Bicie tarcz

Moderatorzy: buba, Mod-Team

xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Bicie tarcz

Post autor: xan »

Niecały miesiąc temu zmieniłem swoje tarcze na ROTINGER SPORT HP. Jak wsiadłem do samochodu to zauważyłem bicie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 120km/h. Oczywiście przez pierwsze 500km starałem się ostrożnie dotykać hamulca i myślałem że wszystko się 'ułoży'. Jednak się nie ułożyło. Pojechałem do gości co mają czujnik zegarowy i wyszło że piasta ma 0.01mm bicia a tarcza 0.5mm. Miał ktoś z was tak na nowych tarczach? Druga tarcza jest prosta.

Narazie złożyłem reklamację do Rotingera i obiecali zająć się sprawą już jutro. Myślę że da się dogadać bo ludzie przez telefon byli w porządku i byli bardzo pomocni przy samym wyborze tarcz oraz zapewnili mnie że sprawa będzie rozwiązana z korzyścią dla mnie. Dziwi mnie tylko, że to możliwe na nowych tarczach.
Awatar użytkownika
RooS
Posty: 443
Rejestracja: 2014-04-25, 17:02
Lokalizacja: Szczytno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RooS »

Nowe mają bicie przewidziane w granicy normy. W ATE np oryginaly sa sprawdzane co kazda sztuke, a aftermarket co 100. Jezeli bicie poza norma chyba 7 setek wystapi to stopuja linie i ustawiaja maszyny, pytanie kiedy rozkalibrowaly sie maszyny czy 2, czy 80 sztuk wczesniej :) To jest wlasnie cena jakosci.

Jak bily na poczatku trzeba bylo usunac kolek ustalajacy (jezeli byl) i przekrecic tarcze w inne ustawienie wzgledem piasty. Z czujnikiem to latwo zrobic, mozna tak zniwelowac kompensacje bicia piasty z tarcza. Bo jak bicie piasty 0,1 nalozy ci sie z tarcza 0,5 to na srednicy masz jakies 0,9.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

hej
też mam 4 nowe rotingery nawiercane i nacinane i od zera do ponad 200 nic a nic nawet nie drgnie.
Wyczyściłeś porządnie piastę na połysk i nie posmarowałeś przypadkiem jakimś świństwem przed montażem? Tak dla pewności pytam...
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Tak wszystko dobrze wyczyszczone i zrobione zgodnie ze sztuka. Uprzedzajac pytania, w kaluze tez nie wpadłem :) Widocznie takie moje szczescie. Poza tym rotinger zachował się mega i juz do mnie lecą nowe tarcze a te odeślę jak już założe nowe.
Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 433
Rejestracja: 2010-07-26, 15:38
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Gracjan »

A piasta nie ma bicia?
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Nie ma. Pisalem w pierwszym poście. Bylem na pomiarach czujnikiem zegarowym i piasta ok. Lewa strona też cała ok. Ogólnie jestem bardzo zaskoczony szybkością działania rotingera w tej sprawie i napewno są firma ktorej warto dac druga szanse.

Na poczatku troche spanikowałem że nowa tarcza mogła się tak szybko zwichrować ale bicie mam praktycznie od poczatku wiec pewnie już takie do mnie dotarły. Moze uszkodzenie przy transporcie!?
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

xan, jakie miałeś tarcze? Nacinane, nawiercane czy gładkie?
Pytam z ciekawości bo sam dzisiaj zamówiłem.
Nawiercane.
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Nacinane i nawiercane z serii jest high carbon.
Awatar użytkownika
emilzizi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-05-13, 15:51
Lokalizacja: Wlkp
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emilzizi »

xan, jesteś po wymianie tarcze?
Uznali reklamację?
xan
Posty: 334
Rejestracja: 2012-05-22, 20:17
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: xan »

Tak, reklamacje uznali dzień po tym jak ja zlozylem. Tarcze nowe już mam założone a stare im odesłałem.
ODPOWIEDZ