Wywalenie srodkowego tlumika - czego mozna sie spodziewac?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Wywalenie srodkowego tlumika - czego mozna sie spodziewac?

Post autor: Flyer »

Pytanie mom (jak zwykle :mrgreen: )

Chcialbym troche "poprawic" wydech.
Mam obecnie puste DP od S4, brak katow i wydech koncowy (srodkowy "H" + 2 tlumiki na koncu) z 2.5TDI.
Srednice rurek w nim sa mniej wiecej jak w seryjnej S4.

Jest bardzo cichy, praktycznie do 3000 obr nie slysze silnika, powyzej 4000 obr juz cos tam mruczy ;-). Poziom glosnosci to mniej wiecej jak seria S4.

Jak usune srodkowy - duuuzo glosniej bedzie?
Moze ktos np. usuwal srodkowy w S4 to bedzie mogl ocenic.

Generalnie zalezy mi zeby nie bylo przesadnego buczenia w trasie przy 2000-2500 obr (jak trzymam stala predkosc).
BKMM
Posty: 270
Rejestracja: 2010-03-14, 18:33
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: BKMM »

Glosnosc wydechu to bardzo subiektywna sprawa. Jeden Ci powie wycinaj drugi nie wycinaj...
Najlepiej jak byś się z kimś kto ma tak zrobione przejechał.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Heh, nikt tak nie ma, bo nie ma B6 z 2.7T z wydechem z diesla :mrgreen:

Nosb mi napisal, ze prawdopodobnie wiele sie nie zmieni u mnie, bo moj srodkowy raczej nie odpowiada za tlumienie... tylko wlasnie 2 koncowe :-|

Tak wiec pozostaje szybsze zrobienie cat-back'a.
BKMM
Posty: 270
Rejestracja: 2010-03-14, 18:33
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Post autor: BKMM »

No racja
Ale jak zrobisz cały wydech na jakiś sensownych tlumikach to na seryjnych dp bez catow raczej za głośno nie bedzie - bedzie w sam raz. Ja przed zmiana dp miałem wydech 2x2,25 cala na tym środkowy i końcowy tlumik i było ok choć dla mnie trochę cicho :) fajnie się zrobiło po zrobieniu dp
Norbi
Posty: 1037
Rejestracja: 2010-02-02, 22:18
Lokalizacja: Wuwua
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Norbi »

Ja miałem wywalony kiedyś środkowy, dwa katy w S4 i było dużo ciszej niż dziś słyszałeś w RS-ie, a w/g mnie w RS-ie teraz jest ok. Tak więc wywalaj bez namysłu.
Masz wreszcie fajny silnik i trzeba o tym poinformować gawiedź na drodze :mrgreen:
deSigner
Posty: 629
Rejestracja: 2010-02-04, 17:16
Lokalizacja: VarszaVka
Płeć:

Post autor: deSigner »

Ja po wywaleniu przez tydzień nie włączałem radia tak mi się podobało ( i podoba do dziś ). Moim zdaniem warto dla samego dzwięku... :lol:
The Rice Power
gelon
Posty: 185
Rejestracja: 2010-02-02, 16:40
Tytuł użytkownika: quattro driver:)
Lokalizacja: Radom
Płeć:

Post autor: gelon »

Wycinaj śmiało napewno nie będzie na tyle głośny żeby przeszkadzać,wręcz przeciwnie :mrgreen: Bedziesz jechał i delektował się dźwiękiem biturbo ;-) Ja wywaliłem na pojeżdżawe wygłuszenie z bagażnika i tak mi się podoba że od grudnia mam tylko koło zapasowe w bagażniku 8-)
1kowal1
Posty: 164
Rejestracja: 2010-08-02, 13:08
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: 1kowal1 »

wycięcie środkowego tłumika jak dobrze zrozumiałem tego "H" raczej nie poprawi głośności,bo one i tak są przelotowe
ostatnio w A6 2.7biturbo u kumpla zostały wywalon katy i środkowy tłumik który był przelotowy,zostały 2 tłumiki końcowe i dla mnie dzwięk zupełnie się nie zmienił, dalej jeżdzi jak seria-2 ostatnie skutecznie wyciszają
gelon
Posty: 185
Rejestracja: 2010-02-02, 16:40
Tytuł użytkownika: quattro driver:)
Lokalizacja: Radom
Płeć:

Post autor: gelon »

W sumie i może nie być większej różnicy. Ja mam końcowy remusa od początku i u mnie była/jest znaczna różnica 8-)
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Znowu Poziek twierdzi, ze jak wywalil w 1.8T B6 srodkowy to bylo sporo glosniej... a tak na oko, to te uklady w B6 sa bardzo podobne.

Sam juz nie wiem.
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Zachowujesz sie jakby od tych dwoch rurek zalezalo twoje przyrodzenie... wypieprz to i bedziesz wiedzial a nie zastanawiasz sie bez sensu :P Koncowe puchy sa spore , rurka ma 50 mm ... lba Ci nie urwie na pewno :)
Ostatnio zmieniony 2011-02-02, 23:48 przez nosb, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
CoLo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-02-02, 15:18
Lokalizacja: WWA - WJ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: CoLo »

:lol: :lol:
NOSB jak zawsze konkretny 8-)
1.8T with FP WHITE inside ;) AEB with ME 7.5
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Zalezy kiedy :D Michal tak ma ze zastanawia sie i naglasnia tydzien , potem zrobi co mial zrobic i kolejny tydzien bedzie myslal co to dalo , jakie sa minusy itp :lol: ;-)

Chcialbym glosniej ale nie za glosno : powie mi ktos czy bedzie glosniej ale nie za glosno ? :) ;-)

A wracajac do temtu to mysle ze roznica bedzie znikoma :)
Obrazek
Awatar użytkownika
CoLo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-02-02, 15:18
Lokalizacja: WWA - WJ
Płeć:
Kontakt:

Post autor: CoLo »

Hehe, spoko loko :-)

Ja sie nie wypowiadam na temat wydechu B6 bo nie wiem czy bedzie glosniej czy nie. W B5 1.8T po wycieciu srodkowego jest glosniej w srodku...buczy...

FLY, wycinaj...nie ma co sie zastanawiac. Najwyzej powiesz zeby wspawal z powrotem :mrgreen:
1.8T with FP WHITE inside ;) AEB with ME 7.5
Norbi
Posty: 1037
Rejestracja: 2010-02-02, 22:18
Lokalizacja: Wuwua
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Norbi »

W 1.8 będzie dużo głośniej, a w 2.7 nie. Wywalaj i się nie zastanawiaj :!:
ODPOWIEDZ