Cewki dla 2,7 z FSI

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

U kumpla w a3 stuki sie bardzo zmniejszyly
Awatar użytkownika
!patryk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-03-27, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: !patryk »

główna i chyba jedyna zaleta tego rozwiązania to usunięcia modułów zapłonowych
Awatar użytkownika
RADEK1985
Posty: 227
Rejestracja: 2011-11-29, 19:37
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RADEK1985 »

moduły jak padaja autko moze ale nie musi cofac zapłony ... :)
cybul
Posty: 36
Rejestracja: 2014-04-24, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: cybul »

A może ktoś opisać jak połączyć przewody do nowych kostek, czy w aso dostępne są te gumowe nakładki na przewody widoczne na pierwszym zdjęciu w temacie, bo że kostki są dostępne to wiadomo. I drugie pytanie co zrobić z modułami? odłączyć i zostawić wolne kostki czy jakoś trzeba coś połączyć?
Awatar użytkownika
SkorekS4
Posty: 24
Rejestracja: 2015-03-31, 22:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SkorekS4 »

Od kopie temat żeby nie tworzyć nowego. Mógł by mi ktoś napisać, rozpisać, jak przerobić instalacje ? Mam kupione cewki 4 pionowe, adaptery, kostki. I teraz jak mógł by mi ktoś opisać jak to prawidłowo zrobić :-?
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

Oczywiście każdy robi na własną odpowiedzialność. U mnie odpaliło od razu i bez problemów.


Główny schemat ze strony http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ICM-Delete

https://zapodaj.net/4d46634ef1b4f.jpg.html

Mój schemat i kolory kabli (przynajmniej u mnie takie były):

https://zapodaj.net/c47516c4c79bb.jpg.html

https://zapodaj.net/c13cd92301668.jpg.html

Ja nie chciałem ciąć starej instalacji więc dorobiłem dwie krótkie wiązki osobno dla każdej głowicy, od świeć do modułów zapłonowych. Od strony modułów potrzebujesz dwie wtyczki, które kupisz tutaj:

http://allegro.pl/gniazdo-4-pinowe-piny ... 83751.html

są od razu z pinami. Wpinasz ją prosto do 4 pinowej wtyczki idącej do modułu. Potrzebujesz dwie + gumowe osłonki.

Wtyczki do cewek razem z pinami kupisz u tego samego faceta:

http://allegro.pl/1j0973724-kostka-zlac ... 42677.html

+ ewentualnie gumowe osłonki do każdej wtyczki:

http://allegro.pl/gumowa-oslona-oslonka ... 37580.html

odcinek 20cm wiązki od wtyczki cewki władowałem w koszulki termokurczliwe, ale takie, które są elastyczne po skurczeniu. Rozmiar o ile pamiętam 8mm.

całą resztę owinąłem taśmą matriałową:

http://allegro.pl/materialowa-tasma-izo ... 34181.html

średnice kabli dla +12V i GDN silnika 2,5mm, reszta 1,5mm

Stare wtyczki odsuwasz gdzieś na bok, zakładasz nowe cewki + adaptery:

http://sidmotorsport.pl/pl/s/874-adapte ... i-fsi.html

+12V bierzesz tak jak oryginał, z bezpiecznika numer 32, GDN (silnik) przykręciłem do śrubek na pokrywach głowic (między świecami). Oczywiście trzeba dobrze wyczyścić, żeby było dobre połączenie.
Ostatnio zmieniony 2019-01-31, 21:20 przez skalarx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SkorekS4
Posty: 24
Rejestracja: 2015-03-31, 22:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SkorekS4 »

skalarx, wielkie dzięki, nie liczyłem na tak dobry opis ! Może kiedyś będę miał okazję to stawiam piwo ! :-D
Dyskietka
Posty: 59
Rejestracja: 2017-03-05, 18:27
Lokalizacja: Lubuskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dyskietka »

Trochę odgrzeje kotleta :)

Powoli się przymierzam do zmiany cewek

Kupiłem wtyczki do cewek razem z kablami, ale średnica to 1,5mm2, bo o dziwo wszystkie z takim przekrojem kabli są na ....
Zostawić te 1,5mm2, czy musi 2,5mm2 dla GND i "plusa" ??
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Wystarczy 1,5mm2
ODPOWIEDZ