[S6 C5 ANK] Dziwny gwizd pomiędzy 3000-4000 obr/min

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

[S6 C5 ANK] Dziwny gwizd pomiędzy 3000-4000 obr/min

Post autor: Piotrek_85 »

Czesc wszystkim.
Temat zarzucilem juz na jednym z forum Audi, ale chyba tutaj bedzie wiecej zorientowanych w problemie.....
Od jakiegos czasu zauwazylem dziwne świszczenie/gwizdanie chyba spod maski w momencie rozpedzania auta. Ten gwizd przypomina wkręcającą sie na obroty turbosprezarke. Nie bylby to problem, gdybym takie turbo pod maska posiadal ;p ......a tak to huk wie co tak pogwizduje. Napewno nie zalezy to od rodzaju paliwa......na Pb i na Lpg tak samo. Napewno nie ma to zwiazku z nadmuchem powietrza przez nawiewy......na wylaczonym nawiewie jest tak samo.
Mam wrazenie ze slychac to lekkie pogwizdywanie juz na wolnych obrotach.....ale glowy uciac nie dam bo to jest bardzo ciche i byc moze to moj przewrazliwiony sluch.....ale w momencie gdy auto przyspiesza i wskazowka obrotomierza mija 3000 obr/min to juz slychac pelna para takie dziwne swiszczenie, jakby wlasnie rozpedzala sie turbosprezarka w dieslu. Swiszczenie to przyspiesza i robi sie glosniejsze z kazda sekunda az do przekroczenia 4000 obr/min......wtedy juz jakby ucichlo lub nabiera tak wysokiego tonu, ze przestaje byc slyszalne. W momencie puszczenia nogi z gazu.......kiedy auto zwalnia i silnik schodzi sobie swobodnie z obrotow to znowu sytuacja jest odwrotna.....czyli wskazowka obrotomierza, gdy spadajac, przechodzi przez okolo 4000 obr/min to w tym momencie znowu slyszalny jest ten gwizd (juz jakby cichszy niz podczas przyspieszania) i slychac, ze wraz z obrotami silnika staje sie coraz wolniejszy i cichszy, az do momentu, gdy wskazowka mija okolo 3000 obr/min i potem juz znowu przestaje byc slyszalny, chociaz mam wrazenie ze gdy auto chodzi na wolnych obr to gdzies tam w tle slychac taki bardzo cichy ledwo slyszalny gwizd, ale to juz moze byc moje przewrazliwienie :) w kazdym razie najgorzej jest miedzy 3000-4000 obr/min.
Czy ktos juz sie spotkal z podobnym problemem???
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

Moze to nieszczelnosc gdzies na kolektorze dolotowym lub jakies podcisnienie...u mnie kiedys gwizdało i to był kolektor ssacy nieszczelny w 4.2bbk
Piotrek_85
Posty: 36
Rejestracja: 2015-03-31, 21:02
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Piotrek_85 »

Sprawdze podcisnienie w programie do lpg. Ale raczej stawiam, ze to nie to, bo najwieksze podcisnienie jest na wolnych obrotach i wlasnie wtedy powinno byc najglosniej slychac jakas nieszczelnosc. A u mnie akurat w przedziale 3000-4000 rpm jest slychac i to nie jest zbytnio zalezne od obciazenia silnika bo jak swobodnie schodzi z obrotow to tez slychac to gwizdanie.
martin_wml
Posty: 53
Rejestracja: 2013-04-29, 22:16
Lokalizacja: wml
Płeć:
Kontakt:

Post autor: martin_wml »

Ustaliłes cos z tym gwizdem?
gipsu
Posty: 4
Rejestracja: 2014-12-26, 23:01
Lokalizacja: 022
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gipsu »

Nie chce Cię martwić ale zanim mi skrzynia definitywnie padła to także słyszałem gwizd ale w okolicy 2000 obrotów.... Wymieniłem alternator, pompę wspomagania i nic nie ustawało...
bloku
Posty: 70
Rejestracja: 2015-01-07, 16:19
Lokalizacja: Reda
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bloku »

Może nie gwizd al`a turbina ale miałem podobny objaw w AQJcie tyle, że przy niskich obrotach. Przy wymianie rozrządu znaleźliśmy nieszczelną gruszkę od klap w dolocie. Po jej wymianie dźwięk znikł - okazało się potem, że gruszka oddawała takie dźwięki. Warto sprawdzić czy czasem gdzieś tam nie ma nieszczelności.
ODPOWIEDZ