4,2 ANK po remoncie góry - dziwny spadek na wykresie.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

4,2 ANK po remoncie góry - dziwny spadek na wykresie.

Post autor: bloku »

Całkiem niedawno zakończyłem remont góry. Obie głowice przeszły kapitalke (zostały tylko głowice, napinacze, wałki i ich panewki a reszta nowa). Po złożeniu silnika odpalił prawidłowo. Napinacz wstawiony używka od Pisiego więc raczej bez uszkodzeń. Niestety ustawienie rozrządu jest -6 -1 (brak synchronu) natomiast nastawniki skaczą 0 na -1 - tragedii nie ma.

Problem pojawił się na hamownii - wykres idzie całkiem zacnie ale przy 4600-4700 jest uskok. Dupohamownia co jakiś czas daje to odczuć. Nie zawsze.

Sądziłem, że to może wina podciśnień, posprawdzałem i wszystkie są podpięte prawidłowo. Gruszki działają i przestawiają klapy. Nie czyściłem EGRów ale jak silnik zimny i dam więcej gazu to wywala błąd SAI - czy to może mieć wpływ na wykres i harmonię mocy?

Może macie jakieś pomysły? (dodam, że logi dynamiczne dla 090, 093 jak i korekt są w normie) Brak missfireów, telepania silnikiem czy też puchnięcia silnika.

Nie sprawdzałem jeszcze zaworka N112. Zaworek w airboxie działa.

Obrazek
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Jakiś czas temu ktoś inny walczył z podobnym problemem
viewtopic.php?p=7110#7110
Sprawdzałeś MAF? W jakim stanie masz katy?
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Przepływka pokazuje książkowo bez większych skoków - 255-258. Katy są pełne nie przytkane choć jest LPG ale mało jeżdżone. Wydech seria poza końcowymi - zmienione na RM Motors (przeloty).

[ Dodano: 2015-12-28, 15:55 ]
Nie wiem czy udało się znaleźć sprawcę ale dwa chochliki znalazłem. Dwa przewody podciśnienia były niesprawne. Jeden spadł a drugi był zagięty. Oba zasilające ze zbiorniczków nadkolu. Po wymianie zrobiłem logi dla kanału 95 oraz 002 i wyszło tak:

http://vaglog.pl/log_244845.html

Widać, ze w dolocie już wszystkie zaworki działają ale zastanawia mnie wartość przepływki tuż przed odcinką - 317g/s gdzie raczej powinno być bliżej ~260.

Może ktoś z was widzi jakieś inne niepoprawne wartości dla tych bloków pomiarowych? Ewentualnie jakie logi jeszcze zrobić.

Dupohamownia mówi mi, że lepiej od dołu jedzie i nie czuje już słabnięcia w okolicach 4600obr.
Pavel44
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-28, 23:46
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Pavel44 »

I co wybierasz sie jeszcze raz na hamownię zeby potwierdzić poprawę?
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Taki jest plan ale dopiero w nowym roku.
ODPOWIEDZ