Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

volski1 pisze:MRC które lata temu wypuściło rs6 c5 MT
Dzwoniłem w pare miejsc i MRC nigdy nie wypuściło takiego projektu..
Wszedzie robili albo dziwne miny albo że muszą sie dowiedzieć i przemyślec temat..

jako jedyny Zaprzal powiedział z przekonaniem że mogą to ogarnąć bo robili juz taki myk na niemcy...
powiedzial że skrzynia podejdzie E01 z 2,7bit lub 4,2 ,wspomniał coś o możliwości wsadzenia 6'biegowej ale temat do przeanalizowania (potencjalne problemy)

więc panowie jako że moja skrzynia po zajebiaszczym wzmocnieniu zaczeła sie chyba znowu rozpadać a drugi raz jakoś srednio chce mi sie topić kase w "wątpliwe wzmacnianie" to podsumowujemy i zbieramy informacje bo jak sie wszystko ogarnie do kupy to jako jeden z pierwszych bede przecierał szlaki....
Jako że temat elektroniki mamy wstępnie załatwiony dogadajmy co z mechaniką...
Skrzynia E01 z 2,7 bit i 4,2 jest taka sama ?
4,2 chyba łatwiej bedzie kupić w komplecie na swapa albo jakiegoś rozbitka wyrwac a reszte na manele...
co ze sprzęgłem bo seria sie pewnie szybko posypie ,dwumasem i innymi pierdołami których nie ma w aftomacie?
ma ktoś informacje odnośnie tej flanszy /adaptera jaki trzeba zastosować do podpięcia skrzyni ?? dzięki za wszelkie techniczne info..
pozdro :-)
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Niedawno widziałem w sieci projekt, w którym gość m.in. żenił BCY ze skrzynią z RS4 B7, spawał nowe kolektory itd. itp. Wszystko ładnie opisane i obfotografowane.
Jak znajdę linka to podrzucę :-)
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Arti Z MRC rozmawiałem z rok temu, po krótkiej rozmowie wycenili usługę na 2k funtów u nich na miejscu lub nieco drożej za pośrednictwem Pachury.
https://www.youtube.com/watch?v=1M-37ED5oMY

Co do przekonań miejscowych firm tuningowych jestem sceptyczny, w zeszłym roku postawiłem Audi w ówczesnym oddziale COMPSportu w Żukczynie.
Bardzo pewni siebie powiedzieli że za dwa dni auto będzie do odbioru...
Po tygodniu odwieziono mi je na lawecie z informacją że jednak nie dadzą sobie z tym rady.

Teraz czekam cierpliwie na info z R-performance, jestem na liście oczekujących chyba gdzieś od czerwca i ponoć wkrótce... Czy ruszy ABS? Czas pokarze :)

Co do mechaniki przy swapie na manuala mogę tylko powiedzieć że nie mam tam żadnego kombinowania, nie trzeba adapterów, ale...
-Skrzynia z s6 jest stosunkowo krótka, bcy kręci się niżej niż ank (mam obecnie u siebie i zmieniam w przyszłym roku na 3.0tdi a6c6)

-sprzęgło - w s6 c5 jest jednomas i nie pasuje do wału z rs6. U mnie jest zaadoptowany jednomast z audi v8 wraz ze sprzęgłem dwu tarczowym z 3.0tdi (a4 b8). Obecnie przenosi u mnie 750Nm i jest super miękko. Jest to chyba jedyna rzecz której nie trzeba było poprawiać po "swapie" u Walasaów więc tu mogę ich polecić.
A jak komuś będzie mało to sachs ma w ofercie wzmocnione sprzęgło (+30%)

Nie mniej jednak radzę przeliczyć na chłodno czy aby się to opłaca bo rs6 c6 coraz tańsze i znacznie szybsze ;-)




Immo - zapewne wspominasz projekt MILKA ;-)

Szupryk pisze:Arti, to juz zasługa skrzyni, nie silnika ;-)
To są właśnie te Polskie legendy... czego nie można powiedzieć o rs-e z Litwy.

Pozdrawiam ;-)
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

volski1 pisze:Immo - zapewne wspominasz projekt MILKA ;-)
Dokładnie :-)
http://www.rs6.com/showthread.php/26650 ... ild-thread

i to samo, ale bardziej szczegółowo, ale trzeba się zarejestrować żeby móc oglądać zdjęcia
http://www.ozaudi.com/forums/a6-s6-rs6- ... hread.html
Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

Volski no z tym C6 to masz racje , tanieją ale ładna sztuka to i tak ze 150 trzeba wydać a ja w plusa wsadziłem tyle że poprostu nie opłaca mi sie go sprzedawać a jezdzic jakoś musi.... wzmocnienie 8tysia + wydłubanie silnika 4-5 wiec nie wiem czy w tej cenie nie ogarnie sie manuala szczególnie gdyby chciało sie wsadzić jeszcze hybrydy i wieksze customowe kolektory..
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Arti

Tu jest mała specyfikacja rs6 z MRC http://audisrs.com/viewtopic.php?t=47211&start=0
Jeśli się zdecydujesz na manual będzie to chyba trzeci motor z RS6 z manualną skrzynią w PL,
ale pierwsza RS6+ tak że trzymam kciuki za pełen sukces.

Jak byś się wybierał w okolicę trójmiasta to możesz wypróbować mojego złoma, w manualu to zupełnie inna jazda, nie koniecznie lepsza :-(
Wydaje mi się ze autko traci trochę ze swojego charakteru.

Pozdrawiam.
Arti
Posty: 174
Rejestracja: 2013-12-16, 03:02
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Arti »

Hmmm, no to nie specjalnie to brzmi :-(
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Witam i odświeżam temat:

Szykuje się do rwania motoru ze skrzynią w przyszłym tygodniu. Usterki do naprawy mam następujące:
- uszczelka pod głowicą
- konwerter skrzyni
- naprawienie instalacji ciśnienia do sterowania WG turbin

1) Uszczelka - pod lewą głowicą, ale zdejmuje obydwie i odsyłam do sprawdzenia i regeneracji
2) Konwerter do regeneracji - padnięte sprzęgło lock-up i stator (auto ledwo samo rusza po puszczeniu hamulca)
3) Pęknięty trójnik od przewodów do WG

Pytanie takie: na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę gdy motor będzie wyciągnięty, a co może zaoszczędzić mi kłopotów w przyszłości ?
Turbiny, rozrusznik - były regenerowane 20 tyś km temu.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Szupryk
Posty: 541
Rejestracja: 2012-01-11, 14:36
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Szupryk »

Zwróć uwagę na wszystkie wężyki, łączniki, trójniki - mi się kiedyś przetarł jeden z węży od turbo - kolega w sposób do dzisiaj niewiadomy dał radę go wymienić bez wyjmowania silnika :lol:
Audi Rs3 8P

Audi A4 Avant B6 1.8TQ
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Szupryk pisze:Zwróć uwagę na wszystkie wężyki, łączniki, trójniki - mi się kiedyś przetarł jeden z węży od turbo - kolega w sposób do dzisiaj niewiadomy dał radę go wymienić bez wyjmowania silnika :lol:
dokładnie. trójniki nowe, przewody silikon. Nawet jak jest dobre to i tak wymień dla pewności.
Pavel44
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-28, 23:46
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Pavel44 »

A co za przyczyna wymiany uszczelki pod głowicą?
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Jeżeli nie przeszkadzało by Ci przesunięcie momentu nieco wyżej to możesz się pokusić o głowice z S6.
Można też już na dobre pożegnać się z automatem jeśli chciał byś sobie pomachać... :mrgreen:
HAIDI78
Posty: 102
Rejestracja: 2011-02-13, 16:27
Lokalizacja: Trzebnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: HAIDI78 »

volski1 pisze: Można też już na dobre pożegnać się z automatem jeśli chciał byś sobie pomachać... :mrgreen:
Bez ESP trochę niebezpiecznie z taką mocą i masą.(Chyba,że ktoś już ogarnął ten problem)
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Uszczelka pod głowicą - ginie płyn, rano jak odpalam przez chwilę nie chodzi na wszystkie cylindry z lewej głowicy.

Co do reszty - głowice S6 - mówiąc szczerze - nie chce mi się uprawiać rzeźby, szukać głowic, cholera wie w jakim stanie. W swoich mam nowe napinacze i łańcuszki, wiem że są ok. Auto nie kopciło nic, oleju nie ubywało, zostaje tylko profilaktycznie wymienić uszczelniacze i sprawdzić prowadnice zaworowe.


manual, itp - może jak by była ogarnięta kwestia elektroniki z maualem to bym to rozważył, ale tak to nie. Woże jednak tym autem czasami rodzinę i dzieci. Niech pozostanie ori, co najwyżej pokusze się o jakąś drobną korektę ECU :)
Pozdrawiam.
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Elektronika jest już ogarnięta, wszystko jak z fabryki ;-)
Kwestia tego co kto lubi, sam też bym czasem wolał szybki automat, ale manual to manual ;-)
ODPOWIEDZ