu. Bedzie okazja trzeba to zmierzyc koniecznie ile KM i NM to generuje ;-)


Nie tak dawno świeża oliwa pierwsza wymiana po 6tys km
Oczywiście ponownie zalany Valvoline VR1 Racing 5W-50
Obrazek
Tyłek w końcu bez haka
Obrazek
Spokojne toczenie :-P
Obrazek
Obrazek

200 jeździ cały czas
Obecnie blisko 10tys przebieg 200

A kilka dni temu wymiana świec na coś co wytrzymuje spore temp czyli świeczki NGK PFR6Q jedno elektrodowe platynowe

Obrazek


Obrazek

Regulowany wtrysk ponownie bo EGT było deko przyduże niestety dawki nie równe na każdy wtryskiwacz wcześniej ktoś tak tu nakręcił namieszał w tym rozdzielaczu że szok

Obrazek

Przykładowe próbówki
A dokładniej wydajność wtryskiwaczy ustawiona każdy po równo 235ml/min oryginalnie z tego co wyczytałem dla silników KG/JY to ok 220ml/min w mojej doładowanie zwiększone do ok 0.65-0.68bara
Świeczki po kilku dniach jazdy

Obrazek
Po regulacji dawek paliwa z niskich obrotów dużo mocniejszy a jak suszarka nadmucha to już ładnie jedzie :)


Dawno mnie nie było ale jestem dzisiaj 200 odwiedziło hamownię

Obrazek


Obrazek


Obrazek
i jakieś tam filmidło
https://www.youtube.com/watch?v=vnWueyt ... e=youtu.be
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
Leo
Posty: 13
Rejestracja: 2015-01-27, 09:17
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Leo »

Spoko :) 190 km ze starego parcha to luz.

Co do EFI - pojawiło się Easy ECU i to naprawdę można już ładnie zrobić na tym. To standalone jak wiesz. Może w tym kierunku iść :)
... Audi way of life ...
karol89
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-08, 00:15
Lokalizacja: Szydłowiec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: karol89 »

nawet niema mowy o żadnej elektronice w mojej 200 zostaje ta przez wielu znienawidzona, przeklęta, nierozwojowa i długo by wymieniać itp itd a i zapomniał bym nie naprawialna bimbrownica 8-) nie interesują mnie w tym aucie moce ~300 :mrgreen:
Audi S6 C5 Avant
Audi V8 D11
Audi 200 C3 2.1 10vT quattro
Audi A6 C4 2.8 quattro

Audi S8 D2 (było)
ODPOWIEDZ